Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová XC60 bude autem pro řidiče, tvrdí viceprezident Volva

David Bureš
Diskuze (5)
Druhá generace Volva XC60 chce zaujmout svými jízdními vlastnostmi, říká senior viceprezident Volva pro marketing, prodeje a zákaznický servis.

Letošní ženevskou novinkou Volva je druhá generace XC60, která chce nabídnout moderní bezpečnostní systémy nebo perfektní jízdní vlastnosti. O novém SUV jsme si přímo v Ženevě popovídali s Björnem Annwallem, senior viceprezidentem Volva pro marketing, prodeje a zákaznický servis.

V Ženevě představujete novou generaci XC60. Proč je toto SUV vaším nejprodávanějším modelem?

Mnoho let vidíme trend rostoucích prodejů crossoverů a SUV. A právě tyto vozy perfektně sedí k image Volva, která je lifestylovou značkou pro aktivní majitele. A to je důvod úspěchu XC60. Spolu s XC90 tvoří asi polovinu našich prodejů.

Co nového přiváží druhá generace XC60?

Přebírá veškerou techniku z řady 90, díky čemuž tuto techniku nabídneme širšímu spektru zákazníků. Neplatí to přitom jen pro bezpečnostní systémy, ale také pro motory nebo interiér s dotykovou obrazovkou. Z bezpečnostních systémů jsou pak novinkami automatické udržování v jízdním pruhu nebo systém, který vám při vyhýbání se překážce pomůže zmírnit nedotáčivost a zatočit. Sledování mrtvého úhlu pak už nebude jen hlídat, ale také aktivně zasahovat do řízení v případě nebezpečí srážky.

Jak se XC60 odliší od XC90? Jenom velikostí, nebo i něčím jiným?

Bude jiná charakterem. Jestliže XC90 je autem pro cestovatele, kteří se raději vozí, XC60 bude vozem pro řidiče. Budete překvapení z jejích jízdních vlastností.

Roste zájem o SUV i nadále? Nebo se poptávka už začíná pomalu zpomalovat?

Stále jsme ve fází růstu. Vidíme, že třeba prodeje sedanů klesají a prodeje SUV rostou. Předpokládáme, že zájem poroste i nadále. Vidíme to z průzkumů mezi zákazníky, kteří stále více dávají najevo, že jejich další auto bude SUV.

Můžeme tedy očekávat další SUV od Volva?

Ano, dnešek je ve znamení nové XC60, ale počítáme i s dalšími SUV. Třeba s menším modelem XC40.

A jak to vypadá s rozšiřováním nabídky terénních modelů Cross Country?

Zvažujeme různé možnosti. Můžeme mít terénní sedan, terénní kupé. Hledáme různé karosářské verze, které by mohly nést verzi Cross Country. Musí to ale dávat prodejně smysl.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Jaros71
7. 3. 2017 15:32
Re: Začne dělat auta pro řidiče
souhlas..a navíc stará X60 BYLA UVNITŘ MIZERNĚ OBESTAVĚNÁ A MALINKÁ.. :no:
Prostor pro zlepšení tam je..horší to být nemůže. :-)
Avatar - Hittman
7. 3. 2017 14:03
Co??
>:-[] >:D >:-[] >:D :no:
Avatar - narona
7. 3. 2017 14:00
Začne dělat auta pro řidiče
to doufám, protože XC60 jsem řídil, a horší svezení jsem nezažil ;-\ Jedině snad Peugeot 2008...
Avatar - Bubáq
7. 3. 2017 11:35
Jedna věc mi vrtá hlavou
Volvo před 2 roky vyhlásilo, že se už nebude účastnit žádných autosalónů.
Co se změnilo od té doby, že jsou nyní v Ženevě? Že by náklady klesly? Nebo že by se ukázalo, že přeci jen mají hlavní autosalóny stále značný vliv na příznivé a široce publikované přijetí nových modelů u odborné (novinářské) a ostat ní veřejnosti?
V každém případě se jim podařilo velmi dobře utajit konečnou podobu nové XC60...
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
7. 3. 2017 10:54
Tak to já jsem asi neřidič, protože GAZík
s naftovým čtyřválcem na mně zrovna nepůsobí jako zábavné auto. Zvláště by se mi nelíbilo, že na mně bliká stejně velký Gazík s 3,0d, protože už na něj tlačí silnější biturbo.