Bentley made in Bratislava? V případě SUV prý ano!
Dosud se stačilo zmínit o anglickém městě Crewe, ležícím v anglickém hrabství Cheshire a hned bylo jasné, že řeč bude o automobilce Bentley. Po odluce se značkou Rolls-Royce je jedinou automobilovou značkou, která se tam vyrábí a současně jediným místem na světě, kde Bentleye vznikají. Tedy když nepočítáme dvouleté intermezzo sedanu Continental Flying Spur ve skleněné továrně v Drážďanech. Tohle alespoň platilo dosud, nyní se však situace změní a mají s tím něco do činění naši východní sousedé.
Druhým místem na planetě, kde budou z výrobní linky sjíždět auta s okřídleným B ve znaku, se totiž nejspíš stane Bratislava. Má to důvody nikoli emocionální, ale zcela racionální, které pochopíte v okamžiku, kdy vám prozradím, o jaký vůz se bude jednat. Řeč je totiž o chystaném pětimetrovém, 600koňovém a 2,6 tuny vážícím luxusním SUV, které je zatím známo pod označením EXF9 Falcon a jehož koncept EXP 9 F měl premiéru v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. Bude totiž spočívat na upravené platformě pro velká koncernová SUV a Touareg, Q7 i Cayenne se už v Bratislavě vyrábí. Tamní linka se tedy pouze obohatí o čtvrtý automobil.
Zprávu přinesl včera na titulní stránce německý deník Handelsblatt a popravdě řečeno není důvod o její důvěryhodnosti pochybovat. Výroba velkého SUV se opravdu plánuje, byť se oproti původní studii chystají určité designérské změny a využití techniky koncernových sourozenců je samozřejmostí. Půjde vysloveně o třešničku na bratislavském čtyřistatisícovém dortu, roční produkce se totiž předpokládá kolem 5000 kusů, byť zájem Číny a Blízkého východu může situaci změnit.
Nicméně Bentley přece jen není Porsche nebo Volkswagen, takže v Bratislavě by měla SUV vznikat jen do určité fáze montáže a dokončovat se budou v Crewe. Důvodem bude patrně interiér, kde je u značky Bentley využíván značný podíl ruční práce jedněch z nejlepších čalouníků světa.