Další informace o novém BMW 5!

Další informace o novém BMW 5!

Sedmá generace pětkové řady z Mnichova bude mít premiéru pravděpodobně už v Paříži. Kromě německé továrny v Dingolfingu její produkce poběží i v Rakousku.

V dolnobavorském Dingolfingu se mnichovská automobilka usídlila poté, co koupila rodinnou automobilku Hanse Glase, to bylo v roce 1966. V současné době zde vznikají kromě řady 5 i šestky a sedmičky. Automobilka sem integrovala také část produkce řad 3 a 4, takže celkový objem dosahuje aktuálně 350 tisíc aut ročně.

Člen představenstva BMW AG zodpovědný za oblast výroby Oliver Zipse řekl: „Dingolfing zůstává naším centrem pro výrobu BMW vyšších tříd.“ Měl na mysli i statut lídra v mezinárodní síti firemních továren. Investice do přípravy spolykaly několik stovek milionů eur. V západní části komplexu byla postavena nová karosárna, některé části byly nově zrekonstruovány. Dingolfing však nechce být spojen jen s většími vozy. „Rozhodnutí zde vyrábět řady 3 a 4 dokazuje, že jsme konkurenceschopní a činí nás méně závislými na životním cyklu našich velkých modelových řad,“ vysvětluje ředitel závodu Josef Kerscher a dodává: „Nicméně v důsledku tohoto úspěšného růstu továrna již nemůže vyhovět objemům sama. Většina vozů BMW řady 5 bude však nadále vznikat zde.“

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFO >>

Mnichov ale zároveň uzavřel kontrakt s rakouskou Magna Steyr AG & Co KG. Pětkové BMW se tak bude poprvé rodit i u našich jižních sousedů ve Štýrském Hradci (Grazu). BMW řady 5 bude druhým „rakouským“ modelem značky, po první generaci X3 (E83, 2003-2010). V současné době Magna staví také Mini Countryman a Paceman. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo získat vysoce profesionálního partnera, který pro nás bude úspěšný model vyrábět. Jistě vytěží vše z našich dlouhodobých zkušeností. Tým zde v Dingolfingu bude s rakouským závodem pochopitelně úzce spolupracovat,“ řekl Josef Kerscher. „Vysoká úroveň flexibility v rámci naší globální výrobní sítě a spolehlivá spolupráce s Magna Steyr nám umožní rychle reagovat na silnou poptávku, kterou očekáváme,“ dodal Zipse.

Z nové pětky s kódem G30 nám u BMW zatím moc neukázali, jen rozsvícené koncové reflektory, siluetu a část volantu v kabině. Nyní přidávají zadní boční pohled stále zamaskovaného prototypu, takže tvarovou revoluci nečekejme. Dostala štíhlejší zadní LED, než má ta současná (F10/F11/F07). Důležitější je to, že je postavena na nové flexibilní platformě CLAR (Cluster Architecture, původně „35up“) s hojným využitím hliníku, uhlíkových kompozitů a vysokopevnostní oceli. Oproti aktuální generaci zhubne v průměru 80 kg.

Pohonné jednotky jsou zatím předmětem spekulací. Paleta modulárních přeplňovaných zážehových motorů bude zpočátku začínat dvoulitrovými čtyřválci, stejnou koncepci dostanou i turbodiesely totožného objemu. Dvoulitrový model 525d dosáhne 170 kW, jeho benzinový bratr 528i až 200 kW. Třílitrové šestiválce hodlají reprezentovat 530i (245 kW), 540i (276 kW), 530d (211 kW), 535d (245 kW). Počítá se také s naftovým motorem využívajícím dvojici elektrických turbodmychadel, M550d se může těšit na čtyři klasická a 294 kW. M5 zůstane vidlicový osmiválec 4,4 l s dvojitým „dopingem“, ale posílí na 600 koní (442 kW) a dostane alternativně pohon 4x4. Plug-in hybrid s možností indukčního nabíjení by měl být spojen s tříválcem 1,5 l. S malými pohonnými jednotkami se počítá později i samostatně. Dokonce v naftové verzi 518d se 110 kW.

Nové BMW série 5 má být nabité nejmodernějšími asistenčními systémy, které umožní polosamočinné řízení založené na radarovém tempomatu - včetně změny jízdního pruhu a předjíždění. Získá také pokročilého parkovacího pomocníka s dálkovým ovládáním. Chybět nebude ovládání gesty, ani laserová přední světa. Za konkurencí z Untertürkheimu přece nemůže zaostat. Představí se on-line v následujících týdnech, ještě před autosalonem v Paříži, kde bude mít nejpravděpodobněji svou světovou výstavní premiéru.

Produkce sedanů se v Dingolfingu rozběhne na konci letošního roku, na trh budou uvedeny na počátku toho příštího. Automobilka určitě nechce s debutem pod světly reflektorů čekat až do lednového Detroitu... Štýrský Hradec se dočká o něco později, v úvodu sezóny 2017. Sedmá generace pětky jistě naváže na svého předchůdce, nepřijde o čtyřkolky, kombi Touring, ani o Gran Turismo. Jen loni se po celém světě prodalo více než 347 tisíc aut této řady.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

 
Zdroj: BMW Press, Car Magazine

Štítky BMW Paříž 2016 Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci? BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí…

BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně? BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi…

 



 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i služebnictvo: Může za to Meghan

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i…

Napětí mezi královskými bratry a jejich neurozenými manželkami by se už měsíce dalo krájet. William a Harry už…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie. Automatizace výroby nahradí pracovní sílu ze střední Evropy

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie.…

Stovky miliard korun by mohla ztratit česká ekonomika, pokud se jí nevydaří přechod k elektromobilitě. Vyplývá z…

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva spojenecké státy tábora míru a socialismu

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva…

Když Vietnamská lidová armáda vtrhla po sérii pohraničních incidentů do Demokratické Kampučie a svrhla obludnou…