Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

 
 

Audi modernizuje své střední SUV. Kromě kosmetických změn se objevují i nové motory. Na světovou premiéru si ale budeme muset ještě počkat.

Populární Q5 se v showroomech objevilo na konci roku 2008 a je tedy v polovině svého života. Jak je dnes zvykem, nastal čas pro facelift. Nejde ale jen o přepudrování vrásek a oživení interiéru.

Zvenčí ovšem nový model poznáme podle jiných nárazníků, jejichž spodní část včetně vstupů vzduchu se překvapivě zakulatila. Maska má o něco tenčí chromovaný rámeček, tento kov ovšem najdeme i na vnitřních žebrech. Tvar hlavních světlometů je prakticky totožný, diodové pásy jsou ale nově po jejich obvodu. Koncovky výfuku mají nyní tvar elipsy místo dřívějších oválných. Auto je o 2 cm širší (rovných 1,9 m), na délku měří 4,63 a do výšky 1,65 m. zavazadlový prostor s minimálními 540 a maximálními 1.560 l zůstal beze změny.

Podvozek

Důležitější než revize exteriéru i interiéru (ta se omezila jen na nové materiály a úpravu některých ovladačů) jsou technické modifikace. Podvozek se světlostí 200 mm a rozvorem 2,81 m dostal nové pružiny, tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory, auto by díky nim mělo poskytovat posádce ještě více komfortu. Móda elektromechanických posilovačů řízení se projevila i zde, tradiční hydraulika je minulostí. Litá kola mají průměr 17 palců, k dispozici jsou ale i o palec, dva či dokonce tři vyšší, záleží na verzi a množství financí na platební kartě zájemce.

ESC a asistent pro sjíždění prudkých kopců jsou standardem, ale pokud chce majitel mít usnadněné i rozjezdy do nich, musí připlatit. Mezi „extras“ jsou rovněž inteligentní tempomat, adaptivní podvozek a systémy udržování v jízdním pruhu. Komfortní prvky představují bezklíčkový přístup, třízónová automatická klimatizace, odvětrávaná sedadla a panoramatické skleněné střešní okno. Zadní výklopné víko může být ovládané elektricky, sedadlo spolujezdce sklopné a zadní lavice posuvná, ale i v těchto případech je nutné jednotlivé položky zaškrtat zvlášť.

Motory

Všechny benzinové i vznětové motory mají standardně montovaný start-stop. Turbodieselový čtyřválec objemu 2,0 l (105 kW, 320 Nm) spotřebuje s šestistupňovou mechanickou převodovkou jen 5,3 l nafty na 100 km a bude si jej možno pořídit pouze s pohonem přední nápravy, všechny ostatní varianty jsou čtyřkolky. Palivová nádrž o objemu 75 l zde umožňuje dojezd až 1.400 km. V nabídce najdeme i výkonnější verzi této jednotky se 130 kW a 380 Nm, ta posílila o 5 kW a na 100 km jízdy žádá rovných 6 litrů nafty. Vidlicový šestiválec 3,0 TDI nyní poskytuje 180 kW (245 k) výkonu a 580 Nm točivého momentu a je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, spotřeba je oproti výkonnějšímu dvoulitru vyšší o 0,4 l. Výkony? Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximální rychlost 225 km/h

Úvod palety zážehových agregátů představuje nový 2,0 TFSI/165 kW. Má variabilní časování a zdvih ventilů, vstřikovací soustavu, turbodmychadlo a integraci sběrného výfukového potrubí do hlavy válců. Inovativní řízení chladicího okruhu výrazně zkracuje zahřívání motoru po studeném startu. Točivý moment činí 350 Nm, spotřeba s mechanickou skříní pak 7,6 l/100 km, ale k mání je i osmistupňový tiptronic. Benzinový třílitr V6 s 200 kW a 400 Nm je přeplňovaný kompresorem. Nahrazuje dřívější agregát obdobné konfigurace s objemem 3,2 l. Jím vybavený automobil je zatím ze všech modelů řady nejrychlejší, dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 5,9 s, jede 234 km/h a žádá jen 8,5 l/100 km. Tiptronic je v jeho případě standardem.

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q5 (přehled všech testů a dalších článků)

Hybrid

Ke koupi bude i hybridní Q5. Ta kombinuje starší benzinový čtyřválec 2,0 TFSI/155 kW s elektromotorem o 40 kW, kterému dávají potřebnou energii lithium-iontové akumulátory. Celkově ovšem soustava dává 180 kW a 480 Nm. Řidič může volit z trojice jízdních programů, paralelní hybrid je ovšem schopen čistě na elektřinu ujet pouze 3 km konstantní rychlostí 60 km/h. Průměrná spotřeba činí 6,9 l/100 km.

Inovované Audi Q5 se představí až na autosalonu v Paříži. Začne se prodávat od října letošního roku. Klienti budou moci volit z patnácti odstínů laku karoserie, široké palety multimédií (audio Bang & Olfusen, navigace s harddiskem a DVD, Bluetooth, aplikace pro chytré telefony...) a paketů S-Line a Offroad, střešní nosiče jsou standardem. Q5 s motorem 2,0 TDI/130 kW si u nás importér již nyní cení na 1.045.700,- Kč. Ostatní částky dosud neznáme.

Možná přijde i S

Automobilka se čtyřmi kruhy nám ovšem ještě dříve ukáže sportovní model SQ5 s dvakrát přeplňovaným turbodieselem 3,0 l/230 kW, který nabídne až 649 Nm a z klidu na stovku s ním auto sprintuje během 5,8 s. Pojede maximálně 249 km/h. Jeho premiéra se zřejmě už odehraje v červnu na okruhu La Sarthe při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Alespoň takové jsou momentální plány. Ty obsahují i zážehovou verzi SQ5 3,0 TFSI V6 (245 kW, 439 Nm). Dočkají se jí dokonce Američané a Číňané.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky SUV Audi Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

Audi RS Q5 prý dostane výkonný motor z kupé. Bude vypadat takto? Audi RS Q5 prý dostane výkonný motor z kupé. Bude vypadat takto?

S produktovou ofenzivou Audi v segmentu SUV na sebe…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup, Pastrňák bez bodu

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup,…

SOUHRN | Obránce Michal Kempný přispěl v play off NHL asistencí k výhře hokejistů Washingtonu nad Columbusem 4:3…

 

Reflex.cz

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás okouzlí osobitou architekturou

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás…

Obec Santana, ležící na severovýchodě portugalského subtropického ostrova Madeira, je proslavena prostou, ale…