Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Ačkoli vlády mohutně protežují různými dotacemi elektromobily, velcí bossové VW a Daimleru jsou přesvědčeni o tom, že konvenční motory na fosilní paliva se ještě udrží minimálně dvacet let.

Elektromobily zatím nevynikají praktičností srovnatelnou s konvenčními auty, mají mnohem menší dojezd a jsou příliš drahé. Vždyť kompaktní hatchbacky stojí minimálně dvojnásobek těch běžných. Chybí rovněž dostatečná infrastruktura dobíjecích stanic. Boom, který vypukl na začátku 20. století v USA, se zatím nebude opakovat, dnes neexistuje výhoda mnohem snadnější ovladatelnosti a údržby.

Daimler i Volkswagen sice ohlašují v Paříži elektrickou budoucnost, ale svých benzinových motorů se vzdát nechtějí. A co diesely, které mají pošpiněnou image v souvislosti se skandálem právě VW? Dieter Zetsche, nejvyšší muž prvního jmenovaného německého koncernu, si myslí, že jejich konec je hloupost, rozhodně nezemřou. Mercedes-Benz byl přece prvním, kdo je v osobních autech dovedl do skutečné sériové výroby, proč by se jich měl vzdát?

„Jak dokazujeme s naší novou rodinou vznětových motorů, mohou být stejně čisté jako ty benzinové s výhodou nižších emisí CO2 kolem 15 %,“ řekl britskému Autocaru na autosalonu ve francouzské metropoli. Působí trochu zvláštně, že se drží nejedovatého kysličníku uhličitého stejně jako EU, přitom jeho vypouštění do atmosféry nelze zcela eliminovat. „Ty jsou i nadále klíčovou otázkou,“ pokračoval, „i když v tuto chvíli všichni mluví o NOx. Jsme svědky vysoce emotivního, nelogického i politického druhu diskuse, ale když se podíváte na fakta a technický potenciál, bylo by naprosto stupidní vzdát se toho, co nám diesely poskytují.“

Zetsche ještě dodal, že poptávka po naftových motorech v Evropě v segmentu dražších značek neslábne. Klienti Mercedesu a konkurenčního BMW se jich vzdát nechtějí. Na otázku, jak dlouho diesely přežijí, odpověděl stručně: „Stejně tak dlouho jako zážehové motory.“ Oxidy dusíku jsou ale na rozdíl od CO2 jedovaté a je dobré, že se o ně někdo začal zajímat, nicméně fanoušci nafty mohou být zatím spokojeni. Motory na fosilní paliva budou globálně vypouštět do ovzduší zdraví škodlivé látky koneckonců vždy, protože při spalovacích procesech prostě vznikají, jednotky jsou tak konstruované. O perzekuci výrobců automobilů, které se na celosvětovém znečištění beztak podílejí minimálně, raději pomlčme.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se k této problematice vyjádřil na koncernovém večeru v Paříži 28. září: „Budoucnost je elektrická. Nicméně klasické pohonné agregáty budou i nadále hrát klíčovou roli, nejméně v příštích dvou desetiletích. Bez ohledu na všechny nové příležitosti a možnosti, které pro nás otevírá svět mobility zítřka, nesmíme zanedbávat naši stávající techniku.“ O Dieselgate řekl: „Bude mít hluboký vliv na další směřování Volkswagenu. Je a zůstane pronikavým zlomem, rozhodující událostí v naší historii. Pracujeme se všemi dostupnými prostředky, abychom se dostali ke kořenům této krize. Klestíme si cestu přes všechny problémy.“

VW hodlá už do roku 2025 uvést 30 modelů různých elektromobilů, zatím aktuálně ukázal studii kompaktu I.D.. Daimler zase odhalil koncept SUV z chystané modulární řady EQ. Jiné automobilky mají trochu odlišný názor. Vzpomeňme kupříkladu Volvo, které chce nahradit turbodiesely hybridy... Ve Wolfsburgu ale vedle sebe budou žít konvenční i elektrické pohony ještě dvacet let.

Dokonce i některé vlády začínají dostávat rozum, hlasy ohledně zákazu prodeje nových vozů s jinými motory než elektro zase rychle utichly, třeba v Norsku. A zde se vyrábí většinu energie z obnovitelných zdrojů. Jenže všemožnými omezeními trh s auty ti zodpovědní akorát znásilní. Někomu se to nemusí líbit, ale jde přece o jeden ze základních ekonomických ukazatelů každé země!

Spolupracujeme s TipCars.com
Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr

Průměrné nájemné bez poplatků v Praze na konci loňského…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla partnera, který si rozmýšlí svatbu!

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla…

Už šestý ročník Česko-Slovenského plesu hostí pražský Obecní dům. „Jeho tématem je 30 let od sametové revoluce,“…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva spojenecké státy tábora míru a socialismu

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva…

Když Vietnamská lidová armáda vtrhla po sérii pohraničních incidentů do Demokratické Kampučie a svrhla obludnou…

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc státních zaměstnanců. USA zachvátilo socialistické šílenství

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc…

Není to zpráva, která by v Česku nějak zásadně rezonovala, ale stojí za to jí věnovat pozornost. Stále…