Chevrolet Camaro ZL1: Modelový rok 2013 na nových fotografiích
Chevrolet Camaro ZL1 se jako odpověď na Shelby GT500 představil nejprve jako kupé začátkem loňského roku na autosalonu v Chicagu v provedení pro modelový rok 2012. Na listopadovém autosalonu v Los Angeles mělo premiéru provedení s plátěnou střechou. Ford na stejném místě kontroval důkladně modernizovaným Shelby GT500.
Své jméno zdědil Chevrolet Camaro ZL1 po nejvýkonnějším zástupci první generace z roku 1969. Tento model byl vyroben v počtu pouhých 69 vozů a pod jeho kapotou pracoval závodní celohliníkový big-block o objemu 7,0 litru s oficiálně uváděným výkonem 321 kW (436 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 610 Nm při 440 min-1.
Současný ZL1 se může pochlubit kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru. Ten disponuje výkonem 432 kW (580 k) a točivým momentem 754 Nm (obojí dle normy SAE).
Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Tremec TR-6060 se zkrácenými drahami řazení, která může být na přání nahrazena automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostí.
Stejně jako u kupé je vzhledem k nárůstu točivého momentu upraveno celé pohonné ústrojí a součástí standardní výbavy je diferenciál s omezenou svorností.
Podvozek Camara ZL1 má u kabrioletu i kupé jinak umístěné úchyty stabilizátorů a je vybaven systémem adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Elektronické senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení podvozku. Řidič Camara jej může také ovlivnit, má na výběr dva režimy – Tour a Sport.
Elektrický posilovač řízení má zajistit lepší reakce a zpětnou vazbu. Kovaná kola jsou obutá do plášťů Goodyear Supercar F2 o rozměrech 285/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu. Dodavatelem brzdového systému se šesti pístky a 370mm kotouči vpředu a čtyřmi pístky a 365mm disky vzadu je společnost Brembo.
Výfukový systém, který pracuje ve dvou režimech a přizpůsobuje zvuk otáčkám motoru, byl poprvé použit na Corvettě.
V loňském roce se Chevrolet Camaro ZL1, který se kromě techniky a výkonu od svých sourozenců liší i upravenou karoserií, vydal i na Nürburgring. Jedno kolo na slavném německém okruhu tento Američan zajel za 7:41,27 minut. Předvedl tak velmi dobrý výkon, ale zároveň předvedl, že i v GM dávají pozor, aby na vrcholu sportovních Chevroletů zůstala Corvette ZR1 (7:19,63 minut).
Camaro ZL1 má ovšem kromě svého času a jízdních vlastností na náročném evropském okruhu přitahovat pozornost zákazníků i disciplínami, kterou jsou pro silné americké kupé mnohem tradičnější. Chevrolet uvádí, že akceleraci z 0 na 60 mil v hodině (96,56 km/h) ZL1 s manuální převodovkou zvládne za 4,0 s, čtvrt míle ujede za 12,1 s a vyvine maximální rychlost 290 km/h. Pro verzi s automatickou převodovkou uvádí dokonce zrychlení za 3,9 s, čtvrt míle za 12,0 s a maximální rychlost 296 km/h. Bez ohledu na převodovku má ZL1 umět vyvinout příčné zrychlení 1,0 g.
Prodej Chevroletu Camaro ZL1 s karoserií kupé jako modelu pro rok 2012 se rozběhne na jaře letošního roku a cena je stanovena na 54.995 amerických dolarů (okolo 1.110.000,- Kč). Kabriolet má jako model 2013 dorazit k prodejcům v létě a jeho cena prozatím není oficiálně stanovena, ale očekává se, že bude o 5.000 až 6.000 amerických dolarů dražší než kupé.