Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

 

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem připravilo premiéru modelu R8 V10 RWS, jehož prostřednictvím přenáší do běžného provozu koncept úspěšných závodních vozů R8 LMS s pohonem zadních kol.

Audi Sport GmbH rozšiřuje rodinu modelu R8 o nové provedení V10 RWS, které zamíří zákazníkům jako Coupé i Spyder v sérii omezené na pouhých 999 vozů. Novinka, která opouští pro řadu R8 typický pohonem všech kol ve prospěch pohonu zadních kol, do jisté míry vychází ze závodních R8 LMS pro třídy GT3 a GT4.

Stephan Winkelmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH, při odhalení novinky uvedl, že model R8 V10 RWS je určen pro puristy a představuje speciální model, který má poskytovat především potěšení z jízdy a řízení.

Audi R8 V10 RWS se má od svých sourozenců odlišovat na první pohled díky matně černému provedení masky chladiče i vstupů vzduchu v předním nárazníků a výdechů v zadním nárazníku. Standardem jsou pro tento model boční kryty vstupů vzduchu za dveřmi v barvě karoserie, zatímco za bočními okny jsou v lesklé černé barvě. Podobně jako u modelu R8 LMS GT4 bude k dispozici červená grafika, která se táhne přes přední kapotu a střechu až na záď.

Interiér nabídne řidiči i jeho spolujezdci standardně sportovní sedadla čalouněná kůží a Alcantarou. Na přání budou pro R8 V10 RWS k dispozici skořepinová sedadla. Palubní desku zdobí štítek 1 of 999, upozorňující na skutečnost, že se jedná vůz z limitované edice.

Test Auto.cz: Audi R8 V10 plus – Na hraně zákonů. Fyziky!

Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI zde disponuje nejvyšším výkonem 397 kW (540 k) a točivým momentem 540 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty mají lví podíl na schopnosti Audi R8 V10 RWS vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,7 s, resp. za 3,8 s v provedení Spyder. Maximální rychlost má být 320 km/h pro Coupé a 318 km/h pro Spyder. Průměrná spotřeba paliva se v závislosti na karosářské verzi pohybuje okolo 12,4 l nebo 12,6 l benzinu na 100 km.

Audi pro R8 V10 RWS v provedení Coupé uvádí hmotnost 1590 kg, což má být o 50 kg než u verze s pohonem všech kol verze Spyder se má pyšnit o 40 kg nižší hmotnosti. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kola pak má být v poměru 40,6: 59,4 pro Coupé a 40,4: 59,6 pro Spyder.

Použití pohonu zadních kol je přizpůsobeno nastavení podvozku a elektronika má řidiči dovolit jízdu řízeným smykem při nastavení jízdní režimu Dynamic a ESC do polohy Sport. Kontakt s asfaltem mají u tohoto modelu na starosti standardně 19palcová kola obutá do pneumatik 245/35 vpředu a 295/35 vzadu.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Audi R8 V10 RWS bude k dispozici na objednávku v Německu a dalších evropských zemích od podzimu 2017 a od začátku roku 2018 se první exempláře dostanou na silnice. Ceny pro Coupé začínají na částce 140.000 eur (zhruba 3.675.000 Kč) a pro Spyder na 153.000 eur (přibližně 4.020.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Audi R8 LMS GT3 v Paříži nabízí ochutnávku modernizovaného R8 Audi R8 LMS GT3 v Paříži nabízí ochutnávku modernizovaného R8

Pařížský autosalon se stal místem světové premiéry…

Za volantem Audi R8 Spyder RWS: Exkluzivní supersportovní zadokolka pro každý den Za volantem Audi R8 Spyder RWS: Exkluzivní supersportovní zadokolka pro každý den

Audi se usmyslelo, že R8 přebývá pohon všech kol a…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…