Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M chystá ambiciózní expanzi: Představí třináct novinek do tří let!

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
Sportovní divize BMW Motorsport chce do pouhých tří let uvést na trh třináct nových či inovovaných modelů. Co tedy můžeme očekávat a jakých „bavoráků“ se bude tento vpravdě ambiciózní plán týkat?

Informace o připravovaných sportovních BMW divize M se nedávno objevila v britském tisku. Jak známo, Velká Británie je spolu s Německem a USA hlavním trhem bavoráků z programu Motorsportu. Nejblíže zahájení prodeje je v tuto chvíli nedávno odhalený model M2 Competition.

BMW M2 Competition - po třech letech posílení

Vrcholná verze současného kupé BMW řady 2 (F87), tedy modelu s pohonem zadní (skoro se chce napsat správné) nápravy je na trhu od roku 2015. Po třech letech uzrál čas na modernizaci. Aby změny BMW ještě více zdůraznilo, přidalo k označení vozu „M2“ přídomek Competition. Co zůstává, je řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, nově však přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Jde o řadu N55, která pohání také větší vozy M3 a M4. V případě novinky je naladěn na 301 kW, přičemž je možné jej kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou i šestistupňovým manuálem.

BMW X3 M – X3 poprvé „v emku“

V současné generaci X3, vyráběné od loňska, byl dosud vrcholem model M40i. V letošním roce má vyjet ještě výkonnější verze, poháněná motorem N55 jako M3/M4. Výkon motoru má být v X3 M dle informací z britského tisku 425 koní (313 kW). Nový vůz byl zatím zachycen s kamufláží při testování na německém okruhu Nürburgring.

BMW M3 – na základě příští „trojky“

Dle informací na internetu bychom se na jaře 2019 měli dočkat nové generace důležité řady 3. Tedy nástupce současného vydání F30, které se vyrábí od roku 2011. Později vyjede také tradiční model M3, tedy ostrá trojka, nyní již výhradně s karoserií sedan. S novou technikou včetně podlahové plošiny, využívající řadu lehkých materiálů, přijde také snížení hmotnosti celého vozu. A to navzdory očekávaným zvětšeným rozměrům. O připravované M3 zatím nic oficiálního nepadlo. Očekává se pohon současným motorem N55, avšak notně posíleným, byť toto je možná ještě dost předčasné.

BMW X4 M – trochu hezčí X3 M

Model X4 je z hlediska tvarů dynamičtější variantou SUV X3. Je jasné, že s příchodem ostré verze X3 M se dočkáme stejné techniky a naladění také u sličnějšího modelu X4 M. Kdy se ale objeví na trhu, zatím není známo. Motor N55 ale s největší pravděpodobností dostane.

BMW Z4 M – super Supra od BMW

Nová generace sportovní Z4 již také krouží zamaskovaná na „Ringu“. Dočkat bychom se ji mohli v příštím roce. Techniku bude tento vůz z části sdílet s připravovanou Toyotou Supra. O konkrétních věcech budoucí Z4 M toho zatím mnoho nepadlo. V britském tisku pouze lakonicky uvádějí výkon motoru 450 koní (330 kW).

BMW M4 Coupe – „dvoudveřák“ od M3

Kupé na bázi řady 3 se v současnosti jmenuje řada 4. Po příchodu M3 lze očekávat v krátké době také variantu kupé M4. Dle informací z Británie nabídne M4 na bázi připravované řady 4 více výkonu než příbuzná M3. Britský Autocar udává 465 koní (342 kW) u běžné verze, rovných 500 koní (367 kW) u ostřejší varianty CS.

BMW M8 – více než M6

V roce 2020 bychom se měli dočkat také BMW M8, tedy vrcholného modelu divize M na základě připravované druhé generace řady 8. Sportovní verzi M8 (v první generaci se vůz označoval 850 CSi) by měl pohánět dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 600 koní (441 kW).

BMW X5 M – má na co navazovat

Do dvou let by se mělo na trhu objevit i nové BMW X5 M. Dle prvních informací se výrobce zaměří na snížení hmotnosti, která je u těchto aut a zejména jejich sportovní verzí opakovaným terčem kritiky fanoušků sportovně laděných vozů. K pohonu tohoto SUV bude sloužit osmiválec o objemu 4,4 litru, jemuž k výkonu 592 koní (435 kW) pomohou mimo jiné také dvě turbodmychadla. Stejný motor už pohání současnou M5 (F90).

BMW X6 M - když vám X4 M nestačí

Trochu hezčí sourozenec připravované X5 M bude s tímto modelem sdílet veškerou mechaniku, včetně motoru, osmiválce s dvojicí turbodmychadel o výkonu 592 koní. Samozřejmostí bude vyspělý pohon všech kol xDrive, který bude rovněž převzat z X5 M. Na trhu by se měl vůz objevit v roce 2020.

BMW M8 Cabriolet – „super osmička“ s nebem nad hlavou

Rychlá verze M8 dostane v roce 2020 také otevřenou karoserii. Kabina bude řešena ve stylu 2+2, což je vzhledem k velikosti vozu očekávané. Mechanika auta bude shodná s kupé M8.

BMW M4 Cabriolet – sport ve čtyřech na čerstvém vzduchu

Kabrioletu na bázi modelu M4 se dočkáme s dvouletým zpožděním za výchozím kupé. O podrobnostech zatím není nic známo.

BMW M2 CSL – lehčí „em dvojka“

V roce 2021 bychom se měli dočkat také odlehčené verze „sporťáku“ M2. K pohonu by měl sloužit šestiválec z M3/M4, ještě posílený proti verzi M2 Competition.

BMW M8 Gran Coupe – rychlá „osmička“ se čtyřmi dveřmi

Vzhledem ke konceptu tohoto vozu, vystaveném v na uplynulém autosalonu v Ženevě, lze očekávat zahájení jeho výroby. Pokud k tomu dojde, jistě nebude chybět ani sportovní verze od mnichovského Motorsportu. Dříve než v roce 2021 se však toto auto, poháněné dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru, nepřestaví.

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
Avatar - lyon667
20. 4. 2018 20:18
Re: Chybička
Pan Dusil prakticky celý článek poplet a z končícího motoru udělal novinku. >:D N55 už dojíždí jen v aktuální Alpině B3 a některých Xkách, v příští trojce ani v M2 nebude. Zajímalo by mě, odkud autor čerpal...
Avatar - iudex
20. 4. 2018 16:19
Chybička
O M2 Competition píšete: Jde o řadu N55, která pohání také větší vozy M3 a M4. To je zle, štandardná M2 má motor radu N55 (konkrétne verziu N55B30T0), t.j. rovnaký rad, ako mali napr. 335i, M135i či M235i (teda vzásade staršia generácia trojlitra, ktorá je aktuálne už nahradená novšou generáciou B58). Kdežto M3/M4 majú motor radu S55. Toto niektorí skalní BMW fans vytýkali M2ke, že lebo nemala od podlahy vyvinutý nový motor ako väčšie M modely, ale iba upravenú verziu bežného motora.