Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3 1.4 TFSI: Downsizing pro městské SUV

Michal Fokt
Diskuze (19)
Donedávna spoléhalo kompaktní SUV Audi Q3 výhradně na dvoulitrové benzinové a naftové motory, nyní však plní roli základní motorizace přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka.

Už jsme si asi zvykli na to, že prémiovou značku poznáme zejména podle objemu motoru a počtu válců, byť v poslední době snad platí, že čím menší objem a méně válců, tím zvučnější automobilová značka. A tak zatímco dosud jste mohli kupovat kompaktní SUV Audi Q3 výhradně s přeplňovanými dvoulitry a to jak benzinovými TFSI, tak dieselovými TDI, ve výkonové škále 103-155 kW, teď se v portfoliu objevuje downsizovaný základní model Q3 1.4 TFSI.

Benzinová čtrnáctistovka má větší výkon, než základní 103kW dvoulitrový turbodiesel, tedy 110 kW v rozmezí 5-6 tisíc otáček za minutu, zatímco maximální točivý moment 250 N.m neklesá ve spektru 1500-3500/min. Nabízí se jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s dvouspojkovým S tronicem. V prvním případě činí kombinovaná spotřeba benzinu 5,9 l na 100 km, ve druhém pak 6,2 l na 100 km. Standardem jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/65.

Nejlehčí Q3 váhově začíná na 1460 kg a v obou případech mu trvá zrychlení na stovku 9,2 sekundy, přičemž vozy vyvinou maximální rychlost 203 km/h. Motor 1.4 TFSI je určen pouze k pohonu předních kol Audi Q3, ve verzi quattro se nedodává. Čtrnáctistovka je logicky nejlevnější dostupnou motorizací pro Q3, ale jen velmi těsně. Základ s manuálem začíná na 719.900 Kč oproti 722.900 korunám za 140koňové TDI, za dvouspojku se připlácí nezanedbatelných 65 tisíc korun,což cenu posouvá na 784.900 Kč. Tato verze ekvivalent u TDI nemá, protože S tronic lze mít u nafty pouze s quattrem.

Michal Fokt
Diskuze (19)
30. 1. 2014 11:01
Re: Ideální volba?
Kolikrát to člověk musí napsat. Pokuty se počítají z registrací. Ne z nabídky. Kdo to bude kupovat... totiž Q3 si nikdo nekoupí na popojíždění po městě. ;-) Kdo pak asi kupuje A4 s 88 kW 1,8 TFSI.
30. 1. 2014 10:56
Re: Otázka pre AUTO.CZ
Motor v Tiguanu je sice jiný, má o něco vyšší výkon, ale o něco menší točivý moment. Mají zkrátka vyšší laťku. Stejně tak nenabízí Haldex k 1,6 TDI u A3, kdežto VW u Golfu ano. Technicky tomu nic nebrání, jen to nabízet nechtějí.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
30. 1. 2014 10:01
Re: VW DAS AUDI a jeho TSI
TSI JE BENZÍNOVÝ PŘÍMOSTŘIK PRODUKUJÍCÍ RAKOVINOTVORNÝ PRACH !! [odkaz]

Jinými slovy : v letošním roce 2014 bude mít premiéru nový o dost lepší ELEKROMOBIL TESLA MODEL X [odkaz]

a samozřejmě si ho můžete OBJEDNAT : [odkaz] 2014 USA / 2015 EU

PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!

1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
30. 1. 2014 08:19
Re: Ideální volba?
ad2) Profesionální manželka si zašla nakoupit do krámu...který je ale v neděli zamřížovaný :-)
Avatar - Choochoo
30. 1. 2014 07:10
Re: Spotřeba
Za cca 7L to jezdi dlouhodobe v Golfu, takze tady pri te vaze a aerodynamice tak za 7,5-8L a po meste na kratsich bych rekl az k 9L. Koncern ty spotreby ma hodne optimisticke a to i u dieslu. Papirove ma EU jiste radost ;-)