Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2008: pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (103)
Dominance domácí značky Škoda se v posledních měsících výrazně oslabuje. V březnu klesl podíl Škody na českém trhu na necelých 29 %, automobilka prodala méně vozů než v minulém roce, ačkoli celý český trh rostl pětiprocentním tempem.

V březnu bylo na českém trhu prodáno 17.196 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 775 ks více než v březnu minulého roku. To představuje meziroční nárůst o 4,7 %.

První příčku mezi dovozci drží za březen Volkswagen, kterému už druhý měsíc není schopen odolávat Ford. Ten vedl pořadí naposledy v lednu. Před Ford se s 1357 vozy dostal dokonce i Renault. Za Fordem byl se stokusovým mankem také Citroen, poslední ze značek, která dokázala udat na českém trhu více než tisíc vozů během jednoho měsíce. K branám první desítky se přiblížil Mercedes-Benz.

Jestliže jsme v únoru psali, že tržní podíl Škody je nejnižší v historii českého trhu, v březnu to můžeme napsat zase. Nový rekord má hodnotu 28,9 % a to nám hlavní nákupní sezona automobilů teprve začíná.

I když celý trh meziročně rostl (o necelých 5 procent), v první desítce byly značky, které prodaly méně než v březnu 2007. Pohoršila si nejen Škoda (-343 ks, -6,5 %), ale také loni první dovozce - Ford (-134 ks, -10,7 %) a Peugeot (-111 ks, -13 %). Pokles postihl také Opel, Audi a Hondu.

K nejúspěšnějším dobyvatelům tržního podílu patřily v březnu značky Kia (+ 25 %), Fiat (+21 %), Mercedes-Benz (+21 %), Chevrolet (+30 %), Mazda (+90 %) a BMW (+81 %).

Registrace na českém trhu v měsíci březnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období3/20083/2007[ks][%]3/2008
1.Škoda49745317-343-6,5%28,9%
2.Volkswagen1357119416313,7%7,9%
3.Renault1263109916414,9%7,3%
4.Ford11171251-134-10,7%6,5%
5.Citroën10189219710,5%5,9%
6.Hyundai860813475,8%5,0%
7.Peugeot744855-111-13,0%4,3%
8.Kia62750012725,4%3,6%
9.Fiat60149310821,9%3,5%
10.Toyota500484163,3%2,9%
11.Opel479529-50-9,5%2,8%
12.Mercedes-Benz4523747820,9%2,6%
13.Chevrolet4173209730,3%2,4%
14.Suzuki3402984214,1%2,0%
15.Audi304327-23-7,0%1,8%
16.Mazda29715614190,4%1,7%
17.Seat2842582610,1%1,7%
18.BMW24313410981,3%1,4%
19.Nissan2341696538,5%1,4%
20.Honda233246-13-5,3%1,4%
21.Dacia1891444531,3%1,1%
22.Mitsubishi1691016867,3%1,0%
23.Volvo11711700,0%0,68%
24.Subaru72551730,9%0,42%
25.Iveco683038126,7%0,40%
26.Jeep2012866,7%0,12%
27.Land Rover1941-22-53,7%0,11%
28.Lexus191815,6%0,11%
29.Smart15015-0,09%
30.Lada1411327,3%0,08%
31.Alfa Romeo121119,1%0,07%
32.Mini1156120,0%0,06%
33.Porsche1117-6-35,3%0,06%
34.Jaguar1013-3-23,1%0,06%
-Celkem - Jiné značky106108-2-1,9%0,62%
-Celkem17196164217754,7%100,0%

Průběžné pořadí dovážených značek za rok 2008 je po třech měsících vedeno trojicí třítisícových značek Volkswagen, Ford a Renault. Rozdíly mezi nimi nejsou velké a během měsíce nebo dvou může být vše jinak. V dalším konkurenčním pásmu dvoutisícových značek se pohybují Citroen, Peugeot a Hyundai.

Zatímco první čtyřka dovážených značek roste relativně podobným tempem mírně přes 10 %, razantní nástup je letos vidět u Kie (+54 %) a Fiatu (+35 %).

Ve druhé desítce stojí za pozornost také nárůsty u Chevroletu (+61 %), který u nás prodává téměř tolik aut jako Opel, výrazně roste také Mazda (+123 %), Nissan (+41 %) a BMW (+60 %).

Jak na Slovensku?
Česká Škoda zůstala v prvním čtvrtletí letošního roku nejprodávanější značkou na slovenském trhu, i když její tržní podíl se ve srovnání s loňským rokem snížil o necelé čtyři procentní body na 20,74 procenta. Ještě v roce 2004 přitom přesahoval hranici 30 procent. Celkem se počet registrací nových aut na Slovensku zvýšil o více než pětinu na 21.744 vozů.

