BMW X1 F48: Tříválce z Mini přicházejí

 

Motorová paleta druhé generace nejmenšího SUV se rozšiřuje o zážehové i vznětové tříválce a nejslabší čtyřválec na naftu s pohonem všech kol.

Tříválec v BMW? Před nedávnem nemyslitelné, dnes realita. Motorová obměna neminula ani nejmenší SUV v nabídce, řadu X1, jejíž vnější design navrhl Australan Calvin Luk. Ta se v generaci F48 stala předokolkou s alternativní nabídkou systému xDrive, předchůdce E84 měl standardně zadní pohon. Až dosud, od červnové premiéry ji ovšem poháněly výhradně čtyřválce, u kterých bylo nutné pouze měnit polohu voliče automatu – s výjimkou sDrive18d. Malé motory na oba konvenční druhy paliv tvoří nyní základní modely. V nabídce se objevují ve větší míře i manuální a automatické převodovky se šesticí rychlostí.

Nejméně výkonným zástupcem stále ještě novotou vonící řady je benzinová varianta sDrive18i. Číslo v názvu dávno neznamená zdvihový objem válců. Pod kapotou mu vrčí motor B38 z Mini Cooperu, tedy tříválec 1,5 l s výkonem 100 kW a točivým momentem 220 N.m. Pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. O jeho přenos na přední nápravu se starají právě ony výše zmíněné manuální a automatické převodovky, obě šestistupňové. Auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,7 s a na každých 100 km jízdy konzumuje mezi 5,1 a 5,6 l benzinu.

Také turbodiesel B37 má o válec méně a stejný zaokrouhlený objem. Z něj dává sice jen 85 kW, ale zároveň 270 N.m. Přímo řazené převodné ústrojí s klasickou pákou u něj není vůbec k dispozici, jen šestistupňové samočinné. Dvoustovku sDrive16d nepokoří, maximální rychlost leží na hranici 190 km/h. Rovněž sprint na stovku jí trvá mnohem déle, 11,1 s. Se standardními pneumatikami spotřebuje pouhých 3,9 l nafty, což odpovídá vypouštěným emisím 104 g/km. Na devatenáctipalcových je o dva decilitry žíznivější a do ovzduší se dostane o 5 g CO2 více.

Taktéž nová verze xDrive18d nemá v útrobách tříválec, nýbrž čtyřválec. Jak už název napovídá, jedná se o čtyřkolku, jež doplňuje standardní sDrive. Výkon již představeného dvoulitru zůstává na hodnotě 110 kW, převodovky jsou na výběr dvě: opět šestistupňová přímo řazená a automat, tentokrát však s osmičkou rychlostních stupňů, stejně jako u předokolky. V akceleraci z klidu na stovku se liší ústrojí o desetinu: zvládnou ji za 9,2, respektive 9,3 s. Obě jedou 204 km/h a v závislosti na použitých pneumatikách spálí od 4,7 do 4,9 l nafty na 100 km.

JAKE.AUTO.CZ: BMW X1 F48 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Zdroj: BMW Blog
 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 F48: Tříválce z Mini přicházejí







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV

BMW doplňuje řadu X o dvojku. Zatím coby studii, ale…

6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…