Škoda Citigo vs. Kia Picanto vs. Peugeot 107 vs. Chevrolet Spark: Co koupit?
Pro porovnání s mladoboleslavskou novinkou jsme vybrali trojici nejprodávanějších minivozů na našem trhu, vynechali jsme přitom dosluhující Pandu. Nové generaci oblíbeného italského automobilu a jejímu srovnání s konkurencí se budeme věnovat v některém z příštích článků.
V textu naleznete dvě tabulky. První bude zajímat zejména zájemce o co nejlevnější minivůz. Ostatně, pokud máte v plánu s vozem jen dojíždět několik kilometrů ráno do práce či vozit dítko do školky a nepotrpíte si přitom na příplatkovou výbavu, není důvod proč nad základními verzemi ohrnovat nos.
Srovnání základních motorizací nedopadá pro dobře vybavené (zatím však pouze třídveřové) Citigo špatně, za necelých 180 tisíc Kč sice nabídne v podstatě jen šestici airbagů, vyhřívané zadní sklo, zadní nedělenou sklopnou lavici či tónovaná skla, avšak konkurence na tom není o mnoho lépe.
Picanto boduje stejně jako Spark zadní dělenou a sklopnou lavicí už v základu, Spark však dále nabízí pětidveřovou karoserii nebo prodlouženou pětiletou (či 120 tis. km) záruku už v základu. Za tu se u Škody připlácí 5.200,- Kč (4 roky / 120 tis. km), u Peugeotu 9.203,- Kč (5 let / 100 tis. km). Kia zde hraje svou vlastní ligu standardní sedmiletou zárukou s omezením na 150 tisíc kilometrů, první tři roky omezení nájezdu neplatí.
Zajímavou nabídkou je akční výbava Picanta nazvaná Edition 1, která za cenu 189.980,- Kč nabízí velmi zajímavý poměr cena / výbava. Detailněji je Edition 1 možno prozkoumat ve druhé tabulce.
Citigo vs. Picanto vs. Spark vs. 107 - nejlevnější verze se základním motorem | ||||
Model | Škoda Citigo | Kia Picanto | Chevrolet Spark | Peugeot 107 |
Motor | 1,0 MPI (44 kW) | 1.0 CVVT (51 kW) | 1.0 (50 kW) | 1.0 12V (50 kW) |
Výbava | Active | Active | 1.0 | Smile |
Základní cena [Kč] | 179.900,- | 184.980,- | 162.900,- | 169.900,- |
Počet dveří / míst | 3 / 4 | 3 / 5 | 5 / 5 | 3 / 4 |
Airbagy čelní, boční | S | S | S | S |
Airbagy okenní | S | S | S | - |
Centrální zamykání s DO | paket | - | - | - |
El. ovládaná zrcátka | - | - | - | - |
El. stahování předních oken | paket | - | - | - |
Klimatizace | 16.000,- | 20.000,- | - | - |
Kola z lehkých slitin | 9.200,- (14") | - | - | 8.000,- (14") |
Metalický lak | 9.000,- | 9.000,- | 9.000,- | 8.900,- |
Palubní počítač | - | S | - | - |
Rádio s CD/MP3 | 4.500,- (2 repro) | příprava | příprava (2 repro) | 8.000,- (2 repro) |
Zadní parkovací asistent | 6.000,- | - | - | - |
Stabilizační systém | 6.000,- | - | 5.000,- | 9.500,- |
Volant nastavitelný ve dvou osách | S | - | - | - |
Vyhřívání zpětných zrcátek | - | - | - | - |
Paket obsahující zamykání+el. okna | 5.000,- | - | - | - |
Rozměr pneu | 165/70 R14 | 165/60 R14 | 155/80 R13 | 155/65 R14 |
Škoda Citigo má zdaleka nejširší možnost individualizace – chcete si k základnímu provedení dokoupit zadní parkovací senzor, rádio, City Safe Drive, patnáctipalcová kola z lehkých slitin (+12.200,- Kč), klimatizaci, dálkové centrální zamykání nebo třeba vyhřívání předních sedadel (+4.500,- Kč)? Jak je libo, ceník nabízí i pro nejnižší stupeň Active nevídaných 25 položek. Ostatní konkurenti nemají tolik možností ani když složí své příplatkové výbavy dohromady. Ovšem pozor, Active se začne prodávat až v lednu příštího roku.
