Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Ačkoli vlády mohutně protežují různými dotacemi elektromobily, velcí bossové VW a Daimleru jsou přesvědčeni o tom, že konvenční motory na fosilní paliva se ještě udrží minimálně dvacet let.

Elektromobily zatím nevynikají praktičností srovnatelnou s konvenčními auty, mají mnohem menší dojezd a jsou příliš drahé. Vždyť kompaktní hatchbacky stojí minimálně dvojnásobek těch běžných. Chybí rovněž dostatečná infrastruktura dobíjecích stanic. Boom, který vypukl na začátku 20. století v USA, se zatím nebude opakovat, dnes neexistuje výhoda mnohem snadnější ovladatelnosti a údržby.

Daimler i Volkswagen sice ohlašují v Paříži elektrickou budoucnost, ale svých benzinových motorů se vzdát nechtějí. A co diesely, které mají pošpiněnou image v souvislosti se skandálem právě VW? Dieter Zetsche, nejvyšší muž prvního jmenovaného německého koncernu, si myslí, že jejich konec je hloupost, rozhodně nezemřou. Mercedes-Benz byl přece prvním, kdo je v osobních autech dovedl do skutečné sériové výroby, proč by se jich měl vzdát?

„Jak dokazujeme s naší novou rodinou vznětových motorů, mohou být stejně čisté jako ty benzinové s výhodou nižších emisí CO2 kolem 15 %,“ řekl britskému Autocaru na autosalonu ve francouzské metropoli. Působí trochu zvláštně, že se drží nejedovatého kysličníku uhličitého stejně jako EU, přitom jeho vypouštění do atmosféry nelze zcela eliminovat. „Ty jsou i nadále klíčovou otázkou,“ pokračoval, „i když v tuto chvíli všichni mluví o NOx. Jsme svědky vysoce emotivního, nelogického i politického druhu diskuse, ale když se podíváte na fakta a technický potenciál, bylo by naprosto stupidní vzdát se toho, co nám diesely poskytují.“

Zetsche ještě dodal, že poptávka po naftových motorech v Evropě v segmentu dražších značek neslábne. Klienti Mercedesu a konkurenčního BMW se jich vzdát nechtějí. Na otázku, jak dlouho diesely přežijí, odpověděl stručně: „Stejně tak dlouho jako zážehové motory.“ Oxidy dusíku jsou ale na rozdíl od CO2 jedovaté a je dobré, že se o ně někdo začal zajímat, nicméně fanoušci nafty mohou být zatím spokojeni. Motory na fosilní paliva budou globálně vypouštět do ovzduší zdraví škodlivé látky koneckonců vždy, protože při spalovacích procesech prostě vznikají, jednotky jsou tak konstruované. O perzekuci výrobců automobilů, které se na celosvětovém znečištění beztak podílejí minimálně, raději pomlčme.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se k této problematice vyjádřil na koncernovém večeru v Paříži 28. září: „Budoucnost je elektrická. Nicméně klasické pohonné agregáty budou i nadále hrát klíčovou roli, nejméně v příštích dvou desetiletích. Bez ohledu na všechny nové příležitosti a možnosti, které pro nás otevírá svět mobility zítřka, nesmíme zanedbávat naši stávající techniku.“ O Dieselgate řekl: „Bude mít hluboký vliv na další směřování Volkswagenu. Je a zůstane pronikavým zlomem, rozhodující událostí v naší historii. Pracujeme se všemi dostupnými prostředky, abychom se dostali ke kořenům této krize. Klestíme si cestu přes všechny problémy.“

VW hodlá už do roku 2025 uvést 30 modelů různých elektromobilů, zatím aktuálně ukázal studii kompaktu I.D.. Daimler zase odhalil koncept SUV z chystané modulární řady EQ. Jiné automobilky mají trochu odlišný názor. Vzpomeňme kupříkladu Volvo, které chce nahradit turbodiesely hybridy... Ve Wolfsburgu ale vedle sebe budou žít konvenční i elektrické pohony ještě dvacet let.

Dokonce i některé vlády začínají dostávat rozum, hlasy ohledně zákazu prodeje nových vozů s jinými motory než elektro zase rychle utichly, třeba v Norsku. A zde se vyrábí většinu energie z obnovitelných zdrojů. Jenže všemožnými omezeními trh s auty ti zodpovědní akorát znásilní. Někomu se to nemusí líbit, ale jde přece o jeden ze základních ekonomických ukazatelů každé země!

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Zdroj: Autocar
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…