Budoucnost VW je v elektřině. Chce konkurovat i Tesle...
Po vypuknutí kauzy Dieselgate automobilka Volkswagen klade stále větší důraz na ekologičnost svých aut a jejich úsporný pohon. Viditelným důkazem nové strategie má být především expanze v oblasti elektromobilů. Jak bude rozšíření nabídky elektrických volkswagenů vypadat, nám bude naznačeno již na nadcházejícím autosalonu v Paříži.
V městě nad Seinou se totiž objeví další koncept volkswagenu s elektrickým pohonem, který bude následovat po v lednu představené studii Budd-E (viz galerie). Šéf wolfsburské značky Herbert Diess přitom potvrdil, že připravovaný koncept bude hatchbackem, který ukáže mnohé z chystané elektrické budoucnosti Volkswagenu.
Koncept s pracovním označením Nuv-e (New Urban Vehicle Electric) naznačí design budoucích elektrovolkswagenů a do detailu představí platformu MEB, na níž byl již postavený zmíněný koncept Budd-E. Nově vyvinutá architektura je speciálně vyhrazena autům s elektrickým pohonem, přičemž díky její modularitě ji bude možné použít v autech různé koncepce a velikosti. Díky škálovatelným elektromotorům, nápravám a odpružením má být technika natolik univerzální, že ji údajně budou moci využít jak minivozy, tak automobily těch nejvyšších tříd.
Výhodou má být i integrování baterií do podlahy, což výrazně zvětší vnitřní prostor elektrických volkswagenů. Navíc to rozšíří i prostor pro samotné akumulátory, což ve výsledku přinese vyšší dojezd. Samotná produkce se ale proti dnešku tolik nezmění, nemáme třeba čekat nějaké hypermoderní materiály, které by taková auta prodražily.
Pařížský koncept navíc přímo naznačí automobil, kterého se v následujících letech dočkáme. Podle Diesse se bude jednat o kompaktní hatchback s obřím interiérem. Zvenku má být sice menší než golf, jeho vnitřní prostor ale má být srovnatelný s passatem. Specialitou pak bude dojezd, který má dosáhnout až 600 kilometrů.
Sériové auto vycházející z letošní studie by na trh mělo dorazit na konci této dekády, přičemž i s ohledem na unikátní techniku nebude součástí aktuální modelové palety značky, ale samostatným modelem. Ve stejné době se do prodeje dostanou i další elektrické volkswageny – sériová verze dodávky Budd-E (údajně v roce 2019) a velký luxusní sedan, který bude nástupcem letos ukončeného phaetonu. Vedle toho Volkswagen počítá i s elektrickým crossoverem a údajně i elektrickým sporťákem (že by nové scirocco?).
Plány na rozšíření nabídky volkswagenů s elektrickým pohonem jsou součástí Strategie 2025 koncernu VW Group. V rámci strategického plánu chce koncern do roku 2025 uvést na trh 30 modelů s výhradně elektrickým pohonem, které v té době mají tvořit pětinu až čtvrtinu jeho globálních prodejů.