Ideovým předchůdcem Simple je vysokoškolský projekt Clever (Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport, kompaktní nízkoemisní vůz pro městskou dopravu), představený v roce 2002 Technickou univerzitou v Berlíně. Na projektu se podílelo několik dalších univerzit a vědeckých institucí, BMW Group zajišťovala technologickou podporu, pomoc s designem a stavbu vozidla. Karoserie stojící na třech kolech se naklápí až do úhlu 45°, elektro-hydraulický systém je řízen počítačem. Stejně jako u Simple je jízda v zatáčkách téměř prosta bočního přetížení. Rám karoserie má konstrukci odvozenou od Formule 1 a díky tomu by navzdory velmi malým rozměrům prošel nárazovými zkouškami Euro NCAP podle norem platných v době představení. Parametry tohoto třímístného vozidla jsou velmi podobné. Karoserie má rozměry 3,0 x 1,0 x 1,4 m (d x š x v) a váží 400 kg, čelní plocha je méně než jeden metr čtvereční. Jako pohonná jednotka slouží dvouválec 230 cm3 o výkonu 12,5 kW spojená s převodovkou CVT. Vůz se může pochlubit spotřebou 1,7 kg CNG na 100 km (emise CO2 60 g/km) s náklady přibližně 1 Euro na 100 ujetých km. Akcelerace na 60 km/h trvá kolem 7 sekund a nejvyšší rychlost je 100 km/h. Jako srovnání se ale nabízí i projekt Carver One od nizozemské společnosti Carver Europe, který se dostal až do produkční fáze. Sériová verze se představila na autosalonu v Ženevě v roce 2007, avšak projekt zastavil letošní krach výrobce.