BMW řady 7 G11/12 zhubne až 170 kg díky karbonu a hořčíku
BMW řady 7 se v nové, v pořadí již šesté generaci G11/G12 představí příští rok v září ve Frankfurtu. První interní kód dostane verze s kratším rozvorem, druhý logicky ta prodloužená. Prototypy je možné občas potkat i na německých dálnicích. Ještě se ale skrývají pod řádnou dávkou kamufláže. Ovšem znáte to, devět měsíců uteče jako nic. A hlavně, první technickou vychytávku z ní uvidíme již 6.-9. ledna na Consumer Electronics Show (CES) v nevadském městě hazardu Las Vegas. Bude jí samočinný parkovací asistent, který se kromě jiného aktivuje tlačítkem na klíčku.
Německý časopis Auto Zeitung ovšem sděluje další technické podrobnosti. Tak předně, nová sedmička zhubne až 170 kg, samozřejmě v závislosti na verzi. Očekávaná vlajková loď bavorské automobilky s modrobílým logem totiž ve své konstrukci uplatní plasty vyztužené uhlíkovými vlákny, několik druhů vysokopevnostní oceli a také horčíkové a hliníkové slitiny. Všechny materiály jsou lehké a na jejich ceně u luxusní limuzíny zas až tak nesejde, vždycky se jednalo o výkladní skříň aktuálních možností na kolech.
Sedmá série v novém vydání bude mít také nižší těžiště, což je takový malý návrat ke generaci E38 z let 1994-2001. Samozřejmě v souvislosti s tím konstruktéři upravili i rozložení hmotnosti na obě nápravy. Vnější tvary vozu ovšem mají představovat spíše evoluci než revoluci, potažmo návrat k tradičnímu vzhledu. Zvětší se hlavně ledvinky na agresivnější přídi.
Základ palety zážehových turbomotorů představuje dvoulitrový čtyřválec 730i se 191 kW, šestiválec 740i/iL nabídne 243 kW, vidlicový osmiválec 750i/iL pak 338 kW. Špičkovým agregátem v portfoliu se stane dvanáctiválec 760i/iL. Kdepak downsizing! Vidlicové srdce s objemem 6,6 l a výkonem až 441 kW daruje koncernový Rolls-Royce, Mnichov tedy pro něj nemusí chodit daleko. Plug-in hybridy zase zvládnou ujet až 100 km jen na elektřinu, a to ve verzi 740e/Le. Slabší 730e s 202 kW musí stačit šedesátikilometrový akční rádius. Řadit v nich bude devítistupňový výhradně automat a standardem se má stát xDrive. Konvenční verze se spokojí s osmistupňovým a čtyřkolkou u vybraných modelů. Rozhodně se nemusíme obávat ani absence turbodieselů, bez kterých by bylo luxusní auto v Evropě nemyslitelné prodávat. Základní 730d nabídne 200 kW.
A výbava? Konkurenci Mercedes-Benzu i Audi mají v bavorské metropoli stále na mušce, takže nesmí zůstat pozadu. Standarde jsou diodová přední světla včetně mlhovek, za příplatek dostanete lasery. Hlavně však budou menší než u současné řady. Zadním LEDkám zůstane typický tvar do L. Wi-Fi hotspot pro permanentní připojení k Síti, bezdrátové dobíjení mobilů na palubě a špičkové audio značky Bowers & Wilkins jsou jen malou ochutnávkou. Očekávejme veškerý komfort pro čtveřici cestujících s novou klimatizací, spoustou dřeva a změní se i informační systém iDrive.