Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: Toto je definitivní podoba

Diskuze (178)
Mnichovská automobilka zveřejnila první dva obrázky produkční verze sportovního modelu i8.

BMW i8 sice v zatím zveřejněném seznamu premiér pro frankfurtský autosalon chybí, jeho odhalení na domácí půdě je ovšem jistou věcí – automobilka již potvrdila datum 10. září a to je právě prvním dnem nadcházejícího autosalonu. Kolem definitivní podoby dělali v Mnichově tajnosti, první dva zveřejněné obrázky ale rozhodně nejsou překvapením.

Cestu k sériové i8 tvořily koncepty Vision EfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) a i8 Concept Spyder (2012), které leccos naznačily. Produkční model se od nich liší jen v detailech, základní tvar i futuristické ozdobné prvky zůstávají nezměněny.

Předně se zmenšily výklopné dveře, které navíc přišly o prosklení ve své spodní polovině – ta bude vyrobena z karbonu nebo hliníku, stejně jako ostatní karosářské díly. Dále se zvýšily oba převisy karoserie a aerodynamické disky litých kol dostaly obvyklejší design. Tvar bočního prosklení se odkazuje na klasická kupé řad 4 a 6, příslušnost k BMW zdůrazňuje i typická střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve.

Interiér vsadil na organický design, hlavní prvky jsou ale důvěrně známé: plochý displej multimediálního systému, ovládací systém iDrive nebo volič automatické převodovky.

i8 bude hybridní čtyřkolkou. Zatímco zadní kola bude pohánět 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW a točivém momentu 320 N.m, o pohon předních kol se postará elektromotor s 96 kW a 250 N.m. Celkový výkon hybridní soustavy činí 266 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 570 N.m. Kombinovaná spotřeba má činit v normovaném cyklu jen 2,5 l/100 km, zatímco dva roky starý koncept vykazoval 2,9 l/100 km a původní Vision EfficientDynamics s tříválcovým turbodieselem 3,8 l/100 km.

Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h, sprint na stovku zvládne i8 za 4,5 sekundy – tedy podobně jako M3. Pouze na elektřinu zvládne i8 ujet 35 kilometrů při maximální rychlosti 120 km/h, v takovém případě je toto BMW předokolkou. Elektrický režim je určen především pro jízdu ve městě.

Diskuze (178)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
4. 9. 2013 15:35
Re: Vysavač
jj
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
4. 9. 2013 15:32
Re: Vysavač
TESLA MODEL S : [odkaz]
HLINÍKOVÁ TVRZENÁ KOSTRA = 5* V TESTU BEZPEČNOSTI NHTSA [odkaz]
2X KUFR
NÍZKÉ TĚŽIŠTĚ ROZLOŽENÍ 50:50 DÍKY BATERII U PODLAHY KAPAL.CHLAZENÉ ZÁRUKA 8 LET / 200.000km [odkaz]
ELEKTROMOTOR INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY ÚČINNOST 80% BEZÚDRŽBOVÝ
POHON ZADNÍCH KOL [odkaz]
AKCELERACE 6,2 SEKUND 225kW V ZÁKLADU [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km ČESKÉ ELEKTŘINY
NO EMISE [odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
4. 9. 2013 10:47
Re: Vysavač
ee chlapče, máš značný mezery ve znalostech. A že si i8 nikdy nekoupíš je jedině dobře
4. 9. 2013 08:38
Re: Vysavač
Aha, tak koukam ze ty prasky jsou asi slabe, zajdi k lekari, at ti je zmeni nebo zvysi davkovani. >:D heeeen
Avatar - 125S
4. 9. 2013 08:23
Re: Quo vadis, BMW?
Přesně tak. Horší by bylo, kdyby tímto vozidlem nahrazovali třeba M3/M4... A hlavně tu koukáme na dvě fotky auta, které ještě nikdo neviděl ani neslišel jezdit. BMW ví proč to auto dělá a ví kam ho zařadit, pod jakou cenou... Není lepší si počkat na více informací. :-)