Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0 TFSI (doplněno video)

 
 

Audi modernizuje své střední SUV. Kromě kosmetických změn se objevují i nové motory. Na světovou premiéru si ale budeme muset ještě počkat.

Populární Q5 se v showroomech objevilo na konci roku 2008 a je tedy v polovině svého života. Jak je dnes zvykem, nastal čas pro facelift. Nejde ale jen o přepudrování vrásek a oživení interiéru.

Zvenčí ovšem nový model poznáme podle jiných nárazníků, jejichž spodní část včetně vstupů vzduchu se překvapivě zakulatila. Maska má o něco tenčí chromovaný rámeček, tento kov ovšem najdeme i na vnitřních žebrech. Tvar hlavních světlometů je prakticky totožný, diodové pásy jsou ale nově po jejich obvodu. Koncovky výfuku mají nyní tvar elipsy místo dřívějších oválných. Auto je o 2 cm širší (rovných 1,9 m), na délku měří 4,63 a do výšky 1,65 m. zavazadlový prostor s minimálními 540 a maximálními 1.560 l zůstal beze změny.

Podvozek

Důležitější než revize exteriéru i interiéru (ta se omezila jen na nové materiály a úpravu některých ovladačů) jsou technické modifikace. Podvozek se světlostí 200 mm a rozvorem 2,81 m dostal nové pružiny, tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory, auto by díky nim mělo poskytovat posádce ještě více komfortu. Móda elektromechanických posilovačů řízení se projevila i zde, tradiční hydraulika je minulostí. Litá kola mají průměr 17 palců, k dispozici jsou ale i o palec, dva či dokonce tři vyšší, záleží na verzi a množství financí na platební kartě zájemce.

ESC a asistent pro sjíždění prudkých kopců jsou standardem, ale pokud chce majitel mít usnadněné i rozjezdy do nich, musí připlatit. Mezi „extras“ jsou rovněž inteligentní tempomat, adaptivní podvozek a systémy udržování v jízdním pruhu. Komfortní prvky představují bezklíčkový přístup, třízónová automatická klimatizace, odvětrávaná sedadla a panoramatické skleněné střešní okno. Zadní výklopné víko může být ovládané elektricky, sedadlo spolujezdce sklopné a zadní lavice posuvná, ale i v těchto případech je nutné jednotlivé položky zaškrtat zvlášť.

Motory

Všechny benzinové i vznětové motory mají standardně montovaný start-stop. Turbodieselový čtyřválec objemu 2,0 l (105 kW, 320 Nm) spotřebuje s šestistupňovou mechanickou převodovkou jen 5,3 l nafty na 100 km a bude si jej možno pořídit pouze s pohonem přední nápravy, všechny ostatní varianty jsou čtyřkolky. Palivová nádrž o objemu 75 l zde umožňuje dojezd až 1.400 km. V nabídce najdeme i výkonnější verzi této jednotky se 130 kW a 380 Nm, ta posílila o 5 kW a na 100 km jízdy žádá rovných 6 litrů nafty. Vidlicový šestiválec 3,0 TDI nyní poskytuje 180 kW (245 k) výkonu a 580 Nm točivého momentu a je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, spotřeba je oproti výkonnějšímu dvoulitru vyšší o 0,4 l. Výkony? Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximální rychlost 225 km/h

Úvod palety zážehových agregátů představuje nový 2,0 TFSI/165 kW. Má variabilní časování a zdvih ventilů, vstřikovací soustavu, turbodmychadlo a integraci sběrného výfukového potrubí do hlavy válců. Inovativní řízení chladicího okruhu výrazně zkracuje zahřívání motoru po studeném startu. Točivý moment činí 350 Nm, spotřeba s mechanickou skříní pak 7,6 l/100 km, ale k mání je i osmistupňový tiptronic. Benzinový třílitr V6 s 200 kW a 400 Nm je přeplňovaný kompresorem. Nahrazuje dřívější agregát obdobné konfigurace s objemem 3,2 l. Jím vybavený automobil je zatím ze všech modelů řady nejrychlejší, dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 5,9 s, jede 234 km/h a žádá jen 8,5 l/100 km. Tiptronic je v jeho případě standardem.

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q5 (přehled všech testů a dalších článků)

Hybrid

Ke koupi bude i hybridní Q5. Ta kombinuje starší benzinový čtyřválec 2,0 TFSI/155 kW s elektromotorem o 40 kW, kterému dávají potřebnou energii lithium-iontové akumulátory. Celkově ovšem soustava dává 180 kW a 480 Nm. Řidič může volit z trojice jízdních programů, paralelní hybrid je ovšem schopen čistě na elektřinu ujet pouze 3 km konstantní rychlostí 60 km/h. Průměrná spotřeba činí 6,9 l/100 km.

Inovované Audi Q5 se představí až na autosalonu v Paříži. Začne se prodávat od října letošního roku. Klienti budou moci volit z patnácti odstínů laku karoserie, široké palety multimédií (audio Bang & Olfusen, navigace s harddiskem a DVD, Bluetooth, aplikace pro chytré telefony...) a paketů S-Line a Offroad, střešní nosiče jsou standardem. Q5 s motorem 2,0 TDI/130 kW si u nás importér již nyní cení na 1.045.700,- Kč. Ostatní částky dosud neznáme.

Možná přijde i S

Automobilka se čtyřmi kruhy nám ovšem ještě dříve ukáže sportovní model SQ5 s dvakrát přeplňovaným turbodieselem 3,0 l/230 kW, který nabídne až 649 Nm a z klidu na stovku s ním auto sprintuje během 5,8 s. Pojede maximálně 249 km/h. Jeho premiéra se zřejmě už odehraje v červnu na okruhu La Sarthe při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Alespoň takové jsou momentální plány. Ty obsahují i zážehovou verzi SQ5 3,0 TFSI V6 (245 kW, 439 Nm). Dočkají se jí dokonce Američané a Číňané.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 

Štítky SUV Audi Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 facelift: Nově i s motorem 3,0…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

Audi RS Q5 prý dostane výkonný motor z kupé. Bude vypadat takto? Audi RS Q5 prý dostane výkonný motor z kupé. Bude vypadat takto?

S produktovou ofenzivou Audi v segmentu SUV na sebe…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…