Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Boj o krále luxusních značek má svého vítěze. Kdo loni prodal nejvíce aut?

David Bureš
Diskuze (93)
Tradiční souboj mezi Audi, BMW a Mercedesem je pro rok 2016 rozhodnut. Koruna nejprodávanější luxusní značky střídá svého držitele.

Také loni probíhal již tradiční souboj o krále luxusních značek mezi Audi, BMW a Mercedesem. Ten byl o to zajímavější, protože Mercedes-Benz od začátku roku dával jasně najevo, že se chce po 11 letech dostat před BMW. Titul nejprodávanější luxusní značky trojcípá hvězda nakonec skutečně získala, a to s výsledkem 2.083.888 aut předaných zákazníkům.

Na toto číslo nebyl žádný z konkurentů schopen reagovat, prodeje Mercedesu totiž loni rostly nejrychleji z luxusní trojky, a to o mohutných 11 %. Výsledkem byly nejvyšší prodeje v historii značky, navíc svoje konkurenty stuttgartská značka významně přeskočila. Druhé BMW hlásí „jen“ 2.003.359 prodaných vozů, zatímco Audi ani nepřesáhlo magickou hranici dvou milionů prodaných aut. Za rok 2016 čtyři kruhy předaly klientům 1.871.350 automobilů.

Mercedes svůj úspěch vysvětluje hlavně neustále se rozšiřující nabídkou, kterou zákazníci oceňují. Největším trhem se opět stala Čína, kde si značka meziročně pomohla o 26,6 % na výsledných 472.844 prodaných aut. Také v Evropě prodeje rostly, a to o 12,4 %. Naopak severoamerický trh zůstal na stejné úrovni jako loni, prodeje Mercedesu v USA dokonce mírně klesly o 0,8 procenta.

Co se týče modelů, tak ohromně rostl zájem o SUV. Souhrnné prodeje modelů GLA, GLC, GLE, GLS a G činily 706.170 exemplářů, což bylo o 34,3 % více než v roce 2015. Neustále roste i kompaktní řada, která je aktuálně průběžně modernizovaná. Prodeje modelů A, B, CLA a GLA vyrostly o 9,3 % na celkových 636.903 kusů. Dařilo se i sportovním modelům od AMG, výsledných 99.235 aut je o 44,1 % více než před rokem. Nejprodávanějším modelem každopádně zůstává třída C, která má za loňský rok na svém kontě asi 425.000 prodaných sedanů a kombíků.

Také BMW hlásí rekordní prodeje ve svém historii, se svým meziročním růstem o 5,2 % ale nebylo na Mercedes schopno reagovat. Také u mnichovské značky hrají stále větší roli SUV, které tvoří už třetinu prodejů značky. Loni prodaných 644.992 kusů modelů rodiny X je navíc o 22 % více než v roce 2015. Značka hlásí také úspěch řady 2 (meziročně +25 %) a řady 7 (+69 %).

To prodeje Audi loni také rostly na rekordní úroveň, nárůst o 3,8 % je ale nejnižší z německého prémiového tria. To marketingový a prodejní šéf značky Dietmar Voggenreiter vysvětluje tím, že situace na mnoha trzích byla složitější, než firma předvídala.

Audi se dařilo hlavně v Evropě, kde její prodeje meziročně vzrostly o 7,6 %. Rostla ale také v Číně (+3,6 %) i USA (+4,0 %). Z jednotlivých modelů výrobce zdůrazňuje hlavně úspěchy A4 a Q7. Prvního se globálně prodalo 337.550 exemplářů (+7,6 %), zatímco druhý hlásí 102.200 prodaných kusů, o 43,6 % více než před rokem.

A jaký je výhled pro letošní rok? BMW hodně věří nové generaci řady 5, která se na českém trhu začne prodávat v únoru. Letos má debutovat i nová X3. U Audi se zase plně rozjedou prodeje crossoveru Q2 a nové A5. Mercedes zase věří terénnímu kombi E All-Terrain, zatímco chystaný pick-up vstoupí do prodeje až na konci roku, tudíž do statistik výrazněji promluví až v roce 2018.

Prodeje německých luxusních značek v roce 2016
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Prodeje 2016 [ks]1.871.3502.003.3592.083.888
Rozdíl [%]+3,8+5,2+11,3
Prodeje Čína 2016 [ks]591.554516.355*472.844
Rozdíl [%]+3,6+11,3*+26,6
Prodeje Evropa 2016 [ks]860.6001.091.192*898.234
Rozdíl [%]+7,6+9,2*+12,4
Prodeje USA 2016 [ks]210.213365.204*340.237
Rozdíl [%]+4,0-9,7*-0,8
Prodeje ČR 2016 [ks]6.3616.4527.518
Rozdíl [%]+26,7+9,6+55,9
*Souhrnné prodeje značek BMW a Mini

A co ostatní?

Prodejní výsledky Audi, BMW a Mercedesu každopádně ukazují jejich náskok před konkurencí. Další v pořadí je totiž Land Rover, který loni prodal 434.583 aut, o osm procent více než v roce 2015. Třeba takové Infiniti loni prodalo asi 230.000 vozů.

Prodeje luxusních značek v roce 2016
Poř.ZnačkaProdeje 2016 [ks]Rozdíl [%]
1.Mercedes-Benz2.228.367+11,9
2.BMW2.003.359+5,2
3.Audi1.871.350+3,8
4.Land Rover434.583+8,0
5.Lexus405.544*+5,9
6.Cadillac240.509+8,2
7.Infiniti230.000+7,0
8.Acura161.360-8,6
9.Jaguar148.730+77
*Prodeje Lexusu v Evropě a USA

David Bureš
Diskuze (93)
Avatar - white label
13. 1. 2017 01:03
Re: Proč
[odkaz]
Avatar - white label
13. 1. 2017 01:00
Re: Proč
"caddydaddy" apod. jsem opravdu nezkoušel...
Avatar - Barrichello
13. 1. 2017 00:00
Re: Proč
A nezapomínej že "The only way travel is Cadillac Style" [odkaz]

>:D >:D :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
12. 1. 2017 23:06
Re: Proč
Ještě neumí googlit [odkaz]

[odkaz]

Caddy, an informal name for a Cadillac [odkaz]

atd.
Avatar - white label
12. 1. 2017 16:15
Re: Proč
Caddy je nosič holí/asistent při Golfu, proto to VW použil u pickupu na bázi Golfu MK1, a to, jak se hovorově říká Cadillacu s tím nemá nic společného.
Ostatně, když dám do googlu "caddy", žádný Cadillac nevypadne.