Chevrolet Volt: Úředně zbaven obvinění, ale dealeři ho stejně nechtějí

Chevrolet Volt: Úředně zbaven obvinění, ale dealeři ho stejně nechtějí

 
24.1. 2012 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Chevrolet chtěl loni v USA prodat 10 tisíc Voltů, nakonec jich však prodal jen 7.671.

General Motors se snaží napravit pověst modelu Volt poté, co americký Úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) přišel na to, že se jeho baterie mohou po nárazu vznítit. Vedle toho se americký koncern musí vypořádat s tím, že Volt odmítají samotní prodejci.

Naposled se tak stalo v New Yorku City, Chevrolet místním 14 zastoupením minulý měsíc přidělil 104 Voltů, prodejci však odebrali jen 31 z nich, tedy méně než třetinu. To je mnohem méně ve srovnání s ostatními, automobilkou nabídnutými modely. Newyorská zastoupení totiž údajně odebrala 90 % exemplářů ostatních modelů přidělených Chevroletem.

Přidělené Volty nedávno odmítl i prodejce z kalifornského Clovisu. Během loňského roku tento dealer prodal 10 Voltů, kvůli systému Chevroletu, kdy jsou další vozy přidělovány podle předchozích prodejů, mu však automobilka přidělala v prosinci a lednu dalších šest Voltů na prodej. Všechny z nich prodejce odmítl, přestože většinou odebírá všechny automobily, které mu Chevrolet přidělí. Chevrolet zatím na prodejce netlačí, aby si odebrali všechny nabídnuté Volty.

GM: Bezpečnější Ampery i Volty

Koncern General Motors tento problém potvrdil, podle mluvčího je to tím, že prodejci čekají, až se uklidní celá situace kolem Voltu. Automobilka, dealeři a hlavně zájemci o vůz totiž v minulých týdnech čekali na výslednou zprávu NHTSA z vyšetřování vznícených baterií Voltu. NHTSA totiž loni při nárazových testech zjistil, že se baterie automobilu mohou po nárazu vznítit. General Motors na to okamžitě zareagoval vylepšením chladicího systému Chevroletu Volt i sesterského Opelu Ampera.

NHTSA vyšetřování uzavřel minulý týden, ve výsledné zprávě mimo jiné stojí, že úpravy Voltu/Ampery provedené GM vedou ke snížení potencionálního rizika narušení baterií při bočním nárazu. NHTSA dále sdělil, že díky dostupným datům míní, že elektromobily nejsou náchylnější k požárům než automobily se spalovacím motorem.

Chevrolet není spokojen s loňskými prodeji Voltu, američtí zákazníci si v roce 2011 pořídili jen 7.671 exemplářů tohoto vozu. Volt se začal prodávat na konci roku 2010, až letos na podzim se však vozu dočkali po celých Spojených státech.

Vedení Chevroletu nedávno prohlásilo, že letos vyrobí tolik Voltů, kolik si zákazníci budou přát. Automobilka se tak nebude snažit splnit dříve vyřčený plán, podle kterého se mělo v roce 2012 vyrobit 60.000 exemplářů tohoto vozu, 45.000 z nich mělo být určeno pro domácí, americký trh.

Jake.auto.cz: Chevrolet Volt (přehled všech článků)

Zájem o plug-in hybridy ve Spojených státech pomalu opadá, a to přestože i další automobilky míří do tohoto segmentu. Podle průzkumu společnosti Pike Research z loňského prosince by se o nákup plug-in hybridu velice nebo extrémně zajímalo 40 % dotázaných. Ještě v roce 2009 jich bylo podle stejného průzkumu 48 %.

Chevrolet Volt (a sesterský Opel Ampera) se od konvenčních hybridních automobilů liší tím, že není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale že k jeho pohonu slouží výhradně elektromotor. Samotný zážehový spalovací motor totiž u Voltu plní pouze funkci generátoru elektřiny.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Volt: Úředně zbaven obvinění,…









Doporučujeme
Škoda Fabia III: První jízdní dojmy s tříválci 1.0 MPI Škoda Fabia III: První jízdní dojmy s tříválci 1.0 MPI

V okolí Lisabonu jsme porovnali obě výkonové varianty…

10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

 




Autoslevy


Chevrolet Volt: Druhá generace americké Ampery projde upsizingem Chevrolet Volt: Druhá generace americké Ampery projde upsizingem

Nová generace plug-in hybridu Volt se má výrazně…

Chevrolet Volt: Jak se maskují prototypy nové generace? Chevrolet Volt: Jak se maskují prototypy nové generace?

Nový Volt přijede s inovovanou technikou. Podle…

 

Související články
 Fiat a Chrysler plánují zvýšení prodeje, jednají s Ruskem Fiat a Chrysler plánují zvýšení prodeje, jednají s Ruskem

Italská automobilka Fiat a její americký partner Chrysler…

GM zastavilo prodej Chevroletu Cruze s motorem 1.4 Turbo GM zastavilo prodej Chevroletu Cruze s motorem 1.4 Turbo

Americká automobilka General Motors (GM) sdělila…

 




 
První dojmy: Slovenský létající automobil AeroMobil 3.0 (+video)

První dojmy: Slovenský létající automobil AeroMobil 3.0 (+video)

Včera

Vydali jsme se do Vídně, abychom se zúčastnili světové premiéry létajícího vozu AeroMobil 3.0 ze Slovenska. Je tento stroj dvojí tváře budoucností individuální dopravy?




Blesk.cz

Šéf Applu Tim Cook: Jsem hrdej, že jsem gay!

Šéf Applu Tim Cook: Jsem hrdej, že jsem gay!

Po vizionáři Stevu Jobsovi převzal žezlo ve vedení technologického gigantu Applu a firmě se pod ním daří…

Očima Františky: Sedláček promluvil a šlápl tím do lejna

Očima Františky: Sedláček promluvil a šlápl tím do lejna

Režisér Robert Sedláček, který se díky své mikině, v níž přebíral státní vyznamenání na Hradě, stal včerejší…

 

iSport.cz

Objev Linhart po debaklu házenkářů: Síly docházely, soupeř utíkal

Objev Linhart po debaklu házenkářů: Síly docházely,…

PŘÍMO ZE CHAMBÉRY. Byl příjemným překvapením v zápase, kdy oslabení čeští házenkáři dostali na hřišti supersilné…

Veselého 13 bodů nestačilo, Fenerbahce zničila trojková smršť

Veselého 13 bodů nestačilo, Fenerbahce zničila…

Basketbalový reprezentant Jan Veselý nastřílel 13 bodů a doskočil osm míčů v utkání Fenerbahce Istanbul na…

 

Reflex.cz

V Číně se chci poučit, jak stabilizovat společnost, ne poučovat o lidských právech, řekl Zeman tamní televizi

V Číně se chci poučit, jak stabilizovat společnost,…

Miloš Zeman v rozhovoru pro čínskou státní televizi CCTV podotkl, že jel do Číny nikoli aby poučoval o lidských…

ANDREA HOLOPOVÁ: Tak jsme my Češky prý na tom s rovností hůř než ženy ve Rwandě či Bangladéši!

ANDREA HOLOPOVÁ: Tak jsme my Češky prý na tom s…

Podle aktuálního žebříčku jedné soukromé nadace, která ze sebe dělá světovou instituci, jsme na tom s rovností…