Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 Aircross přijíždí na český trh. S tříválcem nové SUV stojí od 530.000 Kč

David Bureš
Diskuze (38)
Nový největší model Citroënu pořídíte se čtyřmi motory. Základem pro 4,5 metru dlouhé SUV je benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW).

Citroën před koncem roku konečně uvádí na český trh SUV C5 Aircross. Toto 4,5 metru dlouhé SUV se stává novou vlajkovou lodí značky, když nepřímo nahrazuje model střední třídy C5. Na českém trhu jej pořídíte od 530.000 korun. Základní cenovka se vztahuje na benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW), kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.

Základní výbava přitom už není vůbec špatná. Zahrnuje šest airbagů, palubní počítač, zadní parkovací senzory, tempomat, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, upozornění na opuštění jízdního pruhu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, kožený volant nebo manuální klimatizaci. Nechybí ani dešťový senzor, stěrače s integrovanými ostřikovači, rádio s šesti reproduktory ovládané prostřednictvím osmipalcového displeje, podélné střešní nosiče nebo 17palcová hliníková kola.

Komu by základní tříválec nevoněl, může si pořídit čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW) za 635.000 korun, který je standardně spárován s osmistupňovým automatem. Z turbodieselů je na výběr buď 1.5 BlueHDi (96 kW) nebo 2.0 BlueHDi (130 kW). První s šestistupňovým automatem přijde na 600.000 korun, druhý v kombinaci s osmistupňovým automatem na 705.000 korun.

Video se připravuje ...

Za druhý stupeň Feel se u všech jednotek připlácí 40.000 korun. Výměnou za tuto částku přitom dostanete elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, parkovací čidla vpředu, přední mlhovky, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo 18palcová kola.

Vrcholem je pak stupeň Shine za dodatečných 100.000 korun. To je pak k dispozici i adaptivní tempomat s funkcí stop & go, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, bezklíčové odemykání, bezdotykové elektrické ovládání víka kufru, full-LED světlomety, navigace nebo čalounění kombinující textil s kůží.

Citroën C5 Aircross je 4,5 metru dlouhé SUV, které velikostně spadá mezi kompaktní SUV typu Škody Karoq a středně velká SUV typu Škoda Kodiaq. Auto se světu představilo již na jaře 2017, tehdy však zamířilo pouze na čínský trh, Evropa se ho dočkala se zhruba ročním zpožděním. Už v základu má auto tlumiče s hydraulickými dorazy a druhou řadu sedadel tvořenou třemi samostatnými sedačkami s polohovatelnými opěradly a posuvnými v podélném směru o 15 centimetrů, které umí zvětšit zavazadlový prostor z 580 na 720 litrů.

Citroën C5 Aircross – ceny na českém trhu
Motor1.2 PureTech1.6 PureTech1.5 BlueHDi2.0 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]1199159814991997
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/5500133/550096/3750130/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750250/1650300/1750400/2000
Převodovka6M8A6M (8A)8A
Max. rychlost [km/h]195219189 (189)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,210,4 (10,6)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,84,2 (4,1)4,9
Provozní hmotnost [kg]147915051505 (1505)1615
Cena Live [Kč]530.000635.000600.000 (660.000)705.000
Cena Feel [Kč]570.000675.000640.000 (700.000)745.000
Cena Shine [Kč]670.000775.000740.000 (800.000)845.000

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - Beefcake
26. 12. 2018 16:40
Re: automat bez volby
Kazdy clovek pri zmysloch.
23. 12. 2018 19:04
Re: Všude samý automat
hmm, taký 1.0 od fordu má s automatom vyššiu spotrebu ako s manuálom. A to dosť výrazne skoro až o 20%. Som pozeral tabuľky a bol som v šoku.
19. 12. 2018 19:14
Re: Všude samý automat
Jsi mě donutil googlit :-) taková CX-5 má skutečně LED světla od základu :yes:
Avatar - BassHunter
18. 12. 2018 17:01
automat bez volby
Silnější verze v benzinu jen s automatem? A kdo to chce?
Avatar - _Karel_
18. 12. 2018 12:33
Re: Aircross
Auto by mělo být dostatčně komfortní - mají jakési "zdvojené" tlumiče či co. Grandland nevypadá špatně, ale kromě těch barevnejch plastovejch bazmeků venku se mi citrón líbí a uvnitř ještě víc. Nemá ajkokpit :yes: .
No, mám dost času.