Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigo vs. Kia Picanto vs. Peugeot 107 vs. Chevrolet Spark: Co koupit?

Aleš Jungmann
Diskuze (271)
Nová Škoda Citigo jistě výrazně zamíchá kartami v segmentu minivozů. Jak je na tom v porovnání s konkurencí?

Pro porovnání s mladoboleslavskou novinkou jsme vybrali trojici nejprodávanějších minivozů na našem trhu, vynechali jsme přitom dosluhující Pandu. Nové generaci oblíbeného italského automobilu a jejímu srovnání s konkurencí se budeme věnovat v některém z příštích článků.

V textu naleznete dvě tabulky. První bude zajímat zejména zájemce o co nejlevnější minivůz. Ostatně, pokud máte v plánu s vozem jen dojíždět několik kilometrů ráno do práce či vozit dítko do školky a nepotrpíte si přitom na příplatkovou výbavu, není důvod proč nad základními verzemi ohrnovat nos.

Srovnání základních motorizací nedopadá pro dobře vybavené (zatím však pouze třídveřové) Citigo špatně, za necelých 180 tisíc Kč sice nabídne v podstatě jen šestici airbagů, vyhřívané zadní sklo, zadní nedělenou sklopnou lavici či tónovaná skla, avšak konkurence na tom není o mnoho lépe.

Picanto boduje stejně jako Spark zadní dělenou a sklopnou lavicí už v základu, Spark však dále nabízí pětidveřovou karoserii nebo prodlouženou pětiletou (či 120 tis. km) záruku už v základu. Za tu se u Škody připlácí 5.200,- Kč (4 roky / 120 tis. km), u Peugeotu 9.203,- Kč (5 let / 100 tis. km). Kia zde hraje svou vlastní ligu standardní sedmiletou zárukou s omezením na 150 tisíc kilometrů, první tři roky omezení nájezdu neplatí.

Zajímavou nabídkou je akční výbava Picanta nazvaná Edition 1, která za cenu 189.980,- Kč nabízí velmi zajímavý poměr cena / výbava. Detailněji je Edition 1 možno prozkoumat ve druhé tabulce.

Citigo vs. Picanto vs. Spark vs. 107 - nejlevnější verze se základním motorem
ModelŠkoda CitigoKia PicantoChevrolet SparkPeugeot 107
Motor1,0 MPI (44 kW)1.0 CVVT (51 kW)1.0 (50 kW)1.0 12V (50 kW)
VýbavaActiveActive1.0Smile
Základní cena [Kč]179.900,-184.980,-162.900,-169.900,-
Počet dveří / míst3 / 43 / 55 / 53 / 4
Airbagy čelní, bočníSSSS
Airbagy okenníSSS-
Centrální zamykání s DOpaket---
El. ovládaná zrcátka----
El. stahování předních okenpaket---
Klimatizace16.000,-20.000,---
Kola z lehkých slitin9.200,- (14")--8.000,- (14")
Metalický lak9.000,-9.000,-9.000,-8.900,-
Palubní počítač-S--
Rádio s CD/MP34.500,- (2 repro)přípravapříprava (2 repro)8.000,- (2 repro)
Zadní parkovací asistent6.000,----
Stabilizační systém6.000,--5.000,-9.500,-
Volant nastavitelný ve dvou osáchS---
Vyhřívání zpětných zrcátek----
Paket obsahující zamykání+el. okna5.000,----
Rozměr pneu165/70 R14165/60 R14155/80 R13155/65 R14

Škoda Citigo má zdaleka nejširší možnost individualizace – chcete si k základnímu provedení dokoupit zadní parkovací senzor, rádio, City Safe Drive, patnáctipalcová kola z lehkých slitin (+12.200,- Kč), klimatizaci, dálkové centrální zamykání nebo třeba vyhřívání předních sedadel (+4.500,- Kč)? Jak je libo, ceník nabízí i pro nejnižší stupeň Active nevídaných 25 položek. Ostatní konkurenti nemají tolik možností ani když složí své příplatkové výbavy dohromady. Ovšem pozor, Active se začne prodávat až v lednu příštího roku.

Produkt domácí automobilky naopak zaostává v oblasti výkonu motoru, kde ostatní konkurenti nabízejí litrové agregáty (Chevrolet jako jediný čtyřválec) o větším výkonu.

Tabulka druhá ukazuje, co můžete dostat za svých 220 tisíc Kč, tedy za částku řekněme ještě rozumnou při zvažování vozu z kategorie mini. Škoda i Kia zde nabídnou výkonnější agregáty, Kia je se svými 63 kW znatelně nejsilnější, avšak stojí oproti ostatním na plechových kolech a připlácíte si za manuální klimatizaci.

Peugeot 107 je za necelých 220 tisíc již pětidveřový, avšak nenabídne palubní počítač (ani za příplatek) ani okenní airbagy, které jinak chvályhodně ostatní minivozy mají už v základní výbavě.

