Budoucnost Volkswagenu: Elektrický Phaeton a o miliardu eur zredukované roční investice
Budoucnost Volkswagenu je nyní o kus jasnější. Představenstvo značky zveřejnilo několik strategických rozhodnutí, kterými se bude německá automobilka řídit.
V právě řadě jde o změnu strategie u naftových motorů – Volkswagen chce očividně zlepšit jejich reputaci z hlediska životního prostředí, takže jak v Evropě, tak v Americe dostanou tyto motory co nejdříve selektivní katalytickou redukci (SCR), tedy filtr pevných částic, stejně jako vstřikování močoviny AdBlue. Má přitom jít o tu z environmentálního hlediska nejlepší možnou technologii.
Dále se má rozvíjet modulární platforma MQB s důrazem a zaměřením na plug-in hybridy s ještě lepším dojezdem, velkoobjemové elektrické vozy s dojezdem přes 300 km a také mild hybridy. Nemají však chybět ani další pohonné jednotky, ať už na CNG, benzin či naftu.
Přijít má rovněž standardizovaný elektrický balíček, který bude možné použít pro jakýkoliv kompaktní automobil, ať už užitkový či osobní, a který má slíbit dojezd 250 až 500 km na nabití.
V souvislosti s elektromobily přichází trochu nečekaná informace, že příští luxusní Phaeton bude dostupný pouze v elektrické verzi. Vlajková loď značky tak prošla zásadním vývojem. Automobil má disponovat dlouhým dojezdem, příští generací asistenčních systémů a vzrušujícím designem.
Volkswagen rovněž zredukoval roční investice značky o jednu miliardu eur, tedy v přepočtu přes 27 miliard Kč.