Cadillac CT6: 64 % skeletu z hliníku
Podoba nového špičkového sedanu značky Cadillac byla do jisté míry odhalena samotnou automobilky poodhalena již koncem letošního února, ale kompletní představení se má uskutečnit 31. března v New Yorku.
Od premiéry nás tedy dělí jen několik dnů a Cadillac se čekání na svou novinku rozhodl zkrátit prostřednictvím několika informací o konstrukci CT6. Podle oficiálních materiálů tvoří 64 procent skeletu i všech vnějších povrchových panelů karoserie hliník, což přináší oproti
konvenční ocelové konstrukci snížení hmotnosti o nezanedbatelných 90 kg.
Vysokopevnostní ocel je použita v případě skeletu pouze na podlahovou část v oblasti prostoru pro posádku, A i B sloupky a části přepážek oddělující interiér od motorového prostoru a zavazadelníku.
Cadillac včetně hliníku a oceli hodlá v konstrukci karoserie využít celkem třináct různých materiálů a chybět nemá ani hořčík. Hlavním cílem je vedle již zmiňované úspory hmotnosti i zajištění dostatečné tuhosti.
Při samotné výrobě modelu CT6 má být využito několik nových postupů svařování, nýtování a lepení komponentů karoserie z hliníkových slitin.
Právě nové materiály a výrobní postupy spojují Cadillac CT6 s náročnou úpravou výrobního podniku Detroit-Hamtramck, v němž se produkce tohoto modelu rozeběhne ještě letos.