Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X4: První skica

Diskuze (43)
BMW připravuje další řadu SUV. Model X4 by se měl dostat do prodeje v roce 2014 a nabídne podobný mix karoserií SUV a kupé jako větší X6.

Ještě před deseti lety by bylo stěží představitelné, že BMW bude vyrábět stejný počet modelových řad SUV jako klasických sedanů, kombi a kupé. Tato situace ale během pár let skutečně nastane: ke konvenčním řadám 1, 3, 5, 6 a 7 nyní BMW nabízí alternativy X1, X3, X5 a X6. Zhruba v roce 2014 by je mělo doplnit páté SUV s názvem X4.

Zatímco Mercedes zaznamenal fenomenální úspěch s třídou CLS, BMW se povedl podobný kousek s X6. Odvážně tvarované SUV-kupé zdatně sekunduje klasičtěji pojatému X5 a stejný koncept chtějí Mnichovští využít právě u modelu X4. Ten se má stát svébytným modelem, obdobou X6 na technickém základu nové X3.

Přibližnou podobu budoucí modelové řady naznačuje první skica, která pochází přímo z designérského studia v Mnichově. BMW oficiálně tvrdí, že se jedná o jednu z pracovních skic pro druhou generaci X3. To se ale zdá, vzhledem k tvaru karoserie, velmi nepravděpodobné.

Naopak americký magazín Auto Week publikoval citáty svých zdrojů přímo v BMW, ze kterých vyplývá, že se bavorská automobilka už delší dobu vážně zabývá myšlenkou na model X4. Hlavní překážkou zatím byly nedostatečné volné produkční kapacity, ty ale vyřeší další rozšíření americké továrny ve Spartanburgu.

Výzvu pro BMW představuje také činnost konkurence. Nová X3 (F25) má být zdatným soupeřem pro Audi Q5 a Mercedes-Benz GLK, budoucí X4 si zase vezme na mušku malé SUV od Porsche, které by mělo vyjet v roce 2013, a připravovaný crossover značky Alfa Romeo.

Hlavním trhem pro BMW X4 budou Spojené státy, kde se zákazníci možná dočkají i verze X4 M.

Diskuze (43)
Avatar - kari.laz
21. 10. 2010 11:04
Re: pár poznámek
Ale já nikde nepíšu, že nejezdí líp než normální, nebo dobrý sedan, ale tam to končí. Vyrovná se lepším autům na silnici. Ale dělat z něj silničního závoďáka je na palici.
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 10:11
Re: pár poznámek
Ale nevypadává, já ti spíše poradím, zajdi si do bmw, domluv si předváděčku, a pak mi napiš, že X5ka jezdí hůř než nějaký podvozkově velmi dobrý sedan střední třídy. Jinak ta debata opravdu nemá smysl.
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 10:05
Re: pár poznámek
Vidím to stejně, netahal bych do odpovědí na otázky ptající se po smyslu jakékoliv kategorie aut čistě vlastní preference, chce to nadhled. Taky mám raději nižší posaz, a z hlediska designu jsem jednoznačným fandou sedanů, tj. jako jediné auto pro sebe bych SUV nechtěl, ale umím pochopit, že to lidé vidí po svém, nevím proč nerespektovat trend a hloupě kopat nožičkami.

Pro sebe vidím SUV ideálně jako druhé auto do rodiny, a vyhovuje mi, že se má polovička, dříve jezdící kupátka, v SUV zhlédla, právě pro to, o čem píšeš, vyšší posaz, tudíž větší přehled o dění kolem, jak v provozu tak např. na parkovišti, dobrá manévrovatelnost, pohodlí na dllouhých cestách (odhlučnění, odpružení) blábolení o rozměrech je k ničemu, dneska je prakticky každé auto stř. třídy stejně dlouhé jako průměrné SUV. A pak bezpečnost, jednak pramenící z jistoty čtyřkolky, jednak z vyššího posazu a hmotnosti. 99% havárií je auto do auta, a tam hmota vítězí, budu-li moct, vždycky své rodině dám tuhle větší šanci. Pro mě osobně pak ze suv v garáži plyne možnost projet lesní a polní cesty, kam celkem často jezdím a sedanem tam prostě jet nelze. O zimě a lyžích nemluvě, jistě se dá jet na hory i zadokolkou, x zim jsem takto jezdil, ale u SUV čtyřkolky má člověk víc klidu, nezajímá ho, jestli je na silnici hromada sněhu nebo se nebojí zastavení kolony v kopci, protože se pak v klidu opět rozjede. Jak říkám, výhod této kombinace je spousta, z oblíbenosti SUV a růz. crossoverů je zjevné, že na to lidé slyší, přidanou hodnotu BMW v tomto směru vidím v minimální míře kompromisu z hlediska jízdních vlastností na silnici, jinými slovy SUV BMW, ale i ostatní premie, jsou na tom v tomto směru lépe než většina toho, co se u nás na silnicích vyskytuje.

Kdybych měl preferovat čistě osobní pohled, pak tu budu brojit proti kategorii MPV, která většinou nepřináší bonus suv ve formě větší průchodnosti nebo čtyřkolky, prostorem zhusta nepřekonávají klasická kombi svých tříd, přitom kvůli své vyšší stavbě hůř jezdí, více žerou apod. Ale lidé v tom nějaké kouzlo vidí, nezbývá než to respektovat, do automobilek, které MPV vyrábějí kopat proto nebudu. ;-)
Avatar - kari.laz
20. 10. 2010 09:43
Re: pár poznámek
Stejně tak jako já si stojím za svým tvrzením si ty stojíš za svým. Já už toto dál rozvíjet nebudu. Jenže tobě pořád vypadává z hlavy jeden údaj a to je Skoro dvěapůl tuny a okolo 170 cm výška.
20. 10. 2010 08:56
Re: pár poznámek
Jak vidíš na silnicích, tak pro spoustu lidí je to dost. Ale dle mne to není jen o image. Třeba ta zmiňovaná bezpečnost mi přijde jako velmi rozhodující faktor. Když mám tu možnost, tak 100x radši posadím manželku s dětmi do něčeho, kde pobývají o půl metru výše nad 60% všeho, co se pohybuje na silnicích.
Stejně tak, jako někdo zmiňoval velikost a že tato auta na silnici nepatří. V tom vidím taky kus nesmyslu. V momentě, kdy se na silnicích pohybují kvanta dodávek (včetně měst), které si s SUV v rozměrech rozhodně nezadají a taká množství starých Avií, Tater a podobných dnes už veteránů, které řídí tak trochu kouzelnící bojující s nepřesným řízením a snaží se trefit mezeru mezi autem v prostisměru a škarpou nevídím v přítomnosti SUV žádný problém.