Nabídka Chevroletu je velmi podobná nabídce Škody Citigo, zadní okna v elektrice jsou však zřejmě kupujícím bližší než stabilizace, za kterou je nutno připlatit příznivých 5 tisíc Kč. U Citigo je situace jasná – zadní okna si bohužel neotevřete v žádné z verzí. Kia jde cestou paketů, což samozřejmě není na škodu, avšak v případě že chcete pouze stabilizaci, musíte zaplatit celých 20 tisíc Kč – a to je v případě vozu do města opravdu na pováženou. Pravda, za své peníze dále dostanete ještě kolenní airbag, aktivní opěrky hlavy a zadní kotoučové brzdy.

Citigo vs. Picanto vs. Spark vs. 107 - vybavené verze do 220 tisíc
ModelŠkoda CitigoKia PicantoChevrolet SparkPeugeot 107
Motor1,0 MPI (55 kW)1.2 CVVT (63 kW)1.0 (50 kW)1.0 12V (50 kW)
VýbavaEleganceEdition 1LS+Urban Move 4
Základní cena [Kč]219.900,-209.980,-217.900,-219.900,-
Počet dveří / míst3 / 43 / 55 / 55 / 4
Airbagy čelní, bočníSSSS
Airbagy okenníSSS-
Centrální zamykání s DOSSSS
El. ovládaná zrcátkaSpaket 1 (12.000,-)S-
El. stahování předních okenSSSS
El. stahování zadních oken-5.100,-S-
Klimatizace manuálníS10.000,-SS
Klimatizace automatická----
Kola z lehkých slitinS (14")-S (14")S (14")
Kůží potažený volant5.000,-paket 2 (10.000,-)--
Lakovaná zrcátka a klikySSSS
Metalický lak9.000,-9.000,-9.000,-8.900,-
Palubní počítačSSS-
Přední mlhovkySpaket 1S-
Rádio s CD/MP3S (2 repro)S (4 repro)S (4 repro)S (2 repro)
Stabilizační systémS20.000,- (jako součást paketu)5.000,-9.500,-
Volant nastavitelný ve dvou osáchS---
Zadní sklopná, dělená laviceSSSS
Zadní parkovací asistent6.000,----
Vyhřívání předních sedadel4.500,-paket 2--
Vyhřívání zpětných zrcátekSpaket 1S-
Rozměr pneumatik175/65 R14165/60 R14155/70 R14155/65 R14

A jaký je váš favorit? Hlasujte v anketě na konci článku nebo svůj názor dejte vědět ostatním v diskuzi.






