BMW 550d M xDrive: Superdiesel opět na scéně
Ze setkání prodejců BMW v Nizozemsku prosákly na veřejnost bližší informace o chystaném vznětovém třílitrovém šestiválci s trojicí turbodmychadel pro řadu 5. Motor má spolupracovat s osmistupňovým automatem a měl by dosahovat výkonu 283 kW (385 k), točivý moment pak má vrcholit hodnotou 700 Nm.
Zatím není jasné, pod jakým názvem se tato chystaná vznětová třílitrová jednotka bude prodávat. Jelikož ale motor vyvíjí divize M GmbH, nemělo by v názvu chybět písmeno M. Tento superdiesel má být navíc kombinován s pohonem všech kol, proto se jako nejpravděpodobnější název jeví 550d M xDrive.
Základ motoru má být shodný se současným třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, ten ale bude řádně upraven. Jiná bude hlava válců a očekává se posílení zejména pohyblivých komponent. Motor bude samozřejmě využívat současné systémy přímého vstřikování a časování ventilů Valvetronic.
Nejzásadnější úpravou bude samozřejmě trojice turbodmychadel. Systém mají tvořit dvě paralelní turbodmychadla zapojená sériově s jedním malým. Systém má fungovat podobně jako u prvních 35d, tedy malé, rychle reagující turbodmychadlo pro rozjezdy a rychlou odezvu v nízkých otáčkách a dvě turbodmychadla, která na něj naváží ve středních otáčkách.
Třílitrový vznětový šestiválec se třemi turbodmychadly se vedle řady 5 v budoucnu zřejmě objeví i v nabídce pro X5 a X6. Na rozdíl od varianty M5 bude nový motor nabízen také pro řadu 5 Touring.
Zatím nejsilnějším turbodieselem pro řadu 5 (F10) je třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, prodávaný pod označením 535d, který dosahuje výkonu 230 kW (313 k).