Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Triumf v Le Mans

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Finále čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se proměnilo v další triumf značky Audi.Importérské týmy Audi Sport Japan Team, Audi Sport UK Team Veloqx a Team ADT Champion Racing obsadily se svými posádkami na vozech Audi R8 všechna místa na stupních vítězů!

Finále čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se proměnilo v další triumf značky Audi. Importérské týmy Audi Sport Japan Team Goh, Audi Sport UK Team Veloqx a Team ADT Champion Racing obsadily se svými posádkami na vozech Audi R8 všechna místa na stupních vítězů!

Před více než dvěma stovkami tisíc nadšených diváků kolem okruhu v Le Mans dovedly posádky Ara/Capello/Kristensen, Davies/Herbert/Smith a Lehto/Werner/Pirro své supersportovní vozy Audi R8 na prvním, druhém a třetím místě legendárního vytrvalostního závodu. Stejně končila Le Mans taky v letech 2000 a 2002. První posádka - Seiji Ara, Rinaldo Capello a Tom Kristensen – ustavila navíc svým výkonem 379 ujetých kol (o čtyři kola více než činil předchozí rekord) nový distanční rekord čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, který má nyní hodnotu 5169,97 km. Úspěch značky Audi stvrzovala ještě posádka Biela/Kaffer/McNish, která skončila na skvělém pátém místě i přes nehodu v úvodní části závodu.

Pro Dána Kristensena, člena vítězné posádky, je to již šesté vítězství v Le Mans, čímž vyrovnal rekord Belgičana Jackyho Ickxe. Jako první pilot vyhrál Kristensen závod 24 hodin Le Mans pětkrát za sebou.

Tomáš Enge jel letos do Le Mans obhajovat prvenství ve třídě GTS. To se ale jeho posádce (Enge, Kox, Menu) nepodařilo a Ferrari 550 Maranello, týmu Prodrive, skončilo na celkovém jedenáctém místě (čtvrté ve třídě, za týmovým kolegou a dvěma Chevrolety Corvette).

Výsledky závodu na 24 hodin v Le Mans

1. Ara/Capello/Kristensen (Audi R8) 379 kol

2. Davies/Herbert/Smith (Audi R8) +41,354 s

3. Lehto/Werner/Pirro (Audi R8) -11 kol

4. Ayari/Comas/Treluyer (Pescarolo-Judd) -17 kol

5. Biela/Kaffer/McNish (Audi R8) -29 kol

Ondřej Láník
Diskuze (22)