Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem připravilo premiéru modelu R8 V10 RWS, jehož prostřednictvím přenáší do běžného provozu koncept úspěšných závodních vozů R8 LMS s pohonem zadních kol.

Audi Sport GmbH rozšiřuje rodinu modelu R8 o nové provedení V10 RWS, které zamíří zákazníkům jako Coupé i Spyder v sérii omezené na pouhých 999 vozů. Novinka, která opouští pro řadu R8 typický pohonem všech kol ve prospěch pohonu zadních kol, do jisté míry vychází ze závodních R8 LMS pro třídy GT3 a GT4.

Stephan Winkelmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH, při odhalení novinky uvedl, že model R8 V10 RWS je určen pro puristy a představuje speciální model, který má poskytovat především potěšení z jízdy a řízení.

Audi R8 V10 RWS se má od svých sourozenců odlišovat na první pohled díky matně černému provedení masky chladiče i vstupů vzduchu v předním nárazníků a výdechů v zadním nárazníku. Standardem jsou pro tento model boční kryty vstupů vzduchu za dveřmi v barvě karoserie, zatímco za bočními okny jsou v lesklé černé barvě. Podobně jako u modelu R8 LMS GT4 bude k dispozici červená grafika, která se táhne přes přední kapotu a střechu až na záď.

Interiér nabídne řidiči i jeho spolujezdci standardně sportovní sedadla čalouněná kůží a Alcantarou. Na přání budou pro R8 V10 RWS k dispozici skořepinová sedadla. Palubní desku zdobí štítek 1 of 999, upozorňující na skutečnost, že se jedná vůz z limitované edice.

Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI zde disponuje nejvyšším výkonem 397 kW (540 k) a točivým momentem 540 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty mají lví podíl na schopnosti Audi R8 V10 RWS vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,7 s, resp. za 3,8 s v provedení Spyder. Maximální rychlost má být 320 km/h pro Coupé a 318 km/h pro Spyder. Průměrná spotřeba paliva se v závislosti na karosářské verzi pohybuje okolo 12,4 l nebo 12,6 l benzinu na 100 km.

Audi pro R8 V10 RWS v provedení Coupé uvádí hmotnost 1590 kg, což má být o 50 kg než u verze s pohonem všech kol verze Spyder se má pyšnit o 40 kg nižší hmotnosti. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kola pak má být v poměru 40,6: 59,4 pro Coupé a 40,4: 59,6 pro Spyder.

Použití pohonu zadních kol je přizpůsobeno nastavení podvozku a elektronika má řidiči dovolit jízdu řízeným smykem při nastavení jízdní režimu Dynamic a ESC do polohy Sport. Kontakt s asfaltem mají u tohoto modelu na starosti standardně 19palcová kola obutá do pneumatik 245/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Audi R8 V10 RWS bude k dispozici na objednávku v Německu a dalších evropských zemích od podzimu 2017 a od začátku roku 2018 se první exempláře dostanou na silnice. Ceny pro Coupé začínají na částce 140.000 eur (zhruba 3.675.000 Kč) a pro Spyder na 153.000 eur (přibližně 4.020.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
12. 9. 2017 12:16
Re: Hm, nevím nevím
Ještě tu byla R8 LMS. Sice si s tím nemohl na silnici, ale nejednoho by asi překvapilo, že je závodní speciál Audi určený pro zákazníky zadokolka.
Avatar - AUDIRS6
12. 9. 2017 11:15
Re: Hm, nevím nevím
lenze vies co je blbe ? Vsetci tu vypisuju o prvom novodobom RWD Audi a pdobne zvasty, ale asi uz zabudli na toto:
[odkaz]
bola to skoro 100 kusova seria a pre mna doslova šok: Prve novodobe RWD Audi a ešte k tomu na baterky 8-s
Avatar - JDM
12. 9. 2017 11:13
Re: Hm, nevím nevím
trend je takový , 4x4 lidé chtějí víc a víc a dnes už asi nekupují BMW kvuli tomu že jsou to RWD auta :-) , ale je dobře, že i takový audi vyrobí supersport se zadním náhonem ikdyž trend je jiný , to mě je sympatický .
12. 9. 2017 10:30
Re: Že aká novinka ...
?
Avatar - Emel
12. 9. 2017 10:28
Re: Hm, nevím nevím
Obecně souhlas, nicméně... pokud bude začínat limitka na 140t€ a normální V10 začíná na 166t€, tak to má své kouzlo. Pokud je to cena bez DPH (jako že asi jo), tak je RWS za stejnou cenu jako AWD, i tak to ale může být zajímavé.

R8 je prodejně někde kolem 2000 aut ročně (EU+US), takže myslím, že 1000ks RWS jsou za pár let schopní prodat.

Úspora hmotnosti 50kg nevypadá moc zajímavě.

PS: věta Audi pro R8 V10 RWS v provedení Coupé uvádí hmotnost 1590 kg, což má být o 50 kg než u verze s pohonem všech kol verze Spyder se má pyšnit o 40 kg nižší hmotnosti je zase perla...