Produkt domácí automobilky naopak zaostává v oblasti výkonu motoru, kde ostatní konkurenti nabízejí litrové agregáty (Chevrolet jako jediný čtyřválec) o větším výkonu.
Tabulka druhá ukazuje, co můžete dostat za svých 220 tisíc Kč, tedy za částku řekněme ještě rozumnou při zvažování vozu z kategorie mini. Škoda i Kia zde nabídnou výkonnější agregáty, Kia je se svými 63 kW znatelně nejsilnější, avšak stojí oproti ostatním na plechových kolech a připlácíte si za manuální klimatizaci.
Peugeot 107 je za necelých 220 tisíc již pětidveřový, avšak nenabídne palubní počítač (ani za příplatek) ani okenní airbagy, které jinak chvályhodně ostatní minivozy mají už v základní výbavě.
Nabídka Chevroletu je velmi podobná nabídce Škody Citigo, zadní okna v elektrice jsou však zřejmě kupujícím bližší než stabilizace, za kterou je nutno připlatit příznivých 5 tisíc Kč. U Citigo je situace jasná – zadní okna si bohužel neotevřete v žádné z verzí. Kia jde cestou paketů, což samozřejmě není na škodu, avšak v případě že chcete pouze stabilizaci, musíte zaplatit celých 20 tisíc Kč – a to je v případě vozu do města opravdu na pováženou. Pravda, za své peníze dále dostanete ještě kolenní airbag, aktivní opěrky hlavy a zadní kotoučové brzdy.
Citigo vs. Picanto vs. Spark vs. 107 - vybavené verze do 220 tisíc | ||||
Model | Škoda Citigo | Kia Picanto | Chevrolet Spark | Peugeot 107 |
Motor | 1,0 MPI (55 kW) | 1.2 CVVT (63 kW) | 1.0 (50 kW) | 1.0 12V (50 kW) |
Výbava | Elegance | Edition 1 | LS+ | Urban Move 4 |
Základní cena [Kč] | 219.900,- | 209.980,- | 217.900,- | 219.900,- |
Počet dveří / míst | 3 / 4 | 3 / 5 | 5 / 5 | 5 / 4 |
Airbagy čelní, boční | S | S | S | S |
Airbagy okenní | S | S | S | - |
Centrální zamykání s DO | S | S | S | S |
El. ovládaná zrcátka | S | paket 1 (12.000,-) | S | - |
El. stahování předních oken | S | S | S | S |
El. stahování zadních oken | - | 5.100,- | S | - |
Klimatizace manuální | S | 10.000,- | S | S |
Klimatizace automatická | - | - | - | - |
Kola z lehkých slitin | S (14") | - | S (14") | S (14") |
Kůží potažený volant | 5.000,- | paket 2 (10.000,-) | - | - |
Lakovaná zrcátka a kliky | S | S | S | S |
Metalický lak | 9.000,- | 9.000,- | 9.000,- | 8.900,- |
Palubní počítač | S | S | S | - |
Přední mlhovky | S | paket 1 | S | - |
Rádio s CD/MP3 | S (2 repro) | S (4 repro) | S (4 repro) | S (2 repro) |
Stabilizační systém | S | 20.000,- (jako součást paketu) | 5.000,- | 9.500,- |
Volant nastavitelný ve dvou osách | S | - | - | - |
Zadní sklopná, dělená lavice | S | S | S | S |
Zadní parkovací asistent | 6.000,- | - | - | - |
Vyhřívání předních sedadel | 4.500,- | paket 2 | - | - |
Vyhřívání zpětných zrcátek | S | paket 1 | S | - |
Rozměr pneumatik | 175/65 R14 | 165/60 R14 | 155/70 R14 | 155/65 R14 |
A jaký je váš favorit? Hlasujte v anketě na konci článku nebo svůj názor dejte vědět ostatním v diskuzi.