Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar Roadster s motorem z Fordu Focus RS míří do výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mala britská automobilka Avatar Sports Cars v loňském roce představila svůj první model určený pro silniční provoz, jehož malosériová výroba se má rozběhnout v letošním roce.

Avatar Sports Cars, specializující se na okruhové a čistě závodní stroje, patří pod křídla tradičního britského malosériového výrobce Marlin Sports Cars, jehož historie je dlouhá více než třicet let a hlavní hvězdou jsou v ní roadstery, které jsou inspirovaný sportovními a závodními vozy značky Alfa Romeo z třicátých let, i když využívají moderní techniku značky BMW.

Marlin Sports Cars vedle svých klasických roadsterů nabízí i model 5EXi s motorem před zadní nápravou, který se stal výchozím bodem pro vznik divize Avatar Sports Cars a posloužil jako testovací mula pro její první model.

Prototyp pojmenovaný Avatar One a určený výhradně pro použití na závodních tratích byl představen v roce 2014 a zamířil do šampionátu Castle Combe Sports & GT, kde v letech 2014 a 2015 skončil na druhém a třetím místě v rámci své třídy.

Na tento závodní stroj navázala společnost Avatar Sports Cars vozem pojmenovaným jednoduše Roadster. Tento model, který má být ideální hračkou na závodní okruhy i zakroucené okresky se veřejnosti představil na loňské lednové Performance Car Show v Birminghamu.

Při jeho premiéře bylo uvedeno, že jeho výroba a dodávky prvních vozů zákazníkům mají začít ještě v průběhu roku 2016. Bohužel tento plán i díky zdržení při finálním ladění pro výrobu a schvalování vozu pro použití v běžném silničním provozu nevyšel.

Nyní je ovšem Avatar Roadster opět vystavován na Performance Car Show pořádané od 12. do 15. ledna letošního roku a jeho výroba se i díky všem potřebným certifikátům a schválení pro běžný silniční provoz může rozběhnout. Roční produkce ovšem s ohledem na velikost automobilky Avatar Sports Cars nepřesáhne 50 exemplářů.

Avatar Roadster míří na trh ve dvou provedeních. Pro obě provedení je shodný rozvor náprav 2286 mm, celková délka 3660 mm, šířka 1880 mm a suchá hmotnost 695 kg. Karoserie, kterou mimochodem tvoří jen čtyři velkoplošné panely z kompozitních materiálů, může za příplatek nést přítlačné křídlo.

Základní verze má podélně před zadní nápravou uložen dvoulitrový čtyřválec Ford EcoBost, disponující výkonem 188 kW (256 k) a točivým momentem 400 N.m, který spolupracuje s pětistupňovou převodovkou původem z Porsche Boxster a samosvorným diferenciálem firmy Quaife.

Standardem je podvozek s tlumiči Nitron a brzdový systém se čtyřpístkovými třmeny vpředu i vzadu. Kontakt s asfaltem pak zajišťují 17-palcová přední a 18-palcová zadní litá kola Rota obutá do pneumatik Yokohama s šířkou 215, resp. 235 mm. Vedle pneumatik schválených pro jízdu v běžném provozu jsou k dispozici i čistě okruhové slicky.

Druhé provedení se pak pyšní především svou pohonnou jednotkou, kterou je čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 l ve spojení s šestistupňovou převodovkou. Tento motor, který je zde naladěn na výkon 261 kW (355 k) a točivý moment 440 N.m totiž důvěrně znají majitelé současných provedení modelů Mustang nebo Focus RS. Vedle výkonnější motoru pak druhá verze roadsteru nabízí i brzdový systém z šestipístkovými třmeny nebo tlumiče Nitron Race stavitelné ve třech směrech.

Standardní Avatar Roadster ve finální podobě pro letošní rok zvládne akceleraci z 0 na 96,5 km/h za 4,0 s a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h. Výkonnější provedení zrychlí z 0 na 96,5 km/h za 3,6 s a jeho maximální rychlost se má pohybovat okolo 265 km/h.

Základní cena s dvoulitrovým motorem je stanovena na 39.990 britských liber (zhruba 1.250.000 Kč) a prvních vozů se mají jejich majitelé dočkat na jaře letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Fána
15. 1. 2017 13:11
Avatar
Pěkná kára, jenom ta barva mi nějak nesedí.