Audi proti Qorosu: Němci se s Číňany přou o název GQ3

 

Když už čínští výrobci nemají problémy s kopírováním tvarů, evropské automobilky protestují proti typovým označením jejich vozů. Naposledy Audi.

Ingolstadt se ohradil proti nové čínské značce Qoros a jejímu sedanu nižší střední třídy GQ3. Ten jsme ještě v reálu ani neviděli a už se bude měnit jeho název. Audi pochopitelně vadí ono „Q3“, ale dle zprávy německého Die Welt i samotné Q. Je to, pravda, trochu zvláštní, vždyť jej používá i Infiniti, byť s dvojicí čísel. Co se stane, až přijde nová Q50 do Evropy, bude následovat další žaloba? Nejspíše ne, Audi se brání všemi možnými prostředky pouze proti atakům z Číny.

První kolo právní bitvy Audi versus Qoros Němci u civilního soudu v Hamburku vyhráli již 14. ledna a Qoros dostal příkaz svoje auto přejmenovat. Z německého tábora jako vysvětlení zaznělo: „Písmeno Q je chráněnou součástí naší rodiny značek. Když jej chce byť jeden další výrobce použít, samozřejmě se nás to dotýká.“ Jenže, tiskový mluvčí čínské firmy v rozhovoru pro Die Welt prozradil, že o registraci jména GQ3 u Evropského patentového úřadu byla automobilka Audi informována a vše se obešlo bez námitek. Spor tedy zdaleka není u konce.

Kompaktní sedan Qoros, který je považován za cenového i rozměrového konkurenta například naší Škody Rapid, se představí v Ženevě. Ať už se bude jmenovat jakkoli, Qoros jej hodlá začít prodávat v Evropě do konce letošního roku. Ve švýcarské metropoli se objeví i koncepty kombi a crossoveru. Bavit se o cenách samozřejmě v tuto chvíli nemá smysl.

Qoros je mimochodem společným podnikem čínské automobilky Chery a investiční společnosti Israel Corporation. Vozy se sice budou vyrábět v Říši středu, ale měly by (konečně!) splňovat evropské bezpečnostní standardy i požadavky zákazníků na design a jízdní komfort. Tvary jsou dílem Gerta Hildebranda, bývalého šéfa stylistů značky Mini. „Střílí proti nám všichni, kdo můžou. Konkurence je samozřejmě nervózní. Ale my jsme pevně přesvědčeni, že prezentace v Ženevě je velkým úspěchem,“ okomentoval problém sám Hildebrand. Ve vysokém managementu najdeme také Volkera Steinwaschera, kdysi ředitele americké pobočky Volkswagenu, ten je momentálně u Qorosu „číslem dvě“.

Audi si patenty a ochranné známky pečlivě hlídá. V minulosti měly problémy i evropské automobilky. Francouzský Renault si neobhájil označení Quadra pro čtyřkolky a Volvo bylo nuceno přejmenovat svou řadu S4/F4 na S40/V40. Nutné je dodat, že v soudním sporu o název Avantime Renault uspěl.

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…