Jedinou značkou top 10 za první čtvrtletí, která prodala méně než loni, byla první Škoda. Její třicetiprocentní podíl možná v následujícím čtvrtroce zachrání avizovaná masivní kampaň Jdi za štěstím, ve které automobilka oslovuje leasingovou nabídkou zákazníky, mohou splácet jen malé měsíční splátky.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období1-3/20081-3/2007[ks][%]1-3/2008
1.Škoda1430514462-157-1,1%29,7%
2.Volkswagen3633327136211,1%7,5%
3.Ford3393295743614,7%7,0%
4.Renault3273287939413,7%6,8%
5.Citroën2586231327311,8%5,4%
6.Peugeot23942306883,8%5,0%
7.Hyundai2210183737320,3%4,6%
8.Kia1858120465454,3%3,9%
9.Fiat1577116741035,1%3,3%
10.Toyota14321354785,8%3,0%
11.Opel12731343-70-5,2%2,6%
12.Chevrolet115271443861,3%2,4%
13.Mercedes-Benz112396116216,9%2,3%
14.Suzuki99481018422,7%2,1%
15.Mazda853381472123,9%1,8%
16.Audi82682060,7%1,7%
17.Nissan72351321040,9%1,5%
18.Seat722664588,7%1,5%
19.BMW70444026460,0%1,5%
20.Honda62962361,0%1,3%
21.Dacia47930417557,6%1,0%
22.Mitsubishi47327719670,8%1,0%
23.Volvo363351123,4%0,75%
24.Subaru2341934121,2%0,49%
25.Iveco1951128374,1%0,40%
26.Land Rover107109-2-1,8%0,22%
27.Jeep63342985,3%0,13%
28.Lexus58441431,8%0,12%
29.Porsche51321959,4%0,11%
30.Alfa Romeo504912,0%0,10%
31.Lada4336719,4%0,09%
32.Renault Trucks4135617,1%0,09%
33.Jaguar40261453,8%0,08%
34.Chrysler38241458,3%0,08%
35.Dodge3229310,3%0,07%
36.Ssangyong2844-16-36,4%0,06%
37.Saab261214116,7%0,05%
38.Smart25322733,3%0,05%
39.Cadillac23914155,6%0,05%
40.Mini2215746,7%0,05%
41.Hummer1710770,0%0,04%
42.Maserati1037233,3%0,02%
43.Lancia633100,0%0,01%
44.Santana614-8-57,1%0,01%
45.Ferrari54125,0%0,01%
46.Rover13-2-66,7%0,00%
47.Kaipan03-3-100,0%0,00%
-Celkem - Jiné značky13813264,5%0,29%
-Celkem4823442929530512,4%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (103)
17. 4. 2008 21:15
Divadlo Semafor
To jsou hlášky, že snad toho rendla začnu milovat a věřit, že je to dokonalost sama stejně, jako ty tukový rohlíky se salátem kemping!
17. 4. 2008 17:00
Re: Nikoliv Ronaltův ale Gtiho omyl
No tak to abych sem přihodil Japonce.Co takove Evo s Sti.Nikde nic o nich,zcela se na ně zapomíná a přitom to jsou právě taková auta,která lidem prvně řeknou jaké to je svézt se v pořádném autě.....A abych nezapomněl,právě Evo je právě to,na co se spoléhá většina tuzemských,alei zahraničních rallyeových jezdců........Ale,vzdyť vy to prece víte,tak si jen vzpomeňte..... ;-)
Avatar - Emel
17. 4. 2008 10:39
Re: Nikoliv Ronaltův ale Gtiho omyl
Nepochopil jsem, jak to myslíš. Jestli tak, že mnou jmenovaná auta jsou příliš exkluzivní, málo exkluzivní... nebo tak, že nejsou dost hezká. Není to výčet, jsou to jen příklady.

Říkáš žádné tuctové haraburdí a myslíš tím původní Mercedes 300SL, Porsche 911 Turbo nebo BMW 507? Víš co bude nejlepší... řekni mi, co si pod skutečně krásným autem představuješ ty a já ti něco najdu z Německé produkce.

PS: Renaultu docela fandím, ale přesto doufám, že nevybereš Vel Satis ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 4. 2008 09:08
Re: Mazda
Budu se muset kouknout. Ještě jsem šestku nepotkal :-(
Avatar - marek.g
17. 4. 2008 08:53
Re: Nikoliv Ronaltův ale Gtiho omyl
treba grande punto co? >:-[] :no: to je skutecne krasne auto >:D a zadne jine co?jo sorry jeste Bravo :-!