Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí plány BMW: Malé SUV a třetí „i“

David Bureš
Diskuze (0)
Nabídku BMW naposledy rozšířilo sedmimístné MPV. Mezi další novinky bude patřit SUV menší než X1.

BMW už dávno nenabízí jen tradiční řady 3, 5 a 7. svoji nabídku ale hodlá v následujících letech ještě dále rozšířit. Mnichovská značka bude chtít využít zájmu o vozy kategorie SUV, flotilové emise pak sníží další model ekologické řady i.

Mnichovská automobilka v současnosti nabízí již pět SUV – X1, X3, X4, X5 a X6, které doplní další modely. Jistotou je příchod luxusní X7 (někdy na přelomu let 2017 a 2018), BMW ale bude chtít rozšířit svoji nabídku sportovně-užitkových aut také směrem dolů. O příchodu malého SUV zacíleného na chystané Audi Q1 informoval německý magazín Auto, Motor und Sport. Samotné BMW ale tuto zprávu označilo za čirou spekulaci.

Malý crossover dlouhý jen asi čtyři metry je podle Auto, Motor und Sport vyvíjen s interním označením Urban Cross (zmiňuje se též označení Xcite), velikostně se zařadí pod X1. Automobil bude agresivně laděn, silueta má mít blízko vozům kupé, což pomůže nalákat mladší klientelu. Na trh má Urban Cross dorazit za dva roky, jeho základem má být platforma UKL1 s pohonem předních kol, stejně jako u druhé generace SUV X1 nebo MPV 2 Active Tourer.

Vedle nabídky vozů s X v názvu chce BMW rozšířit také paletu ekologických „íčkových“ modelů. Nový model s písmenem i v názvu doplní i3 a i8 po roce 2020, serveru Automotive News Europe to sdělil šéf vývoje a výzkumu v automobilce BMW Klaus Fröhlich.

Loni se hovořilo o tom, že dalším ekologickým modelem bude rodinný vůz s označením i5, spekulovalo se také o příchodu elektrického SUV na bázi X5. Fröhlich ale tvrdí, že automobilka je zatím ve fázi zvažování, jak bude novinka koncipována. Jisté je jen to, že nové „i“ nebude jen přepracovaným stávajícím modelem značky.

Před příchodem nového ekologického modelu chce BMW postupně vylepšovat stávající i3 a i8. Fröhlich říká, že kapacita baterií se každé tři roky zlepší minimálně o pětinu, i3 a i8 díky tomu v průběhu svých životních cyklů zlepší své parametry. Stávající majitelé i3 a i8 se ale patrně možnosti výměny baterií nedočkají. Tato operace by totiž byla složitá, jelikož jsou akumulátory u těchto modelů zakomponovány do šasi.

David Bureš
Diskuze (0)