Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Úředně zbaven obvinění, ale dealeři ho stejně nechtějí

David Bureš
Diskuze (31)
Chevrolet chtěl loni v USA prodat 10 tisíc Voltů, nakonec jich však prodal jen 7.671.

General Motors se snaží napravit pověst modelu Volt poté, co americký Úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) přišel na to, že se jeho baterie mohou po nárazu vznítit. Vedle toho se americký koncern musí vypořádat s tím, že Volt odmítají samotní prodejci.

Naposled se tak stalo v New Yorku City, Chevrolet místním 14 zastoupením minulý měsíc přidělil 104 Voltů, prodejci však odebrali jen 31 z nich, tedy méně než třetinu. To je mnohem méně ve srovnání s ostatními, automobilkou nabídnutými modely. Newyorská zastoupení totiž údajně odebrala 90 % exemplářů ostatních modelů přidělených Chevroletem.

Přidělené Volty nedávno odmítl i prodejce z kalifornského Clovisu. Během loňského roku tento dealer prodal 10 Voltů, kvůli systému Chevroletu, kdy jsou další vozy přidělovány podle předchozích prodejů, mu však automobilka přidělala v prosinci a lednu dalších šest Voltů na prodej. Všechny z nich prodejce odmítl, přestože většinou odebírá všechny automobily, které mu Chevrolet přidělí. Chevrolet zatím na prodejce netlačí, aby si odebrali všechny nabídnuté Volty.

Koncern General Motors tento problém potvrdil, podle mluvčího je to tím, že prodejci čekají, až se uklidní celá situace kolem Voltu. Automobilka, dealeři a hlavně zájemci o vůz totiž v minulých týdnech čekali na výslednou zprávu NHTSA z vyšetřování vznícených baterií Voltu. NHTSA totiž loni při nárazových testech zjistil, že se baterie automobilu mohou po nárazu vznítit. General Motors na to okamžitě zareagoval vylepšením chladicího systému Chevroletu Volt i sesterského Opelu Ampera.

NHTSA vyšetřování uzavřel minulý týden, ve výsledné zprávě mimo jiné stojí, že úpravy Voltu/Ampery provedené GM vedou ke snížení potencionálního rizika narušení baterií při bočním nárazu. NHTSA dále sdělil, že díky dostupným datům míní, že elektromobily nejsou náchylnější k požárům než automobily se spalovacím motorem.

Chevrolet není spokojen s loňskými prodeji Voltu, američtí zákazníci si v roce 2011 pořídili jen 7.671 exemplářů tohoto vozu. Volt se začal prodávat na konci roku 2010, až letos na podzim se však vozu dočkali po celých Spojených státech.

Vedení Chevroletu nedávno prohlásilo, že letos vyrobí tolik Voltů, kolik si zákazníci budou přát. Automobilka se tak nebude snažit splnit dříve vyřčený plán, podle kterého se mělo v roce 2012 vyrobit 60.000 exemplářů tohoto vozu, 45.000 z nich mělo být určeno pro domácí, americký trh.

Zájem o plug-in hybridy ve Spojených státech pomalu opadá, a to přestože i další automobilky míří do tohoto segmentu. Podle průzkumu společnosti Pike Research z loňského prosince by se o nákup plug-in hybridu velice nebo extrémně zajímalo 40 % dotázaných. Ještě v roce 2009 jich bylo podle stejného průzkumu 48 %.

Chevrolet Volt (a sesterský Opel Ampera) se od konvenčních hybridních automobilů liší tím, že není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale že k jeho pohonu slouží výhradně elektromotor. Samotný zážehový spalovací motor totiž u Voltu plní pouze funkci generátoru elektřiny.

David Bureš
Diskuze (31)
19. 4. 2012 13:30
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
SAMOZRJME, ze o neco jde. GM v dobe kdy zadal vladu USA o uvery vyhodi miliardu dolaru za projekt, jehoz vysledkem jsou neprodejna auta s vyrobnimi nedostatky. Za to by mely padat hlavy. Je to USA, ktere maji dlouhodobe pasivni obchodni bilanci se zememi EU a kdyby laskave platili sve dluhy, tak tu nemame krachujici Recko, Italii, Portugalsko Spanelsko a Francii, nemluve o tom, ze celosvetovou krizi rozpoutaly prave americke financni ustavy. Jak rika Hamlet.. neco je shnile ve state Danskem, v tomto pripade v USA :no: :no: :no:
Avatar - Vencos
22. 2. 2012 18:50
Prius
Přecijen, v USA je pořád dost levnej benzín na to,aby lidem stačila spotřeba 4/100 u o polovic levnějšího Priusu...

Volt je prostě moc drahej, byť jistě má bejt proč,ale lidi za takovou věc tolik prachů nejsou ochotný dát. I kdyby na tom bylo napsáno Toyota
28. 1. 2012 07:06
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
To byla ironie. Myslim, ze zadne realne nebezpeci zde nehrozi, pokud se behem par dni nedostanes (treba s neci pomoci) z vybouranyho auta, pozar ti uz asi vadit nebude... Mimochodem uz bylo vse uvedene na pravou miru, ze o nic nejde.
26. 1. 2012 17:53
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
To doplnění je už správně. A ne všechny hybridy. Prostě podcenili tuhle možnost. Nárazové testy se u hybridů a elektromobilů dělají rozsáhlé právě kvůli bateriím. Třeba Leaf prošel stejnými testy naprosto bez problémů. A to má ještě víc baterií.

Ve skutečnosti Leaf prošel ještě horším testem - cunami. Kolem 20 kusů bylo zničeno, některé doslova rozdrceny. A baterie nechytly.
25. 1. 2012 05:32
Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
je galon 85 za 2.95$. Jako uplne ferovy duvod, proc si koupit hybrid mi prijde osobni preference, proste se mi libi nova technologie a svym nakupem chci podporid jeji rozvoj. Ten pozar Voltu, alespon co jsem slysel, byl pote, co po testu bocniho narazu vrak vzali a obratili na strechu, pri teto operaci vytekla jedna z provoznich kapalin, dostala se do baterii pres poruseny obal a tak to chytlo. O rozsahu pozaru nevim.

EDIT: tak ten pozar vzniknul ve trech pripadech, vzdy na vraku po bocnim narazu na kul, jednou za nekolik hodin po narazu, podruhe za nekolik dni a potreti za tri tydny. Z toho vyplyva, ze vsechny hybridy jsou nebezpecne a mely by se zakazat.