Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo XC60 vypadá spíše jako kombi než SUV

David Bureš
Diskuze (18)
Volvo pokračuje v představování designově povedených aut. XC60 možná připomíná větší XC90, vypadá ale ještě lépe.

Volvo XC60 je na trhu již devátým rokem, přesto je stále nejprodávanějším modelem značky, který tvoří asi třetinu jejích prodejů. Letos přesto nastal čas na nahrazení populárního modelu, druhou generaci XC60 jsme poprvé spatřili na letošním ženevském autosalonu.

A pohled to byl velice příjemný, protože z designérského hlediska se nová XC60 náramně povedla. Stylisticky navazuje na větší modely devadesátkové řady, to ale ničemu nevadí, protože se jedná o povedený základ. Čisté skandinávské linie dokonce v případě XC60 vypadají ještě lépe než u velkého SUV XC90, novinka působí atletičtěji a ne tak mohutně. Skoro by až jeden řekl, že je to spíše zvýšený kombík než ryzí SUV.

Video se připravuje ...

„XC60 je SUV navržené nikoliv pro to, aby koukalo shora na ostatní, ale aby bylo řízeno,“ tvrdí o novince šéfdesignér značky Thomas Ingenlath, který v minulosti navrhoval auta pro Škodu. Podobně mluví i senior viceprezidentem Volva pro marketing, prodeje a zákaznický servis Björn Annwall: „XC60 bude vozem pro řidiče. Budete překvapení z jejích jízdních vlastností.“

Ještě blíže větší XC90 má XC60 uvnitř, ostatně oba vozy jsou postaveny na shodné platformě SPA. Jednoduše řešenou palubní desku s vertikálně umístěným displejem multimediálního systému Sensus a digitálním přístrojovým štítem už dobře známe, stejně jako částečně průhlednou volicí páku i plug-in hybridního modelu T8 Twin Engine. Obrazovka multimediálního systému hbitě reaguje na pokyny, pochvalu zaslouží i bezrámové vnitřní zpětné zrcátko. Stejně jako u většího SUV se nám líbí i zpracování interiéru a výběr materiálů. Problém není ani s prostorností, což platí pro přední i zadní sedadla.

Vysoko otevírané páté dveře zajistí přístup do zavazadelníku zatím neznámého objemu, který je dlouhý 95 centimetrů, široký 103 centimetrů a pod plato vysoký 45 centimetrů. O uchycení zavazadel se mohou starat praktické háčky nebo gumový pás na boku, líbí se nám i tlačítkem sklopná zadní sedadla, která po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Naopak roleta krycí kufr by zasloužila nějaké kolejnice, manipulace s ní není zrovna jednoduchá.

David Bureš
Diskuze (18)
9. 3. 2017 08:30
Cisty SUV, zadny kombi
Tyhle kecy fakt nemam rad.
Proc se me jako nekdo snazi presvedcit, ze kdyz koukam na cistokrevny SUV, vlastne to neni SUV, vlastne je to kombi...?!?

Neni to kombi, Neni a neni a jeste jednou ne.
Je to SUV a tecka. Ma to vsechny proporce SUV, vsechny charakteristicke rysy SUV, vzhled a design SUV, podvozek SUV, vysku SUV a proste je to SUV.
Avatar - salamoon
8. 3. 2017 19:09
konfigurator
[odkaz]

bez tych obrovskych diskov z fotiek to uz nie je taka hitparada.... ten dizajn potrebuje aspon 20tky :-|
Avatar - white label
8. 3. 2017 18:34
Re: ... vypadá spíše jako kombi
To je kombi jak "vyšité":
[odkaz]
;-)
Avatar - white label
8. 3. 2017 18:33
Re: Volvo
Naivko... :-)
Avatar - white label
8. 3. 2017 18:32
Re: Volvo
"motor nemotor" :yes: ;-)