Citroën C6: Vlajková loď definitivně končí

 

Nejluxusnější sedan Citroënu se po sedmi letech rozloučil s výrobními linkami. Vzniklo jich jen asi 20 tisíc.

Nová limuzína s dvojitým šípem ve znaku byla překvapivě odhalena již v září 2004. Oficiálně se představila ale až v Ženevě 2005. Pro skalní příznivce značky znamenala návrat k tradicím. Šlo sice o právoplatného nástupce XM, ale extravagantní tvary přes 4,9 m dlouhého vozu se spíše odkazovaly na ještě starší CX.

Hydropneumatický podvozek zajišťoval komfort, na který byli fanoušci a milovníci velkých modelů francouzské značky po dlouhá léta zvyklí, nechyběla ani bezrámová okna. Problémy s nimi ovšem posunuly uvedení na trh takřka o rok od výstavní premiéry.

Pod kapotami bychom našli nejdříve dvojici motorů: benzinový V6 objemu 3,0 l s výkonem 155 kW (211 k) a turbodiesel HDi obdobné konfigurace s objemem 2,7 l a 150 kW (204 k). Druhý jmenovaný byl v červnu 2009 nahrazen agregátem 3,0 HDi se 177 kW. To už zážehový šestiválec nebyl v nabídce. Počínaje únorem 2007 se krátce nabízel i menší čtyřválec 2,2 HDi/125 kW, pro rok 2010 už ale zbyl jen výše zmíněný třílitrový šestiválcový turbodiesel.

C6 určitě neměla být prodejním trhákem, na to je přece jen příliš extravagantní. Ale ani zdaleka nedokázala konkurovat ve vyšší střední třídě německým soupeřům a Volvu. Výsledkem byl komerční neúspěch, vždyť v továrně v Rennes vzniklo jen zhruba 20 tisíc kusů. Produkce nakonec nebude zastavena v prosinci, jak bylo původně plánováno, ale již na konci září. Nezaměnitelné tvary nebyly každému po chuti a staly se asi největší překážkou masovějšího rozšíření. Nebo jí byla cena, která se pohybovala v rozmezí od 1,25 do 1,6 milionu, přičemž poslední modely stály 1,5 milionu?

Český dovozce model C6 dokonce v dubnu 2009 na delší dobu vyřadil z nabídky (ale šlo jej objednávat), aby jej po čase vrátil zpět. I tak jsou tyto automobily na našich silnicích velmi vzácným úkazem, vždyť se jich tu během celého období výroby prodalo jen 65 ks. Nejúspěšnějším byl rok 2007, kdy své majitele našlo 25 velkých Citroënů. V domovské Francii byl sice úspěšnější, ale například předloni si vůz vybralo jen 764 zákazníků, v loňském roce pak pouhých 619. S největší pravděpodobností se proto v budoucnu stane sběratelskou raritou.

V blízké budoucnosti bude Citroën C6 nahrazena modelem, který vzejde ze studie Numéro 9. Ta navazuje na dřívější Metropolis a byla vystavena letos v Pekingu. Nejpravděpodobnějším jménem pro produkční verzi je DS9.

Mezitím je vrcholem francouzské produkce sedan nebo kombi C5 3,0 HDi a nekonvenční model DS5, který v hybridní verzi stojí zhruba milion korun.

JAKE.AUTO.CZ: Citroën C6 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C6: Vlajková loď definitivně končí







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan? PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan?

Čínští zákazníci mají v oblibě sedany, a proto PSA v Říši…

Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy? Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy?

Avantgardní Citroën C6 bude letos nahrazen. Zveřejněná…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…