Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 650i Cabrio: S velkým plátnem nad hlavou

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Šestková řada vyrostla, posílila a technicky vyspěla. Přesto zůstává u tradiční látkové střechy.

Při příležitosti letošní Los Angeles International Auto Show zveřejnilo BMW první informace o nové generaci řady 6. Prvním v pořadí bude netypicky kabriolet, který by se měl na evropských trzích objevit v polovině roku 2011. Vše je tedy nasměrováno na hlavní sezonu otevřených aut.

Karoserie

Cestování ve velkém stylu bude zase o něco stylovější. Nová generace šestkové řady se přiblížila délkou kategorii největších luxusních kabrioletů, ale je přitom nižší než předchozí provedení.

Z Banglovské šestky toho mnoho nezbylo. Charakteristické a snad trochu trucovité světlomety na přídi minulé generace nahradily tvary připomínající aktuální sedmičku, ledviny na přídi jsou sice velké, ale ne gigantické jako na vlajkové lodi BMW a zadní partie by se dala shrnout do výrazu totální normalizace. Hlasy tradicionalistických zákazníků značky byly tedy vyslyšeny.

Nová šestka narostla do délky 4894 mm (+74 mm), rozvor nyní měří 2855 mm (+75 mm), šířka 1894 mm (+39 mm) a výška 1365 mm (tedy -9 mm).

Přes nižší výšku slibuje BMW více místa nad sedadly vpředu i vzadu. Velkorysejší je rovněž rozsah seřízení předních sedadel, vnitřní šířka vpředu i vzadu a dvě cestující na zadních místech jistě ocení zvětšený prostor v podélném směru. Sklon zadních opěradel je v nejnovějším BMW 6 prakticky identický jako u sedanů řady 5.

Elegantní silueta otevřeného vozu není narušena ochrannými oblouky, ani jinými bezpečnostními prvky. Záď ukrývá v takové konfiguraci zavazadelník se 300 l, když je střecha nahoře, máte k dispozici 350 l. Prostor pro uložení střechy je nyní o polovinu menší než v minulé generaci šestkových kabrioletů.

Střecha

Vícevrstvá látková střecha vychází z konceptu původního provedení. Elektromotory se starají o otvírání (trvá 20 s) a zavírání (trvá 24 s), což lze provádět i za jízdy do rychlosti 40 km/h.

Specialitou velkých kabrioletů BMW je i nadále samostatné kolmé vertikální zadní okno, které má hned několik funkcí. Vedle té základní - uzavření interiéru s nataženou střechou - slouží i jako účinná větrná clona při otevřené střeše. I s nataženou střechou lze sklo spustit.

Cenná je bezesporu téměř dokonalá silueta tohoto kabrioletu i s nataženou střechou.

Střechu lze objednávat v tmavém nebo béžovém provedení, karoserie může mít některý ze dvou nemetalických a sedmi metalických odstínů.

Motory

Při uvedení na trh, příští rok v létě, bude možno vybírat ze dvou motorizací.

Základ tvoří šestiválec v BMW 640i Cabrio, prozatímní vrchol pak osmiválec v BMW 650i Cabrio. Pro oba modely bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka, ale počítá se také s ručním řazením a to i u osmiválcové varianty!

Šestsetčtyřicítka má pod kapotou řadový třílitr (235 kW, 450 Nm) s plně variabilním ventilovým rozvodem, přímým vstřikováním a přeplňováním TwinPower-Turbo. Šestsetpadesátka pak přeplňovaný osmiválec (300 kW, 600 Nm) známý z pětky a sedmičky. Šestiválcové provedení má mít kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km, osmiválec 10,7 l/100 km.

Podvozek

Podvozek vyrobený převážně z hliníkových slitin sdílí komponenty s novými mnichovskými sedany.

Vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvkové řešení.

Chování vozu mohou vylepšit adaptivní tlumiče nebo aktivní stabilizace náklonů karoserie s hydraulickými aktuátory.

Řízení má elektrický posilovač. Poprvé ve třídě bude možno kombinovat aktivní řízení s řízením kol zadní nápravy.

Výroba bude probíhat v největším závodě BMW v bavorském Dingolfingu.

Ondřej Láník
Diskuze (35)
20. 11. 2010 17:34
Re: ŠIPKA Č.6
:yes: za ten dodatek o první automobilce, už sem totiž myslel že si ztratil veškerou soudnost ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 11. 2010 23:59
Re: ŠIPKA Č.6
:yes:
18. 11. 2010 23:27
ŠIPKA Č.6
Takhle se definuje cabriolet - mrkneš, ustrneš, a koukáš jak zhypnotizovanej dvě minuty, aby ses pak vrátit do reality všedního dne. Dnes tedy už jaksi bývalá šestka svou roli splnila, a to co nastupuje po ní je důkazem toho, že jsou opravdu autorské hry, v nichž není malých rolí.

Asi nejpřekvapivější je fantastická jemnost tváře :yes: k dravčím kódům se druží nadhledová, průzračná jemnost, na bavoráka něco neuvěřitelného. Dohromady to vše pokračuje přes elegantní boky k zádi, která nenechá nikoho na pochybách, kdo bude první u druhého semaforu. Takhle přesně má vypadat cabriolet od klasické sportovní značky. Démant obdivu.

No, a s nataženou plachtou... máš vlastně vůbec tu nejlepší jachtu na celé riviéře.

Hledám, hledám chybičku, i při zpětném pohledu tam vnímám silnej akcent na historické markanty, podseklá příď, zde ovšem v módu jednadvacátého století... oni v Mnichově fakt nezapomněli na nic, hergot já nemám co vytknout. Ono také, vytýkat druhé nejlepší automobilce světa, že neumí auta... to ani dost dobře možné není.

P.S. Musím tě ještě opravit, tou první automobilkou jsem opravdu nemyslel Volkswagen... zas to tu nepřeháněj.

Dnes velmi očarovaně - BRAVO BMW :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
18. 11. 2010 23:04
Nummer Sechs mit dem Quadrat
Za mě výborný, nenacházím jedinou věc, kterou bych tomu z hlediska designu vytknul. :yes:
18. 11. 2010 19:40
Já ti nevím, Karle...
Nejak som z neho rozpačitý. Ten čumáčik mi v tejto podobe nejak moc neimponuje, a celé je to poňaté nejak expresívne - ostro zrezaný predný nárazník je jak ostrá čiara perom cez akvarel, zadné svetlá pôsobia podobne. Celé je to nejaké kŕčovité. Prelis na dverách a´la Opel tiež čistote štýlu neprospieva.
Naproti tomu mi je interiér vcelku sympatický, na fotkách vyzerajú byť A stĺpiky nehorázne hrubé, ale to môže klamať fotka.
No celkový vizuálny dojem...ak BMW, tak iný model, ak kabrio, tak iná značka.