Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Quattro Concept: Malá série bude

Diskuze (34)
Jedním z překvapení pařížského autosalonu bylo Audi quattro concept. Studie vzbudila natolik velký zájem, že v Ingolstadtu rozhodli o jeho výrobě.

Audi quattro concept je studií, která vznikla u příležitosti 30 let pohonu všech kol quattro v sériové výrobě. Automobilka jej původně zamýšlela jen jako výstavní koncept, německý časopis AutoBild ale získal vyjádření zástupce Audi, že se quattro concept dočká výroby v malé sérii.

Koncept dává vzpomenout na Audi quattro Coupé z roku 1980 a jeho speciální verzi Audi Sport quattro z roku 1984. Technika je kombinací obou aktuálních sportovně laděných kupé značky Audi. Základ karoserie pochází z RS5, pro účely quattro concept byl však rozvor zkrácen o 150 mm na 2,60 metru a došlo i na další úpravy. Karoserie je tvořena kombinací hliníkových a karbonových částí.

Motor naopak pochází z TT RS. Jedná se o přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru. Právě pětiválce vydobyly Audi v 80. letech věhlas na tratích rally. V Audi TT RS má tento moderní pětiválec TFSI výkon 250 kW (340 k), u quattra posílil na 300 kW (408 k).

Výroba by měla být zahájena v roce 2012 v německém Neckarsulmu, zdejší továrna využije zkušeností při výrobě řady R8. Audi plánuje sérii 300 kusů v ceně kolem 150 tisíc Euro. Pro srovnání původních Audi Sport quattro se v roce 1984 vyrobilo 224 kusů s cenovkou 208 tisíc tehdejších německých marek.

Diskuze (34)
Avatar - white label
18. 10. 2010 19:12
Re: žádné extra komentáře
Souhlas jak Brno! ;-) :yes:
Avatar - white label
18. 10. 2010 19:10
Re: 4x4
To už ale nenápadně odbíháš od zmíněného faktu, že ne každá spojka s lamelama je spojka viskozní.
Zdaleka ne všechna auta s elekronickými systémy (viz zkratky které zmiňiješ) mají 4x4 s takovým mezinápravovým diferenciálem. "Ryze" elektronicky řízený (aktivní) diferenciál je ten (u RS5 a S4 za příplatek) na zadní nápravě...
18. 10. 2010 11:14
žádné extra komentáře
Za toto Audi jedině a jednoznačně :yes: :yes:
Avatar - white label
17. 10. 2010 21:09
Re: 4x4
Copak takový klasický Torsen potřebuje nezbytně lamely?
Ale ani to, že má případně jakákoli spojka lamely, z ní ještě (samo o sobě) nedělá automaticky viskozní spojku jako takovou.

Viskozní spojka je uzavřená ve skříni, naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi.
17. 10. 2010 20:22
Re: To retro...
áno, potom už som si všimol... :-)