Aleš Jungmann
Diskuze (271)
12. 1. 2012 10:13
ta kia kdyby byla o 50tisic levnejsi
tak by to vyhrala s prehledem.
jelikoz jsou ta auta za to co nabizeji vsechny beznadejne predrazene, nevybral bych si ani jedno.
Tohle nejsou auta pro mlade,leda tak pro duchodce, kteri hodlaji na stari "moudre" investovat sve celozivotni uspory >:D
Dejte Kiu v zakladu za 130 tisic a mate produkt, ktery bude usity na miru potrebam ceskeho trhu.
Avatar - avatas
4. 1. 2012 19:37
Co koupit z zěchto značek ?
V akci je vw polo 1,4/63 kw za cca 230 000.-kč, Odpověď je nasnadě,popřípadě ve finanční nouzi ve třídvéřácích 179.000.-kč Ford Ka,ale to je nesrovnatelně jinde,nežli tito žebřiňáci...
Avatar - Andromeda
16. 11. 2011 16:26
Re: TŘÍDNÍ ESO
Hifi-voice občas navštěvuji a zkouknu i tvé recenze ;-) - víš o čem píšeš, ač některá alba buď neznám, nebo to není až tak můj šálek kávy, nicméně velmi dobrý vkus. Některé recenzované kousky techniky jsou opravdu mňamka ( půjčil jsem si výraz ) - upoutal mne test Luxmanu...
S tou novou personou se nedalo čekat nic jiného - uvnitř modrých probíhal ( a možná probíhá konflikt mezi Nečasem, regiony, plus tzv. kmotry, plus pražská organizace versus vláda, plus početní zastoupení regionů v orgánech, vládě, parlamentu a konečně nyní utichlý spor o vliv ve straně mezi Klausem a Nečasem...Srandy kopec. Jeden starosta z ODS za jistou část Prahy je bývalý skořápkář, atd...
S tou pravdou a láskou - tím, jak se autor tohoto řčení sám v čase profiloval ( o zbytku nemluvě ), udělal z těch slov prodejné lehké děvy alias d...y (pardon), rčení a pravý význam doznal totální diskreditace, včetně zkarikování od těch potrefených...Jeden se dnes pousměje.
Jak psal nedávno Financial Times na adresu nynějších zdejších politiků a jejich skutků - chovají se jako na agresoři na dobytém území...
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2011 14:52
Re: TŘÍDNÍ ESO
Ohledně "personálií" - můj ŠÉF(redaktor z "dobrovolněpříspěvkového" Hifi-voice.com ;-) ) mne právě informoval (je jedním ze zakladatelů aktivity "Vyměňte politiky") o zvolení nového českého Ministra průmyslu - no "pravda a láska opět dostaly pěkně na ..." ;-\
Pěkný den
Avatar - Andromeda
15. 11. 2011 22:54
Re: TŘÍDNÍ ESO
Co se týče personálií v Bohemii, tak to je skutečně na dlouhé povídání. Nicméně úzce to zde souvisí s politikou ( co v Čechách není politikum >:-[] ) a v tomto případě jde o žumpu se vším všudy.
Táhne se to celou společností. Před více než 25-ti lety jsem běžně nechával nezamčené kolo před restaurací, občas zapomněl zavřít zadní dveře u domečku, atd. - v pohodě. Pokud jedinec kradl ( třeba jako cigoši v obchodě máslo, atd. ), tak se dostal do vitríny nebo do řečí a bylo mu dáno jasně najevo tytyty. Na krádež jako vážné porušení pravidel, se upozorňovali děti od mateřinek a základních škol, neexistovala obecně tiše tolerovaná ( a dnes mnohými dodržovaná, ceněná ) filozofie Urvi co můžeš...Lidé nejsou dokonalí, ale to, co tam sedí nyní, hlavně posledních 5 let , je charakterový, odborný a lidský odpad, jaký tato kotlina za více než 20 let nezažila, opravdu. Děsivé je to, že se naplnilo jejich kdysi volební heslo v oblasti ideologického rozdělení společnosti, vzájemné nenávisti a odevzdaného vstřebání gauneřiny v mnoha oblastech : Dokázali jsme, že to dokážeme...Jak příznačné.
K jakému táboru Ševčík se Schwarzem patří netřeba pochybovat a pamatuj, že ryba smrdí od hlavy.
Po plyšáku se vesla chopili jak všeho schopní, tak prekabátění i tzv. partyzáni ze 17.11. včetně totálních matlalů.
A opět charakter, morálka, schopnosti, zásadovost, poctivost - to vše bylo vysmíváno, zešměšněno, relativizováno, stalo se terčem mnoha nevybíravých ataků a bylo náležitě použito proti nositeli, včetně karierních či osobních dopadů.
Díky oněm osudovým 8-kám v české historii došlo skutečně v minulém století k několikerému exodu jednak části elit a taktéž mnoha schopných lidí.
Nevím, jestli se jedná o specifického genia loci, ale to co se děje dnes, se dělo i v letech po 1. WW v dobách opěvované první republiky - politici a pol.strany nezřízeně kradli, vše ovlivňovali, a zemi vládly stranické sekretariáty, společností otřásalo množství finančních a pol. skandálů, proti nimž je stávající kleptokracie v přímém přenosu slabým odvarem...V té době komunisté u vesla nebyli...
Všechno se šmahem hází na komunisty - po takové době jde o účelové matení, lži a především výraz vlastní neschopnosti se vypořádat s realitou...V tisku se objevovali legální štvanice na lidi, redaktoři prsící se odporem k bolševikovi byli v použití slovníku a metod stejní, ba snad údernější než jejich předchůdci na začátku 50-tých let, jen s opačným znaménkem. Kam se podíváš, tam je zle matičko - by řekl klasik.
Ve funkcích i vrcholových, je spousta lidí, co tam nemá co dělat a určitě znáš přísloví: vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá...
Rozsah místního bordelu a intoxikace obyvatelstva je nesmírný a pochybuji, že je řešitelný volbami ( není problém vítěze vyšachovat tzv.koaličním potenciálem ) a tak se objevují sarkastické poznámky typu, jestli nechce Angela další spolkovou zemi >:D ( samozřejmě jde o satiru )....Jenže já si vůbec nejsem jist tím, jestli vlastně máme na to být samostatní, jestli jsme schopní si to uhájit a obhájit, jestli jsme pro to schopní také něco obětovat včetně sebe samých a především najít společnou sjednocující ideu vlastní státnosti, neb máme pod kůží tu původní Masarykovu, tu Československou z r. 1918 - ta vekslácká smečka při dělení a vzniku v r. 1993 nenabídla mimo falešného pozlátka a arogance naprosto nic...
A někdy mám dojem, jako by tím vším drancováním a ponížením obyvatelstva snad připravovali pro převzetí půdu...Určitě si pamatuješ morálku nejen českého číšníka před r. 89 při zvuku šustící marky...
Něco na odlehčení a dokreslení..: [odkaz]
Plus něco o důchodové reformě, respektive jejím duchu...
[odkaz]