Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do premiéry BMW X5 M a X6 M zbývají už jen hodiny

Ondřej Láník
Diskuze (23)
BMW před několika dny spustilo odpočítávání do oficiální premiéry dvojice supersilných modelů. Písmeno M nově ponesou také SUV X5 a X6.

Základní informace a špionážní fotografie obou chystaných vozů jsou čtenářům Auto.cz již delší dobu známé. Jsme zde tedy spíše s rekapitulací známých faktů.

Velká SUV X5 a X6 dostanou současně nový motorický vrchol. Nebude jím však sportovní desetiválec z BMW M5 a M6, ani menší atmosférický osmiválec z BMW M3, nýbrž posílená verze přeplňovaného motoru 4,4 V8, který dnes najdeme v BMW 750i nebo X6 50i. Přeplňování je tou nejsnazší cestou k vyšším momentům a výkonům, ale rozhodně to nebudou jediné úpravy, které technici BMW M Gmbh na vozech udělali.

Akcelerace z 0 na 100 km/h má trvat i přes vysokou hmotnost méně než 5 sekund, maximální rychlost bude standardně omezená na 250 km/h, ale v nabídce bude možnost omezení odblokovat.

Oba modely dostanou aktivní přerozdělování hnacího momentu motoru na zadní nápravě (Dynamic Performance Control), dosud vyhrazené pouze dražšímu modelu X6.

Další technické detaily budeme znát v neděli po půlnoci.

České BMW bude informace odhalovat ve speciální sekci na svých stránkách.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Avatar - white label
5. 4. 2009 22:48
Re: To je, milý Bárt(e) ...
Za to ty jsi už jistě mnohokrát prakticky porovnával "sportovní" jízdu
v Cayennu a 911, nebo v X5 s 5kou...
Podle toho co píšeš, je to totiž naprosto jasné 8-s
Avatar - white label
5. 4. 2009 22:34
Re: proč?
Já jsem přece nesrovnával Cayenne přímo s 911...
Bárt psal o tom že je daleko logičtější a smysluplnější dělat něco supersportovního z něčeho "sportovního", než naopak
z něčeho "nesportovního". A rozdíl mezi Cayenne a 911 s obdobnou motorizací to jen potvrzuje...
To nejsou žádné blbosti, ale obecně známý fakt, připomínáný při téměř každém testu sportovně laděného SUV.
I tak dvě odlišná SUV jako je X5 a Santa Fe, budou mít stále charakterově bližší jízdní vlastnosti, než Cayenne a(kontra)911...
Že šel pokrok hodně dopředu od dob Nivy, to ví určitě Bárt taky, ale také je jasné, že fyzikální zákony se ani od té doby nezměnily...

Avatar - Dylan McKay
5. 4. 2009 17:58
Re: To je, milý Bárt(e) ...
Já miluju kupátka, tedy ta větší, silnější, ale prostě jsem se dal jinou cestou- vozím v autě kočárek... >:D

A tady je kupátkům konec...
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2009 15:52
Re: To je, milý Bárt(e) ...
... selbstverständlich PRAVDA a navíc (i když se o tom moc NEmluví/NEpíše) skoroVŽDY se nějaká ta cupka/ZADOkolka lépe/snáze/příjemněji ŘÍDÍ (než-li 4kolka - jakákoliv) - si tedy myslím já ;-)
Pěkný den (a takové SL 6.3 AMG, nebo "jen" Z4 35i - TO je pak OPRAVDU "pěkný den" - "spíš" a "víc", než když člověk tu 2tunovou "krabici" řídí) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2009 15:49
Re: Design přeci ...
... NENí až tak "důležitý"! Hlavně že "skvěle" (NEJ-lépe ze všech těhle "oblud" jezdí, ne? :yes:
PS: Takže KDYŽ už "4kolkovouOBLUDU", tak X6 (asi M) ... no možná bych "přežila" jezdit/řídit i ML 6.3 AMG, kdybych vyloženě "musela" (třeba kdyby bylo HODNĚ "ošklivo") :-)
Pěkný den ;-)