Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley made in Bratislava? V případě SUV prý ano!

Michal Fokt
Diskuze (91)
Víte, co bude mít společného britské Crewe a slovenská Bratislava? Ano, tušíte správně: výrobu aut luxusní značky Bentley.

Dosud se stačilo zmínit o anglickém městě Crewe, ležícím v anglickém hrabství Cheshire a hned bylo jasné, že řeč bude o automobilce Bentley. Po odluce se značkou Rolls-Royce je jedinou automobilovou značkou, která se tam vyrábí a současně jediným místem na světě, kde Bentleye vznikají. Tedy když nepočítáme dvouleté intermezzo sedanu Continental Flying Spur ve skleněné továrně v Drážďanech. Tohle alespoň platilo dosud, nyní se však situace změní a mají s tím něco do činění naši východní sousedé.

Druhým místem na planetě, kde budou z výrobní linky sjíždět auta s okřídleným B ve znaku, se totiž nejspíš stane Bratislava. Má to důvody nikoli emocionální, ale zcela racionální, které pochopíte v okamžiku, kdy vám prozradím, o jaký vůz se bude jednat. Řeč je totiž o chystaném pětimetrovém, 600koňovém a 2,6 tuny vážícím luxusním SUV, které je zatím známo pod označením EXF9 Falcon a jehož koncept EXP 9 F měl premiéru v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. Bude totiž spočívat na upravené platformě pro velká koncernová SUV a Touareg, Q7 i Cayenne se už v Bratislavě vyrábí. Tamní linka se tedy pouze obohatí o čtvrtý automobil.

Zprávu přinesl včera na titulní stránce německý deník Handelsblatt a popravdě řečeno není důvod o její důvěryhodnosti pochybovat. Výroba velkého SUV se opravdu plánuje, byť se oproti původní studii chystají určité designérské změny a využití techniky koncernových sourozenců je samozřejmostí. Půjde vysloveně o třešničku na bratislavském čtyřistatisícovém dortu, roční produkce se totiž předpokládá kolem 5000 kusů, byť zájem Číny a Blízkého východu může situaci změnit.

Nicméně Bentley přece jen není Porsche nebo Volkswagen, takže v Bratislavě by měla SUV vznikat jen do určité fáze montáže a dokončovat se budou v Crewe. Důvodem bude patrně interiér, kde je u značky Bentley využíván značný podíl ruční práce jedněch z nejlepších čalouníků světa.

Michal Fokt
Diskuze (91)
6. 2. 2013 13:13
Re: obraz dnešní doby
Vem si, že i vrchol sériové výroby, Rolls Royce Phantom, má karoserii i motor z Německa. Převodovka je ZF. Dvě z nejdůležitějších komponent, tělo a srdce, jsou německé. Styling je britský, ale konstrukce byla navržena v Německu. Mulsanne je na tom o něco lépe. Převodovka opět ZF, ale je vyráběn v UK, včetně motoru, a design i konstrukce jsou původem britské. Ale také to nebude stoprocentní, protože se hodně práce zadává dalším firmám.

Přitom vzhledem k cenovce by člověk očekával, že si mohou dovolit celý cyklus realizovat v UK. Také mi to nedělá radost, ale tak to chodí.
6. 2. 2013 10:46
Re: VW SK

sorry mas pravdu,tvoje informacie su cerstve a moje rok stare.
6. 2. 2013 08:35
Re: Bentley made in Bratislava?
Já jen, že cajen má kromě znáčku na kapotě s poršáky úplný prd.
6. 2. 2013 07:50
Re: Bentley made in Bratislava?
Manažer to nechá vyrábět kde chce, hlavně když vydělá o pár kaček víc, klidně by to dělal i v Číně, kdyby se mu to vyplatilo. Manažerům jde jen o zisk, na ostatní kašlou. Taky na to brzo dojedem...
6. 2. 2013 07:10
Re: To bude mít Rytmus radost,
úplne obyčajný cigán