Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se loučí s dvojicí tradičních modelů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nabídka značky BMW Motorrad se pro letošní sezónu nebývale rozrostla, ale vedle příchodu široké řady novinek dochází i na loučení s dvojicí, která stála na opačných koncích palety modelů.

Značka BMW Motorrad se v loňském roce skutečně činila a vedle omlazení drtivé většiny svých modelů v souvislosti s nástupem emisní normy Euro 4 představila i celou řadu nových modelu.

V případě omlazování se jednalo především o cestovní endura i silniční motorky řady F a kompletně celou řadu R. Ta se pak dočkala i několika nových přírůstků určených právě pro letošní sezónu. Nejprve dorazily silniční modely R NineT Racer a Pure, na něž navázalo enduro Urban G/S.

Další novinky se pak týkají malých jednoválců, kdy bylo představeno lehké cestovní enduro G 310 GS a velkých šestiválců, jejichž řady nově rozšiřuje K 1600 B. Na své si pak mají přijít i milovníci ostrého svezení na okruhu a to díky HP4 Race.

V záplavě novinek tak téměř zanikl odchod dvojice zasloužilých modelů. Prvním z nich je model cestovní enduro G 650 GS, které bylo do příchodu G 310 R/GS se svým jednoválcem o objemu 652 cm3 a výkonu 35 kW vstupní branou do světa motocyklů značky BMW Motorrad.

S druhým odcházejícím modelem v podobě sportovně cestovního BMW K 1300 S pak končí jedna éra u značky BMW Motorrad, protože právě tento typ byl posledním zástupcem řady K se čtyřválcovým motorem. Pohonná jednotka tohoto modelu poskytovala z objemu 1293 cm3 maximální výkon 129 kW.

V případě BMW G 650 GS jeho místo v nabídce značky zastoupí nejmenší zástupce řady F s označením F 700 GS a řadovým dvouválcem o objemu 798 cm3 s výkonem 55 kW.

BMW K 1300 S pak odchází bez přímého nástupce a jeho nejbližší alternativou v rámci značky může být model R 1200 RS s plochým dvouválcem o objemu 1170 cm3 a výkonu 92 kW, který nabízí podobnou schopnost elegantně spojit dynamickou jízdu s vysokým cestovním komfortem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)