Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1: Nová generace s pohonem předních kol dorazí příští rok

David Bureš
Diskuze (0)
Prvním BMW s pohonem předních kol je MPV 2 Active Tourer. V příštím roce jej doplní další takový vůz – SUV X1 druhé generace.

BMW čile pracuje na druhé generaci kompaktního SUV X1. Na rozdíl od předchůdce bude vůz „předohrabem.“ Nová X1 bude podle informací britského magazínu Autocar představena v červnu 2015.

Základem automobilu bude platforma UKL1 určená pro menší modely koncernu BMW Group. Již nyní ji používá nová generace Mini 3 Door, pětidveřový hatchback Mini 5 Door a MPV BMW 2 Active Tourer. BMW Group chce do budoucna prodávat přes 900.000 aut ročně s touto platformou, kterou má použít okolo 20 modelů Mini a BMW.

Náklady na vznik nové X1 nesníží jen použití modulární platformy sdílené s dalšími modely, ale také společný vývoj s chystanými novými generacemi modelů Mini Countryman a Mini Clubman. Díky tomu bude BMW na nové X1 více vydělávat.

Nová X1 se ve srovnání s předchůdcem bude lišit také uložením motorů. Podélně uložené agregáty nahradí příčně uložené jednotky, které jsou prostorově méně náročné.

S novou platformou souvisí také nová generace motorů, představená již v modelu 2 Active Tourer. Mezi benzinovými jednotkami se objeví 1,5litrový benzinový tříválec sDrive18i o výkonu 100 kW nebo dvoulitrový čtyřválec xDrive25i o výkonu 170 kW. Turbodiesely zastoupí tříválec sDrive16d (85 kW), čtyřválec sDrive18d (110 kW) a čtyřválec xDrive20d (125 kW).

Později se počítá také s plug-in hybridem kombinujícím tříválec pohánějící přední kola s elektromotorem pohánějícím zadní kola. Hovoří se rovněž o vrcholné variantě X1 M, která by podle zdrojů Autocaru mohla dostat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu přes 300 koní (220 kW).

Vzhled nové X1 zatím zůstává ve hvězdách, základní tvar pouze naznačily dřívější špionážní fotografie a videa prototypů novinky. Auto bude mít kratší kapotu, čelní sklo posunuté dopředu a linii střechy, která se bude směrem vzad výrazněji snižovat. Nový model nebude na rozdíl od toho dnešního vypadat tolik jako kombi, ale více se přiblíží SUV. „Jeho profil je výrazně dynamičtější a elegantnější,“ píše Autocar o novince s odvoláním na svůj zdroj z automobilky.

Ve srovnání s první generací X1 bude novinka také o něco menší. Díky tomu vznikne více prostoru pro větší X3. Pro čínský trh se počítá s prodlouženým provedením s větším interiérem. Vedle nové X1 pracuje mnichovský výrobce také na sportovněji laděném SUV X2. Podle informací Auto Expressu se dočkáme pětidveřové i třídveřové verze X2.

David Bureš
Diskuze (0)