Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 745e má být nový výkonnější plug-in hybrid: Jaký motor jej bude pohánět?

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Snížit emise oxidu uhličitého na fleet znamená mimo jiné nabízet více hybridních verzí modelů. Jistě i proto BMW plánuje uvést v řadě 7 plug-in hybridní verzi 745e. Kdy se vůz objeví na trhu a čím chce nalákat kupující?

Že BMW pomalu končí s vidlicovými dvanáctiválci, které se v řadě 7 nabízejí vlastně nepřetržitě od roku 1987, je už známý fakt. Dál budou muset stačit „jen“ osmiválce. Nebo může zájemce o „sedmičku“ zvolit ekologický plug-in hybrid 740e iPerformance, nabízený v řadě 7 od roku 2016.

Se systémovým výkonem 240 kW a maximem točivého momentu 500 N.m rozhodně nejde o žádnou brzdu provozu. Při tom v roli spalovacího motoru je tato verze poháněna pouze přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru a výkonu 190 kW. Právě pouhý čtyřválec často recenzenti zmiňují jako nevýhodu 740e i-Performance, byť z hlediska jízdy vlastně ani žádné výhrady nemají. Jde tak opravdu pouze a jen o image.

BMW má však přesto pocit, že by její hybridní „sedmička“ měla poskytovat ještě lepší jízdní výkony než stávající 740e iPerformance. V roce 2019 by se tak měla na trh dostat verze 745e, u níž lze dle některých zdrojů očekávat největší systémový výkon kolem 300 kW (internetové zdroje uvádějí 400 koní). Předností novinky má být také delší dojezd na čistě elektrický pohon. Současné 740e iPerformance zvládne 37 až 40 km. Novinka má umožnit jízdu na elektriku až na vzdálenost přesahující 46 km.

V souvislosti s uvedením nového plug-in hybridu má projít vylepšením i zbytek zástupců BMW řady 7. Zlepšení se bude údajně týkat jak výkonu motorů, tak také hospodárnosti provozu.

Nový plug-in hybrid 745e už byl zachycen při testování na okruhu Nürburgring. I ze zamaskovaného testovacího vozu je patrné, že designovými retušemi projde přední část vozu. Údajně budou uplatněny tvarové změny ve stylu připravovaného SUV X7, který měli zahraniční novináři možnost, coby zatím prototyp, krátce vyzkoušet. Ale jak uvádíme, nové 745e bychom se měli dočkat v příštím roce.

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
3. 6. 2018 13:15
Re: slabota
Nevím, podle čeho posuzuješ motor N63 a S63 tedy 4.4 V8 biturbo za skvělý. Asi výkon.

Psal jsem to - a to BMW fandím aktivně - tady už miliónkrát. V8 byl vynikající do doby, dokud byl atmosféra. Turba, otočení hlav a přímý vstřik z tohoto požírače akumulátorů udělala současný nejproblematičtější motor BMW.

Máš-li jiné poznatky, sem s nimi. ;-)

Možná lepší chcípák, který nežere akumulátory, nevydírají se mu válce, nezapékají se turba, nezakarbonovávají se, neselhávají osvědčené a léty prověřené vanosy díky karbonu.
Avatar - praděda7
3. 6. 2018 08:48
Re: Asi již opraveno.......
Mě ani tak nešlo o to, co dají do 745e, ale spíš o ten 190kW čtyřválec a co by se s ním dalo udělat. Ale v článku skutečně není řečeno jaký motor bude součástí systémového výkonu 300kW. :-!
3. 6. 2018 08:29
slabota
Tak to je ovsem velka bida na vlajkovou lod. 2 litrovej cbcipak. Proc tam nedaji skvely 4.4 V8biturbo co davaji do emka?
3. 6. 2018 03:24
Re: Asi již opraveno.......
Nic není neopraveno.

Budeš-li pozorně číst, zjistíš, že o čtyřválci se 190kW píšou jen a pouze v souvislosti se 740e. O verzi 745e je uvedno jen že lze očekávat největší systémový výkon kolem 300 kW. Nic o počtu válců, nic o výkonu spalovacího motoru.

Jasně, tušíme, že to bude ten čtyřválec - i Dinar to psal výše - to však nic nemění na tom, že tato informace v článku chybí, resp. je to celé napsané z pr*dele. 8-s
Avatar - praděda7
2. 6. 2018 11:32
Asi již opraveno.......
V článku je uveden 190kW 2.0l čtyřválec, což by v tuto chvíli byl nejsilnější čtyřválec v BMW repertoáru. Nevím, jestli by se tento motor dal napasovat napříč do X2, ale pokud ano, tak by situace s motorem pro X2 M nebo MX2 Performance byla vyřešena. :-!