reklama


Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Šéfové Volkswagenu a Daimleru: Zážehové a vznětové motory hned tak nezmizí

Ačkoli vlády mohutně protežují různými dotacemi elektromobily, velcí bossové VW a Daimleru jsou přesvědčeni o tom, že konvenční motory na fosilní paliva se ještě udrží minimálně dvacet let.

Elektromobily zatím nevynikají praktičností srovnatelnou s konvenčními auty, mají mnohem menší dojezd a jsou příliš drahé. Vždyť kompaktní hatchbacky stojí minimálně dvojnásobek těch běžných. Chybí rovněž dostatečná infrastruktura dobíjecích stanic. Boom, který vypukl na začátku 20. století v USA, se zatím nebude opakovat, dnes neexistuje výhoda mnohem snadnější ovladatelnosti a údržby.

Daimler i Volkswagen sice ohlašují v Paříži elektrickou budoucnost, ale svých benzinových motorů se vzdát nechtějí. A co diesely, které mají pošpiněnou image v souvislosti se skandálem právě VW? Dieter Zetsche, nejvyšší muž prvního jmenovaného německého koncernu, si myslí, že jejich konec je hloupost, rozhodně nezemřou. Mercedes-Benz byl přece prvním, kdo je v osobních autech dovedl do skutečné sériové výroby, proč by se jich měl vzdát?

„Jak dokazujeme s naší novou rodinou vznětových motorů, mohou být stejně čisté jako ty benzinové s výhodou nižších emisí CO2 kolem 15 %,“ řekl britskému Autocaru na autosalonu ve francouzské metropoli. Působí trochu zvláštně, že se drží nejedovatého kysličníku uhličitého stejně jako EU, přitom jeho vypouštění do atmosféry nelze zcela eliminovat. „Ty jsou i nadále klíčovou otázkou,“ pokračoval, „i když v tuto chvíli všichni mluví o NOx. Jsme svědky vysoce emotivního, nelogického i politického druhu diskuse, ale když se podíváte na fakta a technický potenciál, bylo by naprosto stupidní vzdát se toho, co nám diesely poskytují.“

Zetsche ještě dodal, že poptávka po naftových motorech v Evropě v segmentu dražších značek neslábne. Klienti Mercedesu a konkurenčního BMW se jich vzdát nechtějí. Na otázku, jak dlouho diesely přežijí, odpověděl stručně: „Stejně tak dlouho jako zážehové motory.“ Oxidy dusíku jsou ale na rozdíl od CO2 jedovaté a je dobré, že se o ně někdo začal zajímat, nicméně fanoušci nafty mohou být zatím spokojeni. Motory na fosilní paliva budou globálně vypouštět do ovzduší zdraví škodlivé látky koneckonců vždy, protože při spalovacích procesech prostě vznikají, jednotky jsou tak konstruované. O perzekuci výrobců automobilů, které se na celosvětovém znečištění beztak podílejí minimálně, raději pomlčme.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se k této problematice vyjádřil na koncernovém večeru v Paříži 28. září: „Budoucnost je elektrická. Nicméně klasické pohonné agregáty budou i nadále hrát klíčovou roli, nejméně v příštích dvou desetiletích. Bez ohledu na všechny nové příležitosti a možnosti, které pro nás otevírá svět mobility zítřka, nesmíme zanedbávat naši stávající techniku.“ O Dieselgate řekl: „Bude mít hluboký vliv na další směřování Volkswagenu. Je a zůstane pronikavým zlomem, rozhodující událostí v naší historii. Pracujeme se všemi dostupnými prostředky, abychom se dostali ke kořenům této krize. Klestíme si cestu přes všechny problémy.“

VW hodlá už do roku 2025 uvést 30 modelů různých elektromobilů, zatím aktuálně ukázal studii kompaktu I.D.. Daimler zase odhalil koncept SUV z chystané modulární řady EQ. Jiné automobilky mají trochu odlišný názor. Vzpomeňme kupříkladu Volvo, které chce nahradit turbodiesely hybridy... Ve Wolfsburgu ale vedle sebe budou žít konvenční i elektrické pohony ještě dvacet let.

Dokonce i některé vlády začínají dostávat rozum, hlasy ohledně zákazu prodeje nových vozů s jinými motory než elektro zase rychle utichly, třeba v Norsku. A zde se vyrábí většinu energie z obnovitelných zdrojů. Jenže všemožnými omezeními trh s auty ti zodpovědní akorát znásilní. Někomu se to nemusí líbit, ale jde přece o jeden ze základních ekonomických ukazatelů každé země!

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odmítl podepsat…

Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na…

Zeman očekává konec intervencí v polovině roku Zeman očekává konec intervencí v polovině roku

Prezident Miloš Zeman je plně přesvědčen, že devizové…

Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament

Vláda Theresy Mayové bude potřebovat souhlas parlamentu,…

 
Zdroj: Autocar
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Co se stane, když u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Co se stane, když u automatu během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Dnes 09:53

Dnešní automobily jsou čím dál více přetechnizované, ani jednoduché ovládání však nemusí zcela odfiltrovat chyby řidiče. Je to tak i v případě, že u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?




Blesk.cz

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Známá slovenská zpěvačka si toho v životě prožila opravdu hodně. Pokaždé stačilo málo a nemusela být mezi námi.…

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán chce vězení, Babiš prodej

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán…

Blíží se další politický spor? Dost možná ano, jelikož Andrej Babiš by rád prodal budovu bývalého dětského…

 

iSport.cz

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o finále s Wawrinkou

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o…

Roger Federer si zahraje o finále Australian Open, když v semifinálovém zápase porazil Němce Mischu Zvereva 6:1,…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna. Zastala se ho dcera Clintonové

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna.…

Internetoví trollové vcelku pravidelně zesměšňují všechny veřejné činitele a nic jim není svaté. V případě…

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety, zvládne to i babička

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety,…

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

 
 
reklama