Bentley Continental GTC W12 na nových fotografiích
Hitem poslední doby u Bentley byl koncept EXP 9 F. Média o SUV s poněkud šokujícími křivkami psala tolik, že se možná trochu zapomnělo na to, že v portfoliu této automobilky jsou také jiné vozy. Bentley to nyní napravuje a zveřejňuje novou sadu fotografií Continentalu GTC W12, čtyřmístného kabrioletu s motorem W12 pod kapotou.
Pod kapotou Continentalu GTC W12 pracuje šestilitrový dvanáctiválec s uspořádáním válců do W. Jednotka přeplňovaná dvěma turbodmychadly je naladěna na výkon 423 kW (575 k) a točivý moment 700 Nm. Oproti verzi před modernizací se jedná o nárůst 15 koní a 50 Nm.
Šestistupňový automat ZF 6HP28 umožňuje dvojité podřazování. Díky funkci Quickshift pak přeřazení trvá jen 200 milisekund.
Continental GTC W12 akceleruje z 0-100 km/h za 4,8 sekund a jede maximální rychlostí 314 km/h.
V kombinovaném cyklu dle evropské normy vůz spotřebuje 16,5 litru paliva na 100 km. Do palivové nádrže je možné tankovat benzin, bioetanol E85 nebo jakoukoliv kombinaci těchto paliv.
Pohon všech kol rozděluje přenášený točivý moment na obě nápravy v poměru 40:60. U prvního modelu z roku 2006 byl ideálních 50:50, ale vývojáři se rozhodli pro úpravu, aby snížili nedotáčivost při vyjíždění ze zatáček.
Vzhled Continentalu GTC W12 je upraven po vzoru dříve modernizovaného kupé. Sama automobilka o autu tvrdí, že zatímco původní verze byla elegantní a decentní, ta nová je modernější. Vůz měl dostat ostřejší vzhled, na silnici má působit agresivněji a sportovněji.
Třívrstvá skládací plátěná střecha je dostupná v osmi různých barvách. Stahování a nasazování trvá 25 sekund, tyto operace je možné provést až do rychlosti 32 km/h.
Vnitřek má být jít ještě kvalitnější než dosud. Zaměstnanci automobilky se zaměřili především na vylepšení povrchu jednotlivých materiálů. Nové kůže mají navíc více vonět než ty dosavadní.
W12 je vůbec trochu zapomenutou volbou. Ještě než se začalo psát o EXP 9 F, byl tu nově nabízený Continental GTC V8 s vidlicovým osmiválcem.