Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo je zatčený Carlos Ghosn? Neúnavný šéf, kterému se říká zabiják nákladů

Diskuze (7)

Vizitka předsedy správní rady automobilek Nissan, Mitsubishi a Renault Carlose Ghosna (64), který byl v Japonsku zadržen kvůli údajnému finančnímu pochybení.

V Brazílii narozený Francouz libanonského původu Carlos Ghosn začal svou kariéru u francouzského výrobce pneumatik Michelin, kam nastoupil v roce 1978 po studiích. Z něj se v polovině 90. let přesunul do Renaultu, kde zařídil obrat ze ztrát k ziskovosti a kvůli tomu se mu říká "zabiják nákladů".

Jeho následné působení v Nissanu, kam nastoupil v roce 1999, kdy Renault v továrně získal kontrolní podíl, vyústilo v jedno z nejvýraznějších ozdravení firmy v historii autoprůmyslu. Ghosn se po něm stal v Japonsku hrdinou a jedním z nejznámějších a nejuznávanějších automobilových manažerů světa. V roce 2001 se stal výkonným šéfem Nissanu, kterým byl až do loňského roku. Předsedou správní rady ale zůstal.

Současná aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vznikla v roce 2016, kdy japonsko-francouzská skupina Nissan-Renault koupila Mitsubishi. Zapojením Mitsubishi do aliance vznikla skupina s ročním odbytem kolem deseti milionů vozů ročně, která konkuruje největším světovým automobilkám Toyota a Volkswagen. Loni se dokonce podle některých zdrojů "Ghosnova" aliance stala jedničkou mezi výrobci automobilů. Alianci tvoří deset značek, například Dacia, Datsun, Infiniti, Nissan či Renault.

Renault v současnosti vlastní v Nissanu podíl přes 43 procent, zatímco Nissan má v Renaultu téměř 15procentní podíl. Nissan je navíc největším akcionářem automobilky Mitsubishi. Ghosn je rovněž předsedou správní rady Mitsubishi, předsedou správní rady a generálním ředitelem Renaultu a šéfem celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kterou v nedávné době zasáhly emisní skandály. Ghosn je ale současně jedním z nejhlasitějších zastánců a průkopníků výroby ekologických automobilů.

Video se připravuje ...

Carlos Ghosn se narodil 9. března 1954 v Porto Velho v Brazílii, kam odešli jeho předci z Libanonu. Když mu bylo šest let, jeho rodina se vrátila do vlasti. Po střední škole Ghosn odjel do Francie, kde vystudoval v roce 1974 prestižní pařížskou polytechniku (École Polytechnique) a v roce 1978 Pařížskou báňskou školu. Následujících 18 let pracoval na manažerských postech u předního světového výrobce pneumatik Michelin.

V roce 1996 ho "zlanařil" Renault do funkce viceprezidenta a hned následující rok se ztrátový Renault vrátil k zisku. V roce 1999, kdy vznikla aliance Renault-Nissan, se stal výkonným ředitelem Nissanu. Renault postavil Ghosna do čela Nissanu s jediným cílem: zvrátit nepříznivé hospodaření japonského výrobce a vrátit firmu k zisku. To se Ghosnovi také podařilo a postaral se také o snížení dluhů firmy. To vše zvládl o rok dříve, než bylo stanoveno.

Ghosn je držitelem řady čestných titulů. Hovoří anglicky, portugalsky, francouzsky a arabsky, ovládá i japonštinu. Stále udržuje vazby na Libanon, kde například spoluvlastní vinařství. Z prvního manželství má čtyři již dospělé děti. Předloni se oženil podruhé. Žije a pracuje střídavě ve Francii, Japonsku a Brazílii a pro jeho vysoké pracovní nasazení se mu říká Carlos Superman Ghosn.

Diskuze (7)
25. 12. 2018 15:54
Re: A co dokázal?
na rozdiel od Ady, veru možno úplne najlepší manager nielen v automobilovom priemysle
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2018 17:15
Re: A co dokázal?
Jo, schopnej je. Všeho. :no:
21. 11. 2018 14:20
Re: A co dokázal?
Ještě dokázal radikalizovat našeho Ádu a udělat z něho úplnýho bl.ba..;-)
21. 11. 2018 11:23
Re: A co dokázal?
Manuálna ručná brzda je nejaká výhra? Aj keď nie som fanúšikom ani jedného z aut tohto koncernu, musím uznať, že Reanulty( sýto červená farba) aj niektoré Nissany, Infinity sa mi páčia. Dacia je určená pre budget zákazníkov. Myslím, že ich predaje mimo ČR a SR sú tiež solidné. Kvalita motorov je v dnešnej hromadnej výrobe asi u všetkých " prašť jako uhoď".
21. 11. 2018 10:06
Re: A co dokázal?
Rucni brzdu likviduje kdekdo, dokonce i Ford (Focus), ktery si zakladal na jizdnich vlastnostech a autech pro ridice. Rucky uz maji jenom low costy (Skoda) a ultra lowcosty (Dacia).