Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Ačkoli vlády mohutně protežují různými dotacemi elektromobily, velcí bossové VW a Daimleru jsou přesvědčeni o tom, že konvenční motory na fosilní paliva se ještě udrží minimálně dvacet let.

Elektromobily zatím nevynikají praktičností srovnatelnou s konvenčními auty, mají mnohem menší dojezd a jsou příliš drahé. Vždyť kompaktní hatchbacky stojí minimálně dvojnásobek těch běžných. Chybí rovněž dostatečná infrastruktura dobíjecích stanic. Boom, který vypukl na začátku 20. století v USA, se zatím nebude opakovat, dnes neexistuje výhoda mnohem snadnější ovladatelnosti a údržby.

Daimler i Volkswagen sice ohlašují v Paříži elektrickou budoucnost, ale svých benzinových motorů se vzdát nechtějí. A co diesely, které mají pošpiněnou image v souvislosti se skandálem právě VW? Dieter Zetsche, nejvyšší muž prvního jmenovaného německého koncernu, si myslí, že jejich konec je hloupost, rozhodně nezemřou. Mercedes-Benz byl přece prvním, kdo je v osobních autech dovedl do skutečné sériové výroby, proč by se jich měl vzdát?

„Jak dokazujeme s naší novou rodinou vznětových motorů, mohou být stejně čisté jako ty benzinové s výhodou nižších emisí CO2 kolem 15 %,“ řekl britskému Autocaru na autosalonu ve francouzské metropoli. Působí trochu zvláštně, že se drží nejedovatého kysličníku uhličitého stejně jako EU, přitom jeho vypouštění do atmosféry nelze zcela eliminovat. „Ty jsou i nadále klíčovou otázkou,“ pokračoval, „i když v tuto chvíli všichni mluví o NOx. Jsme svědky vysoce emotivního, nelogického i politického druhu diskuse, ale když se podíváte na fakta a technický potenciál, bylo by naprosto stupidní vzdát se toho, co nám diesely poskytují.“

Zetsche ještě dodal, že poptávka po naftových motorech v Evropě v segmentu dražších značek neslábne. Klienti Mercedesu a konkurenčního BMW se jich vzdát nechtějí. Na otázku, jak dlouho diesely přežijí, odpověděl stručně: „Stejně tak dlouho jako zážehové motory.“ Oxidy dusíku jsou ale na rozdíl od CO2 jedovaté a je dobré, že se o ně někdo začal zajímat, nicméně fanoušci nafty mohou být zatím spokojeni. Motory na fosilní paliva budou globálně vypouštět do ovzduší zdraví škodlivé látky koneckonců vždy, protože při spalovacích procesech prostě vznikají, jednotky jsou tak konstruované. O perzekuci výrobců automobilů, které se na celosvětovém znečištění beztak podílejí minimálně, raději pomlčme.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se k této problematice vyjádřil na koncernovém večeru v Paříži 28. září: „Budoucnost je elektrická. Nicméně klasické pohonné agregáty budou i nadále hrát klíčovou roli, nejméně v příštích dvou desetiletích. Bez ohledu na všechny nové příležitosti a možnosti, které pro nás otevírá svět mobility zítřka, nesmíme zanedbávat naši stávající techniku.“ O Dieselgate řekl: „Bude mít hluboký vliv na další směřování Volkswagenu. Je a zůstane pronikavým zlomem, rozhodující událostí v naší historii. Pracujeme se všemi dostupnými prostředky, abychom se dostali ke kořenům této krize. Klestíme si cestu přes všechny problémy.“

VW hodlá už do roku 2025 uvést 30 modelů různých elektromobilů, zatím aktuálně ukázal studii kompaktu I.D.. Daimler zase odhalil koncept SUV z chystané modulární řady EQ. Jiné automobilky mají trochu odlišný názor. Vzpomeňme kupříkladu Volvo, které chce nahradit turbodiesely hybridy... Ve Wolfsburgu ale vedle sebe budou žít konvenční i elektrické pohony ještě dvacet let.

Dokonce i některé vlády začínají dostávat rozum, hlasy ohledně zákazu prodeje nových vozů s jinými motory než elektro zase rychle utichly, třeba v Norsku. A zde se vyrábí většinu energie z obnovitelných zdrojů. Jenže všemožnými omezeními trh s auty ti zodpovědní akorát znásilní. Někomu se to nemusí líbit, ale jde přece o jeden ze základních ekonomických ukazatelů každé země!

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo a musí hubnout!

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo…

Půl roku po propuštění z psychiatrické léčebny v Bohnicích, kde se měsíc léčila z panické ataky, se chce misska…

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny malé i velké na atraktivní program!

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny…

Rybářská školička, spousta atrakcí, hudební vystoupení, to je jen pár důvodů, proč v sobotu 3. června vyrazit na…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…