Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW vyrobilo v továrně Dingolfing již 9 milionů vozů, tím jubilejním je M6 Gran Coupé

David Bureš
Diskuze (13)
Německý závod Dingolfing se zaměřuje na výrobu větších modelů. Aktuálně se zde vyrábějí čtyři modelové řady, od řady 3 výše.

Továrna BMW ve východoněmeckém městě Dingolfing slaví jubileum. Z bran továrny vyjel automobil s pořadovým číslem devět milionů. Výroba vozů značky BMW byla v tomto závodu zahájena v roce 1973.

Jubilejním vozem se stal sportovní model M6 ve čtyřdveřovém provedení Gran Coupé, který si jeho majitel převzal tuto sobotu. Vlastníkem auta je jistý Dirk Schulz, manažer z Hamburku, který si nový vůz vyzvedl spolu s manželkou Heidi přímo v továrně.

Schulz je dlouholetým zákazníkem BMW, první auto této značky (řadu 5 s bílou karoserií a 2,8litrovým motorem) si pořídil už v květnu 1977, nyní uvažuje nad nákupem plug-in hybridního supersportu i8. M6 Gran Coupé pak považuje za nejhezčí model nynější nabídky BMW.

Prvním modelem BMW, který se v Dingolfingu začal vyrábět, byla řada 5. Dříve zde společnost Glas vyráběla mikrovůz Goggomobil, o jehož výrobu se tři roky staralo samo BMW. V létě 1978 řadu 5 doplnila první generace řady 6, včetně později uvedené sportovní varianty M635 CSi. V roce 1989 nahradila ve výrobě řadu 6 větší řada 8.

Řada 6 se v Dingolfingu vyrábí opět od roku 2003, kdy na trh vstoupila druhá generace tohoto kupé. Automobil tehdy zažil nárůst výroby, a to i díky nově dostupnému kabrioletu. Obě karosářské varianty byly dostupné i ve sportovní variantě M6.

Aktuální řada 6 v tomto trendu pokračuje, kupé a kabriolet doplnila třetí karosářská verze – sportovně laděný sedan prodávaný s přídomkem Gran Coupé. Všechny se vyrábí v Dingolfingu, včetně vrcholných provedení M6.

Z továrny v Dingolfingu aktuálně vyjíždějí čtyři modelové řady značky BMW. O řadě 6 už byla řeč, řadu 3 zastupuje liftback Gran Turismo, řadu 5 všechny tři karosářské verze – sedan, kombi i liftback Gran Turismo, a to včetně sportovního sedanu M5. Největším modelem vyráběným v tomto východoněmeckém závodě je řada 7.

V březnu se zdejší výrobní portfolio rozšíří o další model – řadu 4 Gran Coupé. Jedná se o sportovně laděný sedan střední třídy odvozený od řady 3.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2014 11:50
Re: Tak hlavně,
Jo já znam pána co má na Oktavii tdi 500 tis. Šroty - jde o úhel pohledu, kvalitou to šrot není, výbavou, místem uvnitř (O 1), pohodlím atd ano....

Ona když tam nic není, nemá se toho moc co podělat, ten motor je sice držák a má dobrou spotřebu, ovšem má šílený zvuk a nic moc výkon. Druhá strana mince.

Na větě "destiválce němcům obecně moc nejdou" nevidím nic špatného. Ony destiválce můžou být benzínové i dieslové, víme, takže to matlání dohromady si strč za klobrc.

Já sem si četl diskuzní fora v cizině ohledně E63 M6, ohledně V10 TDI - kamarád dělá v ofiko servidu, říkaj tomu motoru dojná kráva.

No a jaké V10 ještě němci udělali? Koncernový benzín v Lambu (audi R8)???

Mercedes pokud vím V10 nedělá, ten má osmičky a V12.

Jo ještě Carrera GT 5,7....

Ale rád se nechám poučit.
Avatar - Dinar
20. 2. 2014 10:37
Re: Tak hlavně,
Ty jsi neuvěřitelný ignorant, V10 tdi matláš dohromady s V10 benzin atmo, "Němcům nejdou", co to je? Tohle nejsou Květy.cz, očekával bych trochu rozhledu, rozumováním v kategoriích Němci, Američani možná ohromíš nějaké kotě u vás na vsi, na mně zkus něco víc k věci.

A ta věta, "jo a mimochodem znám pána..." to už je fakt soda >:-[] Já znám mimochodem pána, co má na octavii tdi najetý milion a neměnil nic, a přitom barik říkal, že tdi sou šroty. >:D Fakt někdy zírám, co za vemena tady diskutuje... máš mezi nimi čestné místo. ;-)
20. 2. 2014 10:36
Re: Tak hlavně,
Vzhledem k tomu, že za posledních cca 15 let udělali Němci snad nejvíc V10 na světě, tak by mě zajímalo, proti čemu to poměřuješ. Že sem taháš V10 TDI, jen ukazuje úroveň diskuzí s tebou.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2014 10:10
Re: Tak hlavně,
Ano V10 moc značek nedělá a ani v minulosti nedělalo, dříve totiž frčely krom véosmiček hlavně V12ky, že.....

Ale třeba takový Viper ho má taky dodnes.

Ony ty V10 obecně němcům nějak nejdou, V10 nafták od koncernu na to byl ještě hůř jak tenhle od BMW >:D

Jo a mimochodem znam pána s kompresorovým XJR, co má nejto 300 tis km :o)) Dělal akorát repas toho kompresoru, jinak nic.
20. 2. 2014 10:02
Re: Tak hlavně,
:-) :yes: