Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Autosalon v Kantonu je svědkem mnoha premiér. Volkswagen Bora se zde představuje v radikálně modernizované podobě.

Čínskou Boru vyrábí společnost FAW čtyři roky. Dřívější oblou příď ve stylu čtvrté generace Pola po faceliftu nahrazuje nová. Ta pro změnu odpovídá současnému hranatějšímu a ostřejšímu stylu Volkswagenu, připomíná hlavně evropské a americké Passaty. Přesto je svébytná.

Například „vlnku“ ve spodní části hlavních světlometů žádný jmenovaný model nemá. Mřížka chladiče i vstupu vzduchu v předním nárazníku je chromovaná, na to si Číňané potrpí. Interiér se dle krátké zprávy španělského Autoblogu nezměnil, k dispozici bude dále nové audio, navigace a spousta další základní i příplatkové výbavy.

Bora dostane zatím jediný motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW (122 k) a balíčkem BlueMotion Technology. Ten zahrnuje nám dobře známý systém rekuperace brzdné energie a start-stop. Převodovky jsou ovšem na výběr dvě: šestistupňový manuál a sedmistupňová dvouspojková (DSG).

Sedan je postaven na platformě páté generace Golfu, respektive Jetty. Bora je na čínském trhu soupeřem Lavidy, která vzniká pro změnu ve druhém společném podniku - Shanghai-Volkswagen. Připomeňme, že jméno Bora nesly v Evropě tříprostorové verze Golfu IV se svébytnou karoserií. V malých počtech se vyrábělo i kombi Variant, které se od stejné karosářské varianty výchozího hatchbacku lišilo pouze přídí.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2012 01:06
Re: hezke
Nevím, mě nějak neštimuje ten čumák. Možná to dělá jen ta fotka, ale mám pocit, jako kdyby byl z o třídu většího auta (Passatu).
22. 11. 2012 16:22
hezke
Stara bora je stale krasne auto a nejinak tomu je pripade tohoto modelu. Urcite je mnohem hezci, nez santana na bazi rapidu, jejiz smysl mi vzhledem k existenci teto bory unika.