BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva
O budoucnosti mnichovských výrobků se přímo v sídle výzkumu a vývoje rozpovídal Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW. Uvedl například, že nové automobily budou připojeny k obrovské bezpečnostní síti, kde si v reálném čase mohou vyměňovat informace o jízdě. Zároveň počítá s nasazením autonomních technologií úrovně tři, se kterými řidič nemusí řízení za určitých okolností věnovat pozornost.
Opatrnější už je Schwarzenbauer při hovoření o plně autonomních vozech. Nemyslí si, že je současná společnost připravena takovou technologii přijmout. „Nevěřím, že společnost je připravena předat zodpovědnost za svůj život stroji. Budeme postupovat krok za krokem. Třetí úroveň je přijatelná, ale všechno ostatní ještě bude potřebovat hodně času,“ uvedl muž, jenž je v rámci skupiny zodpovědný za značky Mini a Rolls-Royce.
Podstatně blíže jsou technologie, které BMW využívá pro co možná nejpodrobnější informace o aktuálním stavu vozovek. Sbírají je kamery a snímače na automobilech, následně se data umisťují na centrální úložiště, odkud z nich mohou čerpat ostatní vozy. Řidiči jsou tak na naplánované trase s předstihem upozorněni na nebezpečí v podobě náledí či dalších nástrah. Aktuálně takové informace sbírá 700.000 automobilů spadajících pod BMW po celém světě.
Ještě více informací pak dodávají automobilky Mercedes a Audi, velká německá trojka je poskytuje do otevřené platformy Here, která je zákazníkům volně k dispozici. Právě v propojení jednotlivých aut vidí inženýři všech zainteresovaných stran největší možnost v posunu vstříc bezpečnosti.
A aby toho nebylo málo, tvůrci v BMW dále ve spolupráci se společností Mobileve tvoří umělou inteligenci, jež prostřednictvím kamery na čelním skle identifikuje přibližující se vozidla, chodce a cyklisty v řádech milisekund, aby na ně auto stihlo včas zareagovat.