Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M6: Bavorské překvapení aneb Ostré šestky oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (201)
Jste rozladěni z nových dieselových BMW s legendárním písmenem M v názvu? Máme pro vás účinný lék: novou M6.

BMW nás nenechalo čekat na jednu či druhou karosářskou verzi a servíruje nám je obě najednou – kupé i kabriolet. Zatímco uzavřená verze má coby M6 pevnou karbonovou střechu, kabriolet zůstává u plátěné. Od svých slabších sourozenců se obě emka samozřejmě vizuálně odlišují. Spoilery, nástavce prahů i upravená maska jsou ale decentní, jak je u BMW obvyklé. Stejně jako chromovaná lišta s patřičným logem na předních blatnících.

Osmiválec 4,4 l s dvoustupňovým přeplňováním twin-scroll známe už z nové M5. Využívá přímého vstřikování a proměnného časování ventilů Valvetronic. Dává 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1 a 680 Nm už od velmi nízkých 1500 min-1. Motor točí maximálně 7200 obrátek. Sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT s elektronikou Drivelogic přenáší točivý moment pochopitelně na zadní nápravu.. Řadí se voličem nebo pádly pod koženým dvouramenným volantem. Na něm jsou i tlačítka programování head-up displeje.

Optimální trakci zajišťuje elektronický samosvorný diferenciál Active M. Nechybí launch control ani LSA, tedy pomocník při jízdě nízkými rychlostmi. Nastavení tlumičů obstarává samozřejmě elektronika, stejně jako bdí nad stabilitou. Adaptivní diodová světla jsou ve standardu, stejně jako například noční vidění s rozpoznáváním chodců, systémy udržování v jízdním pruhu a jeho neoprávněného přejetí. Bezpečnost zvyšuje i zadní kamera. Pokud se vám chce platit více, můžete zvolit karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 358 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu. V základu dostanete devatenáctipalcová kola s pneumatikami 265/40 R19/295/35 R19. Dvacetipalcová odlehčená jsou mezi příplatky.

Interiér je pochopitelně v kůži, bezpečnostní pásy jsou integrované do sedadel, za všestranně seřiditelná multifunkční se ale opět platí navíc. Vnitřek oživují prvky z karbonu, komfort zvyšuje dvouzónová klimatizace. Kupé a kabriolety nejsou limuzíny a zadní sedadla beztak zůstanou v drtivé většině prázdná. Samozřejmostí v moderním voze této kategorie je přístup na internet, rozsáhlá podpora multimédií a dopravní informace v reálném čase. V extras najdete kromě již jmenovaných položek třeba vyhřívání volantu, automatické dovírání dveří, lepší navigaci či audio věhlasné dánské firmy Bang & Olufsen, kterou určitě není třeba představovat.

Kupé váží 1850 kg, kabrio 1980 kg. Uzavřená verze sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,2 s, z klidu na dvojnásobek se dostane za 12,6. topless je o něco pomalejší, u něj výrobce udává tovární hodnoty 4,3, respektive 13,1 s. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky limitována na klasických 250 km/h. Pokud si vyberete navíc balíček M Driver’s Package, omezovač vám deaktivují, takže pojedete až 305 km/h.

Normovaná spotřeba dle EU je u kupé 9,9 l/100 km, u kabrioletu vyšších 10,3 l/100 km. Při využití všech dynamických parametrů jí samozřejmě nedosáhnete, bude se pohybovat ve zcela jiných dimenzích. Ani vysokovýkonné gran turismo (vzhledem k rozměrům a hmotnosti není šestka sportovním autem) se nezbavilo start-stopu. Diktát z Bruselu na snižování konzumace pohonných látek u nových aut je zkrátka velmi přísný.

Obě karosářské verze uvidíme ve světové premiéře v Ženevě. Kupé bude na Britských ostrovech podle serveru Autojournal.cz stát 93 795 liber (2 832 000 Kč), kabriolet 98 995 liber (2 989 000 Kč). V Albionu se začnou prodávat v polovině srpna, předpokládáme, že doma v Německu to bude o něco dříve.

Aleš Dragoun
Diskuze (201)
20. 2. 2012 16:49
Re: Proč tolik breku?
Radši filosofický kroužek, než se pořád dohadovat, jestli je lepší Hyundai nebo Volkswagen. ;-) Takže díky a ty taky.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2012 20:34
Re: Proč tolik breku?
Když se tak dívám na naše vlákno, tak si připadám jako ně filozofickém kroužku o automobilové blízké budoucnosti ;-)

Máš opravdu velký přehled a pomohl jsi mi rozšířit zase o něco obzory, díky! Máme i podobné názory, což je pozitivní ;-)

Ale reagovat už nebudu, ať se do toho nezamotáme, každopádně to bylo celé přínos, díky a měj se fajn.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2012 20:31
Re: Proč tolik breku?
Souhlas
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2012 20:29
Re: Fok BMW
Ano
8-s
17. 2. 2012 01:58
Re: Fok BMW
Ale bavíme se o M, těm i8 asi moc radosti neudělá. ;-)