Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 (G20): Nová generace dostane tříválce a bude kvalitnější

David Bureš
Diskuze (131)
Řada 3 zůstává nejprodávanějším modelem BMW. Kvůli udržení tohoto titulu se auto v příští generaci výrazně zlepší.

BMW na začátku května představilo modernizovanou řadu 3, už nyní však probíhají práce na jejím nástupci. Automobil s interním označením G20 má přijít na trh v roce 2018. První informace o novince zveřejnil britský časopis Car.

Již modernizovaná trojka přijela s tříválcovým motorem, který bude využit i v nové generaci. Benzinový tříválec 316i navíc doplní tříválcový turbodiesel. BMW tento agregát použije kvůli snížení flotilových emisí. V tomto ohledu je zajímavou zprávou ta, že konkurenční Audi v nové A4 s použitím tříválce nepočítá.

Hlavní důraz v nabídce agregátů nicméně bude kladen na dvoulitrové čtyřválce, k dispozici samozřejmě bude příplatkový pohon všech kol. Vrcholnými agregáty zůstanou třílitrové šestiválce. V duchu doby bude nabídnut i hybridní pohon, a to hned ve dvojím podání. Jedna hybridní varianta použije tříválec, druhá čtyřválec.

Verze M3 pak použije řadový šestiválec s elektrickými turbodmychadly a vstřikování vody do sacího traktu. Výkon motoru by měl vzrůst k hranici 500 koní (368 kW), což by znamenalo nárůst o 69 koní.

Design zřejmě použije více ostrých křivek než dnes a bude sportovněji laděn. Zajímavostí mají být lehká kola kombinující hliník a karbonová vlákna. Uvnitř se konstruktéři zaměří na zvýšení kvality zpracování, větší důraz má být kladen na provedení vybraných detailů. Velké displeje pak dostanou větší rozlišení. Tak jako dnes bude k dispozici několik paketů upravujících vzhled auta.

Co se týče výbavy, tak se budoucí trojka inspiruje u nové řady 7, která má na trh přijít již v letošním roce. BMW tak bude pokračovat v trendu, kdy techniku z vlajkové lodi postupně nabídne i v menších modelech. V nabídce nové trojky se objeví poloautomatické řízení nebo vylepšený head-up displej. Naopak s použitím vzduchového podvozku se nepočítá, nová trojka každopádně bude dostupná s adaptivními tlumiči.

David Bureš
Diskuze (131)
Avatar - CommonUser
21. 5. 2015 08:12
Re: psychologicky efekt
No a kde je ta hranica, kto uz moze diskutovat a kto nie ? Len majitelia ?
Diskusia je diskusia, vyjadrovat sa moze aj dedo mraz. Citat nemusis.
Ja si radsej nieco precitam od technika, co to auto sice ani nevidel ako bezneho majitela, pretoze ten chape viac pouzite riesenia ako hrdy majitel, co si tu bude lestit pri kazdom clanku o jeho aute. Len par majitelov dokaze kriticky pripustit, ze sa dali nachytat. A za pekne draho.
No, si na tenkom lade.
Nie si ty tiez ten pejko ? Ci ako vysvetlis tvoj prispevok u Lamborghini Aventador ???
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 21:15
Re: psychologicky efekt
Chlape, ty si to zhrnul tak brutalne kruto-pravdivo, ze to sa hadam ani lepsie neda ! >:-[] :yes:
Kde sa mam pod to podpisat ? ;-)
Preto aj mna vidis len v diskusiach o veciach / modeloch / problemoch, ktore nejako suvisia so mnou, alebo s mnou preferovanou znackou / modelom, ako napriklad tu - konkurent pre A4 sa tu chysta na nejake zmeny, ale debatilo sa skor o aktualnom, a tam najaku malinku skusenost mam, dokonca vcelku prekvapujuco pozitivnu, tak som to len takto tebe posunul - ten moj dojem... ;-)
Ak ale bude debata o 5er, 7er, tam budem rovnako povacsinou pozorovat prirovnania k A6 a A8 ... ;-)
Avatar - HitmanPB
20. 5. 2015 21:05
Re: psychologicky efekt
Nejde o to, aby diskutujúci spievali ódy na tú - ktorú značku.
Ide o to, že je iné, keď niekto napíše niečo kritické na konkrétny model, ktorý vlastní a má s ním konkrétne skúsenosti, ako keď tu pejko, ktorý to auto videl iba na fotografii začne písať ničím nepodložené kraviny typu jedna pani povedala.
Uvediem príklad - videl si ma diskutovať pod VW, Audi, Škodovkou, keď ma tie autá - bez urážky - nezaujímajú aj keď sú to veľmi dobré autá ? Nie, ani ma neuvidíš, lebo necítim potrebu sa vyjadrovať k veciam, o ktorých nemám prehľad a ak by som to urobil bol by som rovnaký blbec, ako množstvo "odborníkov" na takmer každý model, ktorý sa na svete vyrobil, ktorí tu píšu nablblé komentáre a pritom možno ani nemajú vodičský preukaz...

Už Si pochopil si, čo som tým príspevkom myslel ? ;-)
Avatar - HitmanPB
20. 5. 2015 20:52
Re: psychologicky efekt
Jeden model má lepšie jazdné vlastnosti, jeden má lepší interier atď...
Zober to tak, že všetky autá z D3 v rámci svojich kategórií sú obrazne povedané takmer na podobnej úrovni a voľbou ani jedného nemôžeš nič nepokaziť - skôr to závisí od osobných preferencií. Napríklad, niekto kúpi konkrétny model kvoli interieru, niekto, kvoli jazdným vlastnostiam alebo iba kvoli značke....
Pokiaľ ale niekto začne strašne vyzdvihovať jednu značku oproti druhej, tak to už smrdí porovnávaním pipíkov, a na to sme už asi starí ;-)
Avatar - praděda7
20. 5. 2015 19:18
Re: psychologicky efekt
Jo hochu, až tě bude bolet koleno tak, že nesešlápneš spojkový pedál, tak pochopíš že vše souvisí se vším. Ano, důležité je, za jakým účelem člověk vůz kupuje. Třeba si chce jen udělat radost jako doktor u nás v ulici, co si koupil Camaro a jednou za měsíc ho projede. Jinak jezdí většinou Cliem a manželka má Jeep Renegate. Řazení pádly jsem také zkoušel. S počátku je to taková novelty, ale brzy přestane bavit. Oba vozy s A/T, co máme, mají také řazení pádly. Zkrátka koncert nohou a rukou ve voze s M/T se nedá nahradit nějakým taháním za páčky. ;-) Jo, tu M135i mám také v zaměřovači. 3 dvířko nebo 5ti dvířko? Teď po F/L už nevypadá tak zoufale. ;-)