Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací
Čínskou Boru vyrábí společnost FAW čtyři roky. Dřívější oblou příď ve stylu čtvrté generace Pola po faceliftu nahrazuje nová. Ta pro změnu odpovídá současnému hranatějšímu a ostřejšímu stylu Volkswagenu, připomíná hlavně evropské a americké Passaty. Přesto je svébytná.
Například „vlnku“ ve spodní části hlavních světlometů žádný jmenovaný model nemá. Mřížka chladiče i vstupu vzduchu v předním nárazníku je chromovaná, na to si Číňané potrpí. Interiér se dle krátké zprávy španělského Autoblogu nezměnil, k dispozici bude dále nové audio, navigace a spousta další základní i příplatkové výbavy.
Bora dostane zatím jediný motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW (122 k) a balíčkem BlueMotion Technology. Ten zahrnuje nám dobře známý systém rekuperace brzdné energie a start-stop. Převodovky jsou ovšem na výběr dvě: šestistupňový manuál a sedmistupňová dvouspojková (DSG).
Sedan je postaven na platformě páté generace Golfu, respektive Jetty. Bora je na čínském trhu soupeřem Lavidy, která vzniká pro změnu ve druhém společném podniku - Shanghai-Volkswagen. Připomeňme, že jméno Bora nesly v Evropě tříprostorové verze Golfu IV se svébytnou karoserií. V malých počtech se vyrábělo i kombi Variant, které se od stejné karosářské varianty výchozího hatchbacku lišilo pouze přídí.