Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi přiváží na český trh modely RS 3 a TT RS. Kolik stojí s pětiválcem?

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Německá automobilka uvedla na tuzemský trh dvojici nových sportovních modelů. Kromě dvou karosářských variant RS 3 mohou zákazníci sáhnout i po kupé TT RS. Všechny tyto vozy mají v útrobách prověřený pětiválec.

Volba mezi karosářskými variantami sedan a sportback je oproti minulé generaci modelu RS 3 novinkou. Obě verze společně s modelem TT RS pohání 2,5litrový pětiválec, jenž byl ve své třídě již osmkrát oceněn titulem Mezinárodní motor roku. Jednotka je vyladěna na výkon 294 kW a poskytuje točivý moment 480 N.m.

Rozdílné je až zrychlení z klidu na stovku. Zatímco RS 3 jej zvládá za 4,1 sekundy a akcelerace může pokračovat až do maximální rychlosti 250 km/h (případně 280 km/h), kupé TT RS je díky nižší hmotnosti ještě hbitější a stovku pokoří za 3,7 sekundy. Audi uvádí, že navzdory vyššímu výkonu se podařilo snížit kombinovanou spotřebu paliva na 8,2 litru, v případě RS 3 je hodnota o desetinku vyšší.

Ceník RS 3 Sportback startuje na 1 469 900 Kč, varianta sedan je o 42 tisíc korun dražší. Již v základu se jedná o bohatě vybavený vůz, počítat můžete s 19“ koly z lehkých slitin, sportovními prvky RS včetně podvozku s progresivním řízením, MMI rádiem plus se 7“ barevným displejem či automatickou klimatizací. Z příplatkových položek vypíchněme třeba panoramatické střešní okno (31 100 Kč), RS sportovní výfuky (24 000 Kč) či sportovní sedadla za 24 300 Kč.

Zájemci o svižnější TT RS musí sáhnut ještě hlouběji do kapsy. Ceník kupé totiž startuje na částce 1 843 900 Kč. Kromě již zmíněných prvků výbavy u obou variant RS 3 tady v základu dostanete také digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit nebo asistenčními systémy pro udržení v jízdním pruhu či pomoc s parkováním.

K novým modelům RS (ale i ke všem ostatním) dostanete od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku také prodlouženou čtyřletou záruku s omezením na 120 tisíc ujetých kilometrů.

Nové modely Audi RS na českém trhu: Podrobnosti a ceny
ModelAudi RS 3 SportbackAudi RS 3 sedanAudi TT RS Coupé
Zdvihový objem [l]2,52,52,5
Výkon [kW]294294294
Točivý moment [N.m]480480480
PřevodovkaS tronicS tronicS tronic
Spotřeba paliva [l/100 km]8,38,38,2
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,14,13,7
Cena1 469 900 Kč1 511 900 Kč1 843 900 Kč




Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Avatar - white label
19. 7. 2017 16:00
Re: Je to hatchback a vůbec, může hořící s(p)ojka zapálit le
S GR má "problém" logicky spíš S3.
19. 7. 2017 15:58
Re: Je to hatchback a vůbec, může hořící s(p)ojka zapálit le
Treba po Londyne jezdi RS3 docela dost, az se divim.
Ale z meho pohledu je tam stale ten problem jmenem Golf R. Golf je za fakt dobry penize, az se na tech pet valcu asi vykaslat a prachy si uzivat jinak...

Anebo muzes za podobny penize jako RS3 poridit S4/S5, sice to neni RS, ale to taky neni uplne orezavatko a valcu je poctivych 6 ... nebo u konkurence 340i, ktery je jeste levnejsi... :-)
Jo zivot neni jednoduchej... :-)
Avatar - Brumbal
19. 7. 2017 13:33
Hmmm
Celkem pekne vystylovana RS3ka ale k cemu kdyz tu je zabavne a s tou spravnou karoserii M2.
Avatar - white label
19. 7. 2017 03:07
Re: Je to hatchback a vůbec, může hořící s(p)ojka zapálit le
Ale A3/S3/RS3 Sportback je (de facto) 5dv. hb.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 7. 2017 01:14
Re: Je to hatchback a vůbec, může hořící s(p)ojka zapálit le
Ne, směšný určitě není. Má pointa byla, že sedan už je trochu jiný "zážitek", oproti standardnímu "krátkému" hatchi a vzhledem k tomu, že hatchback jako RS není k dispozici, pak vlastně Audi žádný hot hatch v nabídce nemá, pokud se jako vrchol nesmíříme s S3.