Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.

O budoucnosti mnichovských výrobků se přímo v sídle výzkumu a vývoje rozpovídal Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW. Uvedl například, že nové automobily budou připojeny k obrovské bezpečnostní síti, kde si v reálném čase mohou vyměňovat informace o jízdě. Zároveň počítá s nasazením autonomních technologií úrovně tři, se kterými řidič nemusí řízení za určitých okolností věnovat pozornost.

Opatrnější už je Schwarzenbauer při hovoření o plně autonomních vozech. Nemyslí si, že je současná společnost připravena takovou technologii přijmout. „Nevěřím, že společnost je připravena předat zodpovědnost za svůj život stroji. Budeme postupovat krok za krokem. Třetí úroveň je přijatelná, ale všechno ostatní ještě bude potřebovat hodně času,“ uvedl muž, jenž je v rámci skupiny zodpovědný za značky Mini a Rolls-Royce.

Podstatně blíže jsou technologie, které BMW využívá pro co možná nejpodrobnější informace o aktuálním stavu vozovek. Sbírají je kamery a snímače na automobilech, následně se data umisťují na centrální úložiště, odkud z nich mohou čerpat ostatní vozy. Řidiči jsou tak na naplánované trase s předstihem upozorněni na nebezpečí v podobě náledí či dalších nástrah. Aktuálně takové informace sbírá 700.000 automobilů spadajících pod BMW po celém světě.

Ještě více informací pak dodávají automobilky Mercedes a Audi, velká německá trojka je poskytuje do otevřené platformy Here, která je zákazníkům volně k dispozici. Právě v propojení jednotlivých aut vidí inženýři všech zainteresovaných stran největší možnost v posunu vstříc bezpečnosti.

A aby toho nebylo málo, tvůrci v BMW dále ve spolupráci se společností Mobileve tvoří umělou inteligenci, jež prostřednictvím kamery na čelním skle identifikuje přibližující se vozidla, chodce a cyklisty v řádech milisekund, aby na ně auto stihlo včas zareagovat.

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 15:16
Re: Na autonomní technologie
Jestli jezdíš jednou, dvakrát do roka, tak to pochopím. Já třeba jezdím i dvakrát týdně a to mě už nebaví, takže jsem rád, když někdo jiný řídí za mě a já se mohu věnovat smysluplnější práci.
23. 4. 2018 13:45
Re: Na autonomní technologie
Jiste - mnohem lepsi jsou ridici, kteri pri rizeni pisou smsky,.. Jezdim velmi rad - ale nekolik set kilometru po dalnici fakt zabava neni. Kdyz se ti to nelibi, tak si to nekupuj, to je prece jednoduchy...

Fakt nechapu tyhle lidi, co, kdyz se neco nelibi jim, tak nedej boze, aby se to libilo nekomu jinymu. Primarne jsou auta k tomu, aby se clovek dostal z bodu A do bodu B. A kdyz se clovek podiva, co za auta se prodavaji, tak vetsina lidi je jen k tomu pouziva.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2018 12:36
Re: Na autonomní technologie
když jedu, tak jedu a jsem rád, že mohu jet a ne tam sedět jak tvrdý Y
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 12:19
Re: Na autonomní technologie
Ne, ve vlaku se fakt "po svém" neprotáhnu. V autobusu ani nemluvím. O kafi v autobusech se radši ani nevyjadřuju, to s pitím kafe nemá nic společného. Pro mě to neznamená "kopnout do sebe nějakou instatní sračku".
Ještě řekni, že tebe ježdění po dálnici baví. I to je totiž diagnóza.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2018 12:04
Re: Na autonomní technologie
přesně kvůli vám "řidičům" se jednou té hrůzy opravdu dočkáme.