Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3: Elektromobilu se daří, automobilka zvažuje zvýšení výroby

David Bureš
Diskuze (9)
První sériové elektrické BMW se vyrábí v Lipsku. U prodejců se automobil poprvé objeví 16. listopadu.

Zájem zákazníků o elektrické BMW i3 předčil očekávání mnichovské automobilky. BMW tak zvažuje, že výrobu i3 zvýší, aby uspokojila poptávku.

Během příštího roku chce BMW prodat více než 10.000 exemplářů i3. Zdá se, že se tento cíl podaří překonat, v současnosti totiž automobilka eviduje přes 8.000 objednávek na tento model. Auto se přitom v Evropě začne prodávat až příští měsíc.

Finanční ředitel automobilky Friedrich Eichiner tvrdí, že pokud poptávka zákazníků vydrží, bude BMW muset zvýšit výrobu i3. Podle jeho slov zatím vše nasvědčuje tomu, že automobilka skutečně zvýší produkci tohoto modelu.

BMW věří, že automobilu se bude prodejně dařit především ve velkých městech v Kalifornii, Evropě a Asii. Jako první se vůz začne prodávat v Evropě, během prvního pololetí 2014 se i3 dostane i do USA, Číny a Japonska.

Podle analytiků si BMW dobře poradilo s náklady na vývoj i3 a automobil má být podle jejich názoru ziskový. Í-trojka je prvním modelem nové divize BMW i určené pro elektrické a hybridní automobily. BMW dle analytiků investovalo do vzniku této značky dvě miliardy eur (cca 51 miliard eur). Po i3 přijde na trh plug-in hybridní sporťák i8, pro rok 2015 se údajně počítá s modelem i5.

Zájem zákazníků o i3 může být dobré znamení i pro ostatní automobilky vyvíjející elektromobily, stávajícím vozům s elektrickým pohonem se totiž prodejně tolik nedaří.

Kvůli nízkému zájmu zákazníků o elektrická auta někteří výrobci přehodnocují své plány v tomto segmentu. Například vedení Fiatu se nechalo slyšet, že italský výrobce bude raději investovat do úsporných dieselů. Šéf aliance Nissan-Renault Carlos Ghosn zase přiznal, že se automobilce nepodaří splnit svůj plán do roku 2016 vyrábět 1,5 milionu elektromobilů ročně. Loni Nissan-Renault prodal jen 68.000 vozů s elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - JDM
16. 10. 2013 23:44
Re: fakt jo?
protože auto si tam může dovolit jen hrstka lidí ... a možná je to dobře..jak by to tady vypadalo kdyby se tam prodalo 10000 aut denně >:-[]
16. 10. 2013 17:53
Re: Říká vám něco "spill-over" efekt?
Záleží, co myslíš podobným výrobkem. A pokud by to bylo za rok, dva, tak už by byl ve vývoji.
16. 10. 2013 17:25
Re: Říká vám něco "spill-over" efekt?
Obávam sa, že nie ... ľudí ochotných vyhodiť toľko vlastných peňazí veľa nie je .... tak maximálne tých pár tisíc .... ostatní "nadšenci" existujú len pre masívne dotácie, resp. zvýhodnenia elektromobilov ....
Avatar - Johny.Rico
16. 10. 2013 16:17
Říká vám něco "spill-over" efekt?
Pokud ano, tak to Mercedesu a Audi bude trvat tak... rok dva, než přijdou na trh s podobným výrobkem. A to je jen dobře! Díky chlapci!
16. 10. 2013 14:39
Re: fakt jo?
otázkou je jestli maj bejt "i" masovka, pokud se jim i rocnim prodejem 10k kusu zaplati investice co do toho modelu vlozili, tak je to lepsi nez kdys automobilka proda třeba milion kusu neceho co ještě musí dotovat na kazdym kusu :-!