Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 550d M xDrive: Superdiesel opět na scéně

David Bureš
Diskuze (116)
Nový diesel pro mnichovskou řadu 5 má disponovat výkonem 283 kW (385 k).

Ze setkání prodejců BMW v Nizozemsku prosákly na veřejnost bližší informace o chystaném vznětovém třílitrovém šestiválci s trojicí turbodmychadel pro řadu 5. Motor má spolupracovat s osmistupňovým automatem a měl by dosahovat výkonu 283 kW (385 k), točivý moment pak má vrcholit hodnotou 700 Nm.

Zatím není jasné, pod jakým názvem se tato chystaná vznětová třílitrová jednotka bude prodávat. Jelikož ale motor vyvíjí divize M GmbH, nemělo by v názvu chybět písmeno M. Tento superdiesel má být navíc kombinován s pohonem všech kol, proto se jako nejpravděpodobnější název jeví 550d M xDrive.

Základ motoru má být shodný se současným třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, ten ale bude řádně upraven. Jiná bude hlava válců a očekává se posílení zejména pohyblivých komponent. Motor bude samozřejmě využívat současné systémy přímého vstřikování a časování ventilů Valvetronic.

Nejzásadnější úpravou bude samozřejmě trojice turbodmychadel. Systém mají tvořit dvě paralelní turbodmychadla zapojená sériově s jedním malým. Systém má fungovat podobně jako u prvních 35d, tedy malé, rychle reagující turbodmychadlo pro rozjezdy a rychlou odezvu v nízkých otáčkách a dvě turbodmychadla, která na něj naváží ve středních otáčkách.

Třílitrový vznětový šestiválec se třemi turbodmychadly se vedle řady 5 v budoucnu zřejmě objeví i v nabídce pro X5 a X6. Na rozdíl od varianty M5 bude nový motor nabízen také pro řadu 5 Touring.

Zatím nejsilnějším turbodieselem pro řadu 5 (F10) je třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, prodávaný pod označením 535d, který dosahuje výkonu 230 kW (313 k).

David Bureš
Diskuze (116)
25. 11. 2011 06:20
Re: HAHAHA
Tak to jsou fakt smutný čísla. zas na druhou stranu, aspoň tudy vede cesta jak se odlišit:-)
Avatar - Ham.
24. 11. 2011 23:09
Re: HAHAHA
5er 92% diesel, 3er 70% diesel, X1 96% diesel, X3 95% diesel, X6 94% diesel, 7er 80% diesel, 1er 56% diesel. Celkem diesel 80% za celé BMW.
24. 11. 2011 22:16
Re: Odskok
Tady je zase odborníků na spotřebu, co s žádným silnějším bávem asi nejeli, aby to mohli porovnat! Rozdíl ve spotřebě bude o dost větší než nějaké 2 litry na sto. Navíc u aut s výkonem 300-350 koní to bude o to víc znát.

Z vlastní zkušenosti - když budu hodně, ale opravdu hodně nakládat svojí 330xd (E91), tak pojedu tak za 12-13 nafty, ale když budu nakládat stejně 130i, tak pojedu za 22-25 benzínu (a ještě k tomu 100oktanovýmu). A to se pořád bavíme o autech do 300 koní.

Takže když se vezme tahle 550xd a bude se na ní hodně tlačit (čti "250+"), přes 20 nepůjde, oproti tomu 550xi nebo M5 bude při stejném stylu jízdy začínat na spotřebě od 40ti výš, takže když o spotřebě, tak tohle udrží s M5kou v klidu krok, ale pojede za polovic. A když si někdo koupí 400koňové BMW, počítá s tím, že ten výkon také využije, tudíž o spotřebě to tu bude hlavně.
24. 11. 2011 21:10
Re: Sportovní značka z D3?
Neni náhodou v S4 3.0 TFSI ? 4.2 je v RS4, kde ale nedává 254kW ale cca. 308kW.
Avatar - MAP2009
24. 11. 2011 19:58
Re: HAHAHA
Já nemám teď nic o co bych se opřel ale nedávn ojsem četl statistiku a tam prodej dieselu suveréně převažoval.