reklama


Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

 
 

Audi modernizuje své střední SUV. Kromě kosmetických změn se objevují i nové motory. Na světovou premiéru si ale budeme muset ještě počkat.

Populární Q5 se v showroomech objevilo na konci roku 2008 a je tedy v polovině svého života. Jak je dnes zvykem, nastal čas pro facelift. Nejde ale jen o přepudrování vrásek a oživení interiéru.

Zvenčí ovšem nový model poznáme podle jiných nárazníků, jejichž spodní část včetně vstupů vzduchu se překvapivě zakulatila. Maska má o něco tenčí chromovaný rámeček, tento kov ovšem najdeme i na vnitřních žebrech. Tvar hlavních světlometů je prakticky totožný, diodové pásy jsou ale nově po jejich obvodu. Koncovky výfuku mají nyní tvar elipsy místo dřívějších oválných. Auto je o 2 cm širší (rovných 1,9 m), na délku měří 4,63 a do výšky 1,65 m. zavazadlový prostor s minimálními 540 a maximálními 1.560 l zůstal beze změny.

Podvozek

Důležitější než revize exteriéru i interiéru (ta se omezila jen na nové materiály a úpravu některých ovladačů) jsou technické modifikace. Podvozek se světlostí 200 mm a rozvorem 2,81 m dostal nové pružiny, tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory, auto by díky nim mělo poskytovat posádce ještě více komfortu. Móda elektromechanických posilovačů řízení se projevila i zde, tradiční hydraulika je minulostí. Litá kola mají průměr 17 palců, k dispozici jsou ale i o palec, dva či dokonce tři vyšší, záleží na verzi a množství financí na platební kartě zájemce.

ESC a asistent pro sjíždění prudkých kopců jsou standardem, ale pokud chce majitel mít usnadněné i rozjezdy do nich, musí připlatit. Mezi „extras“ jsou rovněž inteligentní tempomat, adaptivní podvozek a systémy udržování v jízdním pruhu. Komfortní prvky představují bezklíčkový přístup, třízónová automatická klimatizace, odvětrávaná sedadla a panoramatické skleněné střešní okno. Zadní výklopné víko může být ovládané elektricky, sedadlo spolujezdce sklopné a zadní lavice posuvná, ale i v těchto případech je nutné jednotlivé položky zaškrtat zvlášť.

Motory

Všechny benzinové i vznětové motory mají standardně montovaný start-stop. Turbodieselový čtyřválec objemu 2,0 l (105 kW, 320 Nm) spotřebuje s šestistupňovou mechanickou převodovkou jen 5,3 l nafty na 100 km a bude si jej možno pořídit pouze s pohonem přední nápravy, všechny ostatní varianty jsou čtyřkolky. Palivová nádrž o objemu 75 l zde umožňuje dojezd až 1.400 km. V nabídce najdeme i výkonnější verzi této jednotky se 130 kW a 380 Nm, ta posílila o 5 kW a na 100 km jízdy žádá rovných 6 litrů nafty. Vidlicový šestiválec 3,0 TDI nyní poskytuje 180 kW (245 k) výkonu a 580 Nm točivého momentu a je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, spotřeba je oproti výkonnějšímu dvoulitru vyšší o 0,4 l. Výkony? Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximální rychlost 225 km/h

Úvod palety zážehových agregátů představuje nový 2,0 TFSI/165 kW. Má variabilní časování a zdvih ventilů, vstřikovací soustavu, turbodmychadlo a integraci sběrného výfukového potrubí do hlavy válců. Inovativní řízení chladicího okruhu výrazně zkracuje zahřívání motoru po studeném startu. Točivý moment činí 350 Nm, spotřeba s mechanickou skříní pak 7,6 l/100 km, ale k mání je i osmistupňový tiptronic. Benzinový třílitr V6 s 200 kW a 400 Nm je přeplňovaný kompresorem. Nahrazuje dřívější agregát obdobné konfigurace s objemem 3,2 l. Jím vybavený automobil je zatím ze všech modelů řady nejrychlejší, dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 5,9 s, jede 234 km/h a žádá jen 8,5 l/100 km. Tiptronic je v jeho případě standardem.

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q5 (přehled všech testů a dalších článků)

Hybrid

Ke koupi bude i hybridní Q5. Ta kombinuje starší benzinový čtyřválec 2,0 TFSI/155 kW s elektromotorem o 40 kW, kterému dávají potřebnou energii lithium-iontové akumulátory. Celkově ovšem soustava dává 180 kW a 480 Nm. Řidič může volit z trojice jízdních programů, paralelní hybrid je ovšem schopen čistě na elektřinu ujet pouze 3 km konstantní rychlostí 60 km/h. Průměrná spotřeba činí 6,9 l/100 km.

Inovované Audi Q5 se představí až na autosalonu v Paříži. Začne se prodávat od října letošního roku. Klienti budou moci volit z patnácti odstínů laku karoserie, široké palety multimédií (audio Bang & Olfusen, navigace s harddiskem a DVD, Bluetooth, aplikace pro chytré telefony...) a paketů S-Line a Offroad, střešní nosiče jsou standardem. Q5 s motorem 2,0 TDI/130 kW si u nás importér již nyní cení na 1.045.700,- Kč. Ostatní částky dosud neznáme.

Možná přijde i S

Automobilka se čtyřmi kruhy nám ovšem ještě dříve ukáže sportovní model SQ5 s dvakrát přeplňovaným turbodieselem 3,0 l/230 kW, který nabídne až 649 Nm a z klidu na stovku s ním auto sprintuje během 5,8 s. Pojede maximálně 249 km/h. Jeho premiéra se zřejmě už odehraje v červnu na okruhu La Sarthe při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Alespoň takové jsou momentální plány. Ty obsahují i zážehovou verzi SQ5 3,0 TFSI V6 (245 kW, 439 Nm). Dočkají se jí dokonce Američané a Číňané.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD

Ministr financí a šéf ANO podle svých slov koupil…

Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu

Senátoři téměř pět hodin jednali o protikuřáckém zákonu.…

Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště

Navržená opatření jsou zatím součástí posuzovaných změn…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Audi SQ5 vyměnilo naftu za benzin a má přes 350 koní (+video) Audi SQ5 vyměnilo naftu za benzin a má přes 350 koní (+video)

Mezi světové premiéry letošního autosalonu v Detroitu se…

Nové Audi Q5 odhaluje české ceny. Kolik stojí SUV z Mexika? Nové Audi Q5 odhaluje české ceny. Kolik stojí SUV z Mexika?

Druhá generace Q5 je na českém trhu aktuálně dostupná…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok v posílení konkurence nevěří

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok…

Podmínky rozšiřování počtu stanic technické kontroly (STK) zavádí novela o podmínkách provozu na pozemních…

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky půjdou na novou ledvinu!

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky…

Normálně si své soukromí přísně střeží. U svatby ale Pavel Zedníček (67) s Hankou Kousalovou (53) udělali…

 

iSport.cz

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem měl jako v pračce

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem…

Nevyhrál by Ligu mistrů. Ani čtyři FA Cupy. Nevlastnil by rekordní počet čistých kont v Premier League. To…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama