reklama


Při příležitosti oficiálního představení BMW řady 1 v ČR jsme si krátce vyzkoušeli nejslabší benzinovou verzi. Nezklamala?

Ještě než se dostaneme k popisu toho, jak 116i jezdí, začněme obecně. Nový model je o 85 mm delší, přičemž do šířky narostl o 17 mm. Výška obou generací zůstala stejná, rozvor se však prodloužil o 30 mm. Zavazadlový prostor ve své základní konfigurací nabízí, v porovnání s předchůdcem, o 30 l více (nyní 360 l), při sklopení zadních sedaček jde o mezigenerační nárůst 50 l.

To je velmi zajímavé, stále je však kabina uzpůsobena přesně tak, jak u nejmenšího BMW bylo zvykem: vládne zde útulná těsnost, citlivější povahy však už nyní klaustrofobií trpět nebudou. Více o autě samotném, jakož i o dojmech z motorizací 120d a 118i jsme již psali ve článku

BMW řady 1: První jízdní dojmy

Dobrou zprávou pro všechny fandy je příchod výkonnějších motorizací v prvním a druhém čtvrtletí roku 2012. Kromě 116d s balíčkem EfficientDynamics totiž přijdou i řadové dvoulitry, označené jako 125d a 125i. Benzinový je přeplňován jedním dvoukomorovým turbodmychadlem, diesel dvěma turbodmychadly. Nejvyšší výkon je stejný, tedy 160 kW. V nabídce je jak manuální šestistupňová, tak automatická osmistupňová. Adaptivní podvozek přijde na náš trh letos v listopadu, světlá výška se v tomto případě sníží o 10 mm. Ve spojení s M Sportovním paketem je to ještě o 5 milimetrů méně.

BMW 1 (F20) - ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor116d118d120d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-2500320/1750-2500380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]200212228
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,3 (10,7)8,97,2 (7,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,3 (4,4)4,44,5 (4,4)
Pohotovostní hmotnost [kg]131013201345
Cena [Kč]652.250,-698.750,-748.750,-

Velkým lákadlem pro zájemce o tento vůz, kteří však váhali s jeho nákupem kvůli pohonu zadních kol (který může v zimě v některých lokalitách komplikovat provoz), je i plánovaná zástavby pohonu všech čtyř kol xDrive. Vrcholem nabídky bude opět benzinový šestiválec, ani o něj fandové v nové generaci nepřijdou.

BMW řady 1: Srovnání generací

116i – dobrý základ

Už dříve jsme na mezinárodní prezentaci otestovali modely 120d, 118i a co nevidět se v redakčním testu objeví 118i s osmistupňovým automatem a 118d. Logicky jsme proto na české prezentaci vyrazili vstříc náruči 116i.

Tu pohání přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, vyvinutá ve spolupráci s PSA. Může se pochlubit nejvyšší výkonem 100 kW a točivým momentem 220 Nm, což je na vůz s pohotovostní hmotností 1290 kilogramů (a základní benzinovou motorizaci zároveň) v reálu více než dostatek. Motor má dostatek síly i v nízkých otáčkách a s malou zadokolkou si velmi hezky dokáže poradit. Výkonová špička není to, čím 116i řidiče oslní, nejlépe se agregát cítí ve středních otáčkách, kde má také poměrně příjemný zvuk. Prodloužený rozvor zapříčinil, že si v jedničce řidič v zatáčkách připadá jako v dospělém, jen lehce živějším voze. S výkonnějšími motorizacemi se můžeme těšit na velmi pěkné zážitky s rozevlátou zádí.

Bude však třeba vypnout stabilizaci, elektronický pomocník bdící nad vaším vozem je totiž velmi pečlivý a bleskurychle srovnával nejen náznaky přetáčivého smyku, ale také velmi pěkně umravnil vůz v případě smyku nedotáčivého. Na tomto místě je třeba vyzdvihnout brzdy, které jsou schopny lehký vůz rychle umravnit.

BMW 1 (F20) - ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor116i118i
Převodovka6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4400125/4800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1350-4300250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]210225 (222)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,5 (9,1)7,4 (7,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,6)5,8 (5,6)
Pohotovostní hmotnost [kg]12901295
Cena [Kč]630.000,-686.250,-

Řízení je přesné (i kolem středové polohy), dostatečně tuhé a řidič má i přes zástavbu elektrického posilovače poměrně dobrou představu o adhezi předních kol. Líbil by se nám však tlustší věnec volantu. Řazení je také přesné, oproti minulé generaci je chod páky v kulise o něco hladší a lehčí.

Ve členitém interiéru jsme se usadili doslova během několika sekund. Materiály i zpracování je na velmi dobré úrovni, komu se však nelíbil design interiéru předešlého, ani zde nebude příliš jásat – celková myšlenka a ražení kokpitu zůstává stejné. Výhled z vozu je dobrý, dostatečně velká zrcátka (nyní s LED blikači) zajišťují dostatečná přehled o dění za vozem.

Celkově nás základní benzinová motorizace nadchla. Testovaný vůz neměl mnoho příplatků a i proto lze říci, že za zhruba 630 tisíc, na kolik BMW 116i přijde, dostane zákazník opravdu dobrý, dostatečně motorizovaný vůz. Těšíme se na test.

Jake.Auto.cz: BMW 1 (všechny testy a další články)


BMW řady 1: Sport Line a Urban Line
 

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW 116i: První kontakt



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

BMW 1: Tříválcový hatchback dostal vstřikování vody BMW 1: Tříválcový hatchback dostal vstřikování vody

BMW neustále vyvíjí svůj systém vodního vstřikování…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama