Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6: Vlajková loď definitivně končí

Aleš Dragoun
Diskuze (116)
Nejluxusnější sedan Citroënu se po sedmi letech rozloučil s výrobními linkami. Vzniklo jich jen asi 20 tisíc.

Nová limuzína s dvojitým šípem ve znaku byla překvapivě odhalena již v září 2004. Oficiálně se představila ale až v Ženevě 2005. Pro skalní příznivce značky znamenala návrat k tradicím. Šlo sice o právoplatného nástupce XM, ale extravagantní tvary přes 4,9 m dlouhého vozu se spíše odkazovaly na ještě starší CX.

Hydropneumatický podvozek zajišťoval komfort, na který byli fanoušci a milovníci velkých modelů francouzské značky po dlouhá léta zvyklí, nechyběla ani bezrámová okna. Problémy s nimi ovšem posunuly uvedení na trh takřka o rok