Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Berlingo: Nové ceny, nové motory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Citroen Berlingo je nyní k dispozici se sedmi motory v pěti stupních výbavy. Novinkou je staronová výbava XTR a nová verze Silver Line.

Citroën Berlingo ve své druhé generaci vstoupil na český trh na jaře roku 2008. Během necelých dvou let na trhu má za sebou několik změn v paletě pohonných jednotek i nabídce výbav. Ta poslední se odehrála začátkem října.

Nabídka pohonných jednotek se výrazně rozrostla, za což vděčíme nové emisní normě Euro 5. V případě zážehových motorů došlo na generační výměnu u základní šestnáctistovky. Původní 1,6 16V bez časování ventilů s výkonem 66 kW nahrazuje nový motor 1,6 VTi s výkonem 72 kW. Kromě vyššího výkonu tento motor potěší i točivým momentem, který má hodnotu 152 Nm narozdíl od předchozích 132 Nm.

Zájemci o vznětovou pohonnou jednotku mohou nyní vybírat z pěti provedení motoru 1,6 HDi 16V. Citroën totiž přišel na to, jak ponechat ve své nabídce i levnější provedení bez filtru pevných částic, které splňuje pouze emisní normu Euro 4. Tyto verze s výkony 55 a 66 kW jsou homologovány jako pětimístný užitkový vůz N1 (pro který je Euro 5 povinné až od roku 2012). Oproti stejně výkonným verzím splňujícím emisní normu Euro 5 se liší zvýšenou nosností. Vrcholem nabídky vznětových motorů je 1,6 HDi 16V s výkonem 82 kW splňující Euro 5.

Výbavy na českém trhu

Základní výbava X stojí 269.900,- Kč, což je nejnižší cena v historii druhé generace Berlinga na českém trhu. Toto provedení obsahuje dva airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově a podélně stavitelný volant, tónovaná skla a rezervní kolo.

Verze Multispace přidává palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD/MP3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a loketní opěrku. To vše za cenu 345.900,- Kč.

Stupeň XTR za cenu 384.900,- Kč nabízí navíc boční airbagy řidiče a spolujezdce, kožený volant, podélné střešní nosiče, 16palcová kola, nárazníky s dotykovými lištami a bočními ochrannými lištami v černé barvě se specifickými výraznými stříbrnými doplňky. Především však tato verze jako jediná disponuje zvýšeným odpružením a ochranným krytem pod motorem.

Za příplatek lze k XTR získat Paket Grip Control: ESP + ASR s variabilním účinkem, pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), boční a hlavové airbagy (22,400,- Kč) a

Paket XTR Plus: 4 hliníkové disky kol Tikehau 7,0 x 16 E=26, pneumatiky 215/55 R16 s detektorem stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, boční a hlavové airbagy (22.600,- Kč), který ovšem není k dispozici pro verze s homologací N1 užitková.

Nejvyšší výbava Multispace Extra obsahuje oproti ostatním tempomat, zatmavená skla zadních oken, elektrickou dětskou pojistku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, automatické stěrače s dešťovým senzorem a samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, 3 samostatná a vyjímatelná sedadla, velurové čalounění Edouard, otevíratelné okno víka zavazadlového prostoru. Tato verze je dostupná od 420.900,- Kč.

Citroën Berlingo - zážehové motory (říjen 2010)
Motor 1,6 VTi 16V 1,6 VTi 16V
Převodovka 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 72/6000 88/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 152/3500 160/4250
Max. rychlost [km/h] 162 177
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,8 12,0
Komb. spotř. [l/100 km] 7,1 7,3
Cena X [Kč] 269.900,- -
Cena Multispace [Kč] 345.900,- 365.900,-
Cena XTR [Kč] - 384.900,-
Cena Multispace Extra [Kč] - 420.900,-
Cena Silver Line [Kč] - 370.900,-

Pakety

Citroen nabízí několik příplatkových paketů.

Pro výbavu X to jsou pakety: Plus (elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí na straně řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním) v ceně 5.000,- Kč, Klimatizace (manuální klimatizace, Paket Plus, pylový a prachový filtr) v ceně 41.800,- Kč a ESP (ESP + ASR + pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3, Paket Plus, palubní počítač) za 28.000,- Kč.

Pro verze Multispace a XTR je k dispozici několik paketů. Mezi ty patří paket Parkování 1 za 15.300,- Kč, který zahrnuje zadní parkovací asistent, tempomat, omezovač rychlosti, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.

Za 20.400,- Kč je v nabídce Paket automatická klimatizace, obsahující dvouzónovou automatickou klimatizaci, termoreflexivní čelní sklo, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, otevíratelné okno víka zavazadlového prostoru, zatmavená skla zadních oken. Paket Automatická klimatizace lze pro verze s homologací N1 užitková pořídit bez otevíratelného okna víka zavazadlového prostoru a zatmavených skel zadních oken za 13.700,- Kč.

Součástí paketu Modularita jsou 3 samostatná a vyjímatelná sedadla ve druhé řadě s nastavitelným sklonem opěradla, boční airbagy řidiče a spolujezdce, výsuvná vertikální síť v zavazadlovém prostoru, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních sedadel. Tento paket se pro verzi Multispace dodává za 17.300,- Kč, pro XTR stojí 10.900,- Kč.

Paket Modutop nabízí 4 samostatná pevná střešní okna, dvoupolohové střešní nosiče s možností podélného/příčného ukotvení, podélný stropní panel s výdechy klimatizace pro druhou řadu a s úložnými prostory pro první a druhou řadu sedadel, stropní schránku o objemu 60 litrů přístupnou z druhé řady sedadel a zavazadlového prostoru, přenosnou samonabíjecí kapesní svítilnu. Modutop lze pro výbavu Multispace Extra zakoupit za 20. 900,- Kč, pro výbavy Multispace a XTR je k dispozici jen v balíčku s paketem Modularita a to za 38.200,- Kč nebo 31.800,- Kč.

Posledním balíčkem je Paket Bezpečí: ESP + ASR + pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), boční a hlavové airbagy pro výbavy Multispace a Multispace Extra za cenu 24.800,- Kč a 18.400,- Kč.

Za 11.500,- Kč může mít vůz černou barvu Onyx nebo metalický lak.

Citroën Berlingo - vznětové motory (říjen 2010)
Motor 1,6 HDi 16V N1 1,6 HDi 16V FAP 1,6 HDi 16V N1 1,6 HDi 16V FAP 1,6 HDi 16V FAP
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1560 1560 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 55/4000 55/4000 66/4000 66/4000 82/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 185/1750 185/1500 215/1750 230/1750 240/1750
Max. rychlost [km/h] 152 148 161 162 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] 17,1 14,3 14,3 14,3 12,1
Komb. spotř. [l/100 km] 5,9 5,3 5,9 5,3 5,3
Cena X [Kč] 305.900,- 315.900,- - - -
Cena Multispace [Kč] 360.900,- 370.900,- 380.900,- 390.900,- 430.900,-
Cena XTR [Kč] - - 399.900,- 409.900,- 449.900,-
Cena Multispace Extra [Kč] - - - 440.900,- 485.900,-
Cena Silver Line [Kč] - - 385.900,- 395.900,- -

Silver Line

Zvláštní typ výbavy představuje verze Silver Line, která se liší především doplňky v barvě šedá Aluminium (boční ochranné lišty, kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří, spodní hrana předního a zadního nárazníku, lemy okolo předních mlhovek a další). Je k dipozici od 370.900,- Kč s motory 1.6 VTi 16V 120k, 1.6 HDi 16V 66 KW (Euro 4 - 5-ti místný vůz s homologací N1 užitková) a 1.6 HDi 66 kW FAP (Euro 5).

Tato verze mimo jiné nabízí čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, variabilní posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, manuální klimatizaci, přední mlhové světlomety, rádio RD4 s přehrávačem CD/MP3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a nárazníky v barvě karosérie.

Za cenu odpovídající výbavě Multispace si lze přikoupit pakety Automatická klimatizace, Parkování 1 a Bezpečí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - heidegger
20. 2. 2011 10:43
Motor 1.6 VTi 95 (72kW/98k)
Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s motorem 1.6 VTi 95 (72kW/98k)? Spotřeba, jízda.

Díky
13. 10. 2010 23:15
Re: A čo kvalty?
Do momentu skúšobnej jazdy - všetko ok, ale to radenie imým slovom ako príšerné nedokážem nazvať. Dlhé dráhy, gumové, veľmi nepresné. Pokazilo mi celý dojem z auta.

Ale voči tomu, aký som mal dojem z Merivy, je to nič. Do roomu som šiel s veľkými očakávaniami, o polhodinku som vychádzal rozčarovaný a sklamaný. Mrkni článok pod Merivou - testy. ;-)
13. 10. 2010 12:38
A čo kvalty?
Už sa v Berlingu nemieša šaltpákou jak varechou v hrnci...?