Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Nové informace k nejrychlejšímu autu světa

Diskuze (41)
Automobilka Bugatti zveřejnila další informace k modelu Veyron 16.4 Super Sport, který měl premiéru na Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach.

V minulosti k vozům značky Bugatti patřily superlativy jako nejvýkonnější nebo nejrychlejší. Auta z Molsheimu patřila ve své době k tomu nejlepšímu na světě a pod vedením Volkswagenu znovuoživená značka tuto filozofii následuje doslovně.

Bugatti Veyron 16.4 se stal ve své době nejrychlejším silničním automobilem. I když jeho výkon 1001 koní zůstal nepřekonán, rekord 407 km/h dokázali malosérioví výrobci pokořit. Bugatti Automobiles S.A.S. proto přichází v závěru kariéry Veyronu s pádnou odpovědí.

Nový Veyron 16.4 Super Sport posílil na 1200 koní (882 kW) a 1500 Nm. Při oficiálním měření na testovací dráze VW Ehra-Lessien dosáhl tento vůz rychlosti 431,072 km/h, což se stalo oficiálním rekordem. Zákaznické vozy budou mít omezovač nastavený z bezpečnostních důvodů na 415 km/h – při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik. Jinak je ale auto s rekordním vozem technicky shodné.

Prvních pět super sportů navíc dostane stejné zbarvení v kombinaci černé a oranžové, která zůstane vyhrazena jen této speciální sérii.

Auto prošlo komplexními úpravami. Šetnáctiválcový motor dostal nová turbodmychadla, která dokáží vytvořit tlak potřebný pro daný výkon, a k nim větší mezichladiče stlačeného vzduchu. Zavěšení dostalo nové tlumiče odvozené z motoristického sportu, pružiny s mírně delším zdvihem a tužší stabilizátory s větším průměrem tyče. Díky tomu se může podvozek lépe vypořádat s nárůstem výkonu a maximální rychlosti. Auto dokáže projet zatáčku s bočním přetížením až 1,4 g.

Radikální změny se dočkala karoserie. Nové celokarbonové šasi je lehčí a pevnější než skelet standardního Veyronu. Zlepšena byla také aerodynamika, včetně umístění sání. Vzduch k motoru u Veyronu Super Sport nesměřuje skrz velké oblouky nad střechou, místo toho má Veyron zářezy ve střeše za kabinou a dále zvětšené boční a čelní nasávací otvory. Vzadu se nachází dvojitý difuzor a výfuk vyvedený středem.

Výroba bude zahájena v listopadu. Prvních pět černo-oranžových kusů z World Series Edition už bylo prodáno, dočkají se ale i další zákazníci. Bugatti zatím prodal 260 standardních Veyron a 35 kusů otevřeného Veyronu Grand Sport (předáno zatím 249, resp. 22 kusů).

Diskuze (41)
24. 8. 2010 07:54
Re: Postavil se mi
Len tak spomeniem, ze sada kolies stoji 2000 libier, garancna prehliadka asi 1,5% z ceny auta... :-O
Avatar - white label
23. 8. 2010 10:14
Re: Postavil se mi
Přesně tak, nemluvě o provozních nákladech, pojištění a podobných "detailech"..., ale tak tyhle příspěvky sem píšou stejně většinou školáci, nebo lidi s podobně "bohatými" zkušenostmi... ;-)
23. 8. 2010 09:27
Re: Postavil se mi
Preco by to mala byt absolutna sloboda? Na vsetky cesty v CR alebo SR mu stacia prve 2 prevodove stupne... :no:
A sloboda samozrejme konci aj po zaparkovani auta - tu prichadza strach, ze kym si majitel uziva v Blue Oyster, tak mu to niekto poskriabe, tukne pri parkovani alebo hodi tehlu do okna ;-\
22. 8. 2010 22:16
Re: Postavil se mi
:yes: Souhlasim ve všech bodech ;-)
22. 8. 2010 15:04
Re: dokonalost
Nekdo ma rad vdolky, jiny zase holky :-)
No, ja mam 5ti mesicniho synka, takze prosim jeden vdolek :-)