BMW: Nízké ceny paliv škodí elektromobilům, ale ne navždy
V posledních týdnech padaly cena ropy strmě dolů, což se odrazilo na výrazném snížení paliv nejen ve světě, ale také v České republice. Podle současných prognóz se sice z takového stavu nebudeme radovat věčně, prodejní výsledky elektromobilů však mohou být přesto ovlivněny. Tedy alespoň podle Iana Robertsona, šéfa prodeje a marketingu automobilky BMW.
Robertson během mnichovské konference DLD-15 zmínil, že prodeje elektromobilů budou postiženy v závislosti situaci trhu s ropou a může nastat krátkodobé posílení pozice vozidel s objemnějšími spalovacími motory. Je to přirozené, pokud vezmeme v potaz, že v krajních případech u nás došlo ke snížení ceny benzinu a nafty až o deset korun. Ceny stlačeného zemního plynu naopak vzrostly, ovšem pouze kvůli zvýšení spotřební daně o jednu korunu.
Naskýtá se otázka, proč bychom měli platit vysoké prvotní finance za elektromobil, který je navíc závislý na hůře dostupných nabíjecích stanicích. Ian Robertson si je vědom příznivého budoucího vývoje a uvedl, že BMW nehodlá kvůli krátkodobé výhodě vozů se spalovacími motory měnit prodejní strategii. Dominance automobilů šetrných k životnímu prostředí je prý stejně nevyhnutelná.
Na českém trhu se v loňském roce dohromady prodalo 583 hybridních a čistě elektrických automobilů, což je ve srovnání s rokem 2013 o 108 více. Velmi zajímavě vypadá podíl čistě elektrických vozidel – zatímco v roce 2013 si je pořídilo 37 zákazníků, o rok později jejich počet narostl na 197 (tržní podíl 0,10 %). Ani tak ale nebude v příštích letech ohrožena pozice vozidel s benzinovými motory, které zabírají 55,53 % trhu