BMW X1 F48: Tříválce z Mini přicházejí

 

Motorová paleta druhé generace nejmenšího SUV se rozšiřuje o zážehové i vznětové tříválce a nejslabší čtyřválec na naftu s pohonem všech kol.

Tříválec v BMW? Před nedávnem nemyslitelné, dnes realita. Motorová obměna neminula ani nejmenší SUV v nabídce, řadu X1, jejíž vnější design navrhl Australan Calvin Luk. Ta se v generaci F48 stala předokolkou s alternativní nabídkou systému xDrive, předchůdce E84 měl standardně zadní pohon. Až dosud, od červnové premiéry ji ovšem poháněly výhradně čtyřválce, u kterých bylo nutné pouze měnit polohu voliče automatu – s výjimkou sDrive18d. Malé motory na oba konvenční druhy paliv tvoří nyní základní modely. V nabídce se objevují ve větší míře i manuální a automatické převodovky se šesticí rychlostí.

Nejméně výkonným zástupcem stále ještě novotou vonící řady je benzinová varianta sDrive18i. Číslo v názvu dávno neznamená zdvihový objem válců. Pod kapotou mu vrčí motor B38 z Mini Cooperu, tedy tříválec 1,5 l s výkonem 100 kW a točivým momentem 220 N.m. Pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. O jeho přenos na přední nápravu se starají právě ony výše zmíněné manuální a automatické převodovky, obě šestistupňové. Auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,7 s a na každých 100 km jízdy konzumuje mezi 5,1 a 5,6 l benzinu.

Také turbodiesel B37 má o válec méně a stejný zaokrouhlený objem. Z něj dává sice jen 85 kW, ale zároveň 270 N.m. Přímo řazené převodné ústrojí s klasickou pákou u něj není vůbec k dispozici, jen šestistupňové samočinné. Dvoustovku sDrive16d nepokoří, maximální rychlost leží na hranici 190 km/h. Rovněž sprint na stovku jí trvá mnohem déle, 11,1 s. Se standardními pneumatikami spotřebuje pouhých 3,9 l nafty, což odpovídá vypouštěným emisím 104 g/km. Na devatenáctipalcových je o dva decilitry žíznivější a do ovzduší se dostane o 5 g CO2 více.

Taktéž nová verze xDrive18d nemá v útrobách tříválec, nýbrž čtyřválec. Jak už název napovídá, jedná se o čtyřkolku, jež doplňuje standardní sDrive. Výkon již představeného dvoulitru zůstává na hodnotě 110 kW, převodovky jsou na výběr dvě: opět šestistupňová přímo řazená a automat, tentokrát však s osmičkou rychlostních stupňů, stejně jako u předokolky. V akceleraci z klidu na stovku se liší ústrojí o desetinu: zvládnou ji za 9,2, respektive 9,3 s. Obě jedou 204 km/h a v závislosti na použitých pneumatikách spálí od 4,7 do 4,9 l nafty na 100 km.

JAKE.AUTO.CZ: BMW X1 F48 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: BMW Blog

Štítky SUV BMW Crossover

 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 F48: Tříválce z Mini přicházejí







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV

BMW doplňuje řadu X o dvojku. Zatím coby studii, ale…

6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…