Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CT6: 64 %  skeletu z hliníku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nová vlajková loď Cadillacu sice nepřekvapí svým designem, ale rozhodně se bude pyšnit tou nejmodernější technikou a výrobními postupy.

Podoba nového špičkového sedanu značky Cadillac byla do jisté míry odhalena samotnou automobilky poodhalena již koncem letošního února, ale kompletní představení se má uskutečnit 31. března v New Yorku.

Od premiéry nás tedy dělí jen několik dnů a Cadillac se čekání na svou novinku rozhodl zkrátit prostřednictvím několika informací o konstrukci CT6. Podle oficiálních materiálů tvoří 64 procent skeletu i všech vnějších povrchových panelů karoserie hliník, což přináší oproti

konvenční ocelové konstrukci snížení hmotnosti o nezanedbatelných 90 kg.

Vysokopevnostní ocel je použita v případě skeletu pouze na podlahovou část v oblasti prostoru pro posádku, A i B sloupky a části přepážek oddělující interiér od motorového prostoru a zavazadelníku.

Cadillac včetně hliníku a oceli hodlá v konstrukci karoserie využít celkem třináct různých materiálů a chybět nemá ani hořčík. Hlavním cílem je vedle již zmiňované úspory hmotnosti i zajištění dostatečné tuhosti.

Při samotné výrobě modelu CT6 má být využito několik nových postupů svařování, nýtování a lepení komponentů karoserie z hliníkových slitin.

Právě nové materiály a výrobní postupy spojují Cadillac CT6 s náročnou úpravou výrobního podniku Detroit-Hamtramck, v němž se produkce tohoto modelu rozeběhne ještě letos.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
16. 3. 2015 16:06
Dobrá cesta
použít hlíník u vljakové lodi je super výrazně to sníží hmotnost auta a tak i vylepší spotřebu a dynamiku. A vyšší cena u vlajkové lodi neva.