Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mulsanne Executive Interior: Luxus a iPad pro limuzínu Bentley

David Bureš
Diskuze (21)
Z interiéru Mulsanne je možné vytvořit kancelář, nebo zábavní prostor. Samozřejmě za příplatek.

Bentley nabídne svým klientům dvě nové možnosti, jak vylepšit vnitřek limuzíny Mulsanne. Pakety Theatre (Divadlo) a iPad jsou určeny pro zákazníky, kteří potřebují prostředí zaměřené na práci, nebo naopak místo, kde si vychutnají filmy či hudbu.

Prvky obou verzí jsou perfektně integrovány do luxusní kabiny Mulsanne, kterou zaměstnanci Bentley tvoří asi 170 hodin. Pokud obrazovka či stolky nejsou třeba, je možné je rychle a diskrétně schovat.

V případě varianty Theatre mohou cestující na zadních sedadlech využívat rozsáhlé možnosti zábavy, vybírat mohou mezi filmy na DVD, televizními programy a muzikou. Vše je přitom ovládáno pomocí 15,6palcové HD LED obrazovky, která se vyklápí ze stropu. Alternativou jsou dvě osmipalcové obrazovky v hlavových opěrkách předních sedadel. Zvuk mohou pasažéři poslouchat prostřednictvím vysoce kvalitních Bluetooth sluchátek.

Cestující dále mohou využívat počítač od značky Apple umístěný v zavazadlovém prostoru, který je možné ovládat prostřednictvím 15,6palcové obrazovky. Data do tohoto počítače je možné nahrát prostřednictvím dvou USB portů ve středové konzoli. Čtecí lampičky zajišťují optimální osvětlení pro čtení různých dokumentů.

Ve výbavě Mulsanne v tomto případě nechybí ani iPod touch a chladnička, do které se mají vejít dvě lahve šampaňského. Stisknutím tlačítka se otevřou dvířka z matného skla, za kterými se ukrývají diodami osvětlené tři sklenice na šampaňské z ručně foukaného a broušeného křišťálu. Ty navrhl londýnský designér David Redman, který se při své práci nechal inspirovat 21palcovými pětipaprskovými koly z Mulsanne. Sklenice je možné umístit do držáků z lesklého chromu, které se nacházejí mezi zadními sedadly.

Součástí verze iPad jsou dva elektricky ovládané dýhované stolky pro pasažéry na zadních sedadlech. V každém z nich se ukrývá iPad s bezdrátovou klávesnicí, který je odhalen po stisknutí příslušného tlačítka. Oba cestující mohou surfovat na internetu, hrát hry, poslouchat muziku, nebo se jinak bavit, popřípadě pracovat. Klávesnici je možné snadno odejmout a položit si ji na klín.

Obě verze je možné doplnit další výbavou. V nabídce je například ručně dýhované plnicí pero značky Tibaldi ladící se zbytkem interiéru auta. Pero je nenápadně uloženo ve středové loketní opěrce. Novinkou jsou dva druhy dýh ve stylu jachet.

Vzhled Mulsanne je dále možné upravit mnohapaprskovými 21palcovými koly vyrobenými z jednoho kusu kovaného hliníku. Každý předlitek váží 85 kilogramů, z něj po třech hodinách práce vznikne výsledné kolo vážící 13,4 kilogramu. Kola jsou následně ponořena do keramického štěrku, díky čemuž po několika hodinách vznikne zrcadlový povrch.

Bentley v loňském roce zákazníkům dodalo 7.003 nových automobilů, o 37 % více než v roce 2010. Více než třetinu prodaných aut tvořil inovovaný Continental GT. Prodeje automobilky mají v dalších letech vzrůst díky SUV, jehož koncept možná uvidíme už na nadcházejícím ženevském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2012 09:19
Re: Řekla bych že..
Hele LOVAPe, umíte taky jiné "zahájení", než KECY? >:-[]
(Tak)že 50 nebo kolik let starý litinový blok motoru "inovovali" a nahradili jej lehčím hliníkem je fajn - ale to NEDĚLÁ NOVÝ MOTOR!!! ;-)
Naprosto BEZ diskuzí je to JEN a POUZE (důkladněji) předělaný - OTÁZKOU se spíš jeví, PROČ proti tomu tak "bojujete"??
PS: No a ta vaše poslední věta - to už je čistá BUBOST 1. kategorie..
..já NEjsem na to HLOUPÉ "tahle značka je lepČí" - protože ta je "mi sympatická" - sem se totiž rozhod že TUHLE budu mít rád.. :-)
..a do "tamté" budu "pošťuchovat" a kritizovat - páč tu "rád" NEmám >:-[]
PPS: Já popsala technickou REALITU (která popravdě NENí žádný převratným "tajemstvím" - možná to totiž je TEN důvod, proč se dnes RR prodává toliKRÁT lépe než Bentley) - že jakýsi Lovap to prostě NE"chce slyšet", zacpává si ouška, zakrývá očíčka a komplet celou hlavu strká do písku (doslova PŠTROSuje ;-) ) to na (dostupných - zjistitelných - ověřitelných) FAKTech moc NEzmění, že? :-)
MOHU-li "doporučit" - vykašlete se na rozdělování aut JEN dle "oblíbenosti" (značek) a zkuste to dle... ;-)
6. 3. 2012 07:24
Re: Řekla bych že..
Kecy. Nový blok motora znamená pre každého nový motor, len pre Kylie nie ... No čo už. Nová platforma znamená pre každého novú platformu, len pre Kylie nie ... super. To auto je kompletne nové, nie prepracované, ale nové - nemá nič spoločné s Azure. To už RR je na tom podstatne horšie, veď nemá ani vlastný motor ... >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2012 22:36
Re: Řekla bych že..
No, kdyby alespoň "převrtali", ale (jak SÁM říkáte) opravdu JEN "inovovali".. ;-)
.. tomuhle se NOVÝ motor, prostě NEříká :-)
(taková asi NEJ"správnější" formulace v těchto případech je "motor je kompletně přepracovaný" - ale to si OPRAVDU "hrajeme se slovíčky"! ;-)
PS: Zkuste si totéž představit na JINÝCH motorech.... také jim říkáte "NOVÝ motor"?
Auč... že? :-)
Prostě ten (doslova) historický V8 6,75 od Rolls Royce dostal hlavně variabilní časování ventilů, nové písty a odpojování válců (což je snad fajn u HEMi V8, tady to jako nějaké výrazné plus NEcítím..) - prostě byl celkem solidně "inovován", ale to je něco ZCELA JINÉHO (r-o-z-u-m-í-t-e?) než vyvinout novou pohonou jednotku - třeba "vrcholný" V12 :yes:
PPS: No a STEJNÉ je to i s platformou - JAKpak vůbec jste "vymyslel" že to je "komplet nově postavený" vůz/motor?? Přání otcem myšlenky..?
Řeknu to MAXiálně "na rovinu" jak to jen jde - (nemýlím-li se, tak) technicky je Bentley Mulsanne DŮKLADNĚ přepracovaný (Azure nebo který přesně "dárce orgánů"). Ale nově není vyvinuto NIC (co se týče konstrukce vozu/motoru). Doslova NIC. Je fakt že vše "staré" je ... řekněme MAXIMÁLNĚ "pečlivě" inovováno.. no a u Rolls Royce to pojali maličko JINAK - již před rozdělením firem desítky let (jen) "cizelovanou" techniky OPUSTILI a postavili s využitím současné "nejvyšší" techniky KOMPLET nové vozy/motory..
..a TENTO přístup je mi "bližší" ;-)
5. 3. 2012 22:21
Re: Řekla bych že..
Zasa kecy. Milá Kylie, naučte sa čítať, prípadne chápať napísané. V mojom príspevku (17:57) som písal: "Mulsanne je NOVÝ - iba motor VYCHÁDZA zo starého ..." Súdny človek vidí a CHÁPE, že som tým myslel, že Mulsanne je NOVÝ, on totiž vôbec nevychádza zo starého Bentleya, je to NOVÁ platforma. Motor VYCHÁDZA zo starého, ale vlastne iba základnými charakteristikami: objem valcov (vŕtanie x zdvih). Blok je nový, hlava je nová - je to NOVÝ motor ...
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2012 19:28
Re: Řekla bych že..
Tak "kecy" říkáte? ;-)
("miluji" takovéhle argumenty :yes: :-)
PS: Tak říci můžete co chcete, že?
Což ale NIC NEmění na FAKTech, které jsem napsala dnes ve 13:21..
..nebo? ;-)
PPS: Ale můžeme si klidně dál "hrát se slovíčky" ..
VAŠE VERZE je: Motor i platforma nového Bentley Mulsanne VYCHÁZí z původních modelů RR a Bentley"..
a MOJE: ..je jen (byť přeDŮKLADNOU) reinkarnací (pra)původního motoru RR V8 6.75 ... :-)