Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel

Stanislav Kolman
Diskuze (25)
Nejnovější přírůstek do sportovně-užitkové rodiny čtyř kruhů zatím přijíždí s jedinou pohonnou jednotkou a první českou cenou.

Model Audi Q8 lze definovat jako sportovnější provedení Q7, ale už při prvních živých dojmech jsme se přesvědčili, že rozdíly mezi oběma je podstatně výraznější. Taktéž už jsme dostali příležitost vyzkoušet vůz v praxi a zbývalo jediné: zjistit českou cenu.

Ta od českého zastoupení značky přichází právě nyní. Nebudeme vás napínat, Audi hodnotu vyčíslilo na 1.945.900 Kč. Za tuto sumu dostanete vůz s pohonnou jednotkou 50 TDI. Pod novým obchodním označením se ukrývá vznětový třílitrový šestiválec s výkonem 210 kW a 600 N.m točivého momentu, jenž k pohonu využívá mildhybridní technologii. Již ve standardu se motor páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol s mechanicky pracujícím mezinápravovým diferenciálem.

Už tak bohatou standardní výbavu lze rozšířit o balíčky Gravity a Technology, které mohou přidat další prvky s celkovým zvýhodněním až 134.000 Kč. Gravity disponuje navigací s Audi Virtual Cockpitem a čtyřzónovou komfortní klimatizací, Technology se zase vyznačuje HD Matrix LED světlomety, LED zadními svítilnami s dynamickými blinkry, nechybí ani natáčení kol zadní nápravy, adaptivní pneumatický podvozek, servomechanické dovírání dveří či asistenční paket Tour. Na hodnoty těchto položek si ale ještě budeme muset počkat.

Počátkem příštího roku se paleta pohonných jednotek rozšíří o slabší turbodiesel o výkonu 170 kW (45 TDI) a zážehový třílitr TFSI s výkonem 250 kW (55 TFSI). V roce dalším pak můžeme očekávat příjezd špičky nabídky v podobě Audi SQ8.

Vraťme se ale k prvnímu provedení 50 TDI. To bude, stejně jako ostatní motorizace, tvořit závod automobilky v Bratislavě. V České republice odstartuje příjem objednávek nové Q8 23. července a první kusy mají k zákazníkům dorazit v srpnu.

Stanislav Kolman
Diskuze (25)
Avatar - Emel
18. 7. 2018 15:57
Re: Jo, je to hezký...,.
:yes:
18. 7. 2018 09:19
Re: Jo, je to hezký...,.
To doufám nemyslíš vážně, že "Nejvetsimi nakupcimi je USA, Rusko, Asijske zeme, Afrika a pak Evropa s Australii"

Největším "nákupčím" je s velkým náskokem Čína (cca 29 mio. aut za rok) následuje USA a Evropou (USA 17,2 včetně pickupů, EU 17,1 mio. včetně LCV) pak dlouho, dlouho nic (třeba Rusko je prťavoučký trh s cca 1.6 mio.).
Avatar - _Karel_
18. 7. 2018 07:55
Re: Jo, je to hezký...,.
Takže tady budeme řešit vozový park v USA místo v Evropě, kde žijeme?
A to s tím litrem je dost mimo, u tohoto auta bude rozdíl benzín/nafta minimálně 3 litry, spíš víc.
Avatar - _Karel_
18. 7. 2018 07:53
Re: Diesel
9 z deseti - to je každý. ;-)
18. 7. 2018 06:28
Re: Jo, je to hezký...,.
CR neni svet :-) to by bylo treba si uvedomit jednou pro vzdy a hlavne EU neni svet a to predevsim si uvedomit u prodeje vozu. Nejvetsimi nakupcimi je USA, Rusko, Asijske zeme, Afrika a pak Evropa s Australii :-) A ve svete predevsim berou Benzin. Taky beru do nasich SUV benzin uz pres 10 let a spotrebu mam horsi o 1 litr nez kolega s dieselem. To me na te nadrzi nezrujnuje, stejne vetsina vozu SUV je v dnesni dobe firemnich. Evropa je dieselova stale, ale kleslo to v prodejich o 1/3 a stale vede, kdezto podil dieselu ve svete je na trhach 1/8 oproti benzinu. JInak do roku 2030 by meli vsechny diesely v EU skoncit i v kamionech dle suskani lidi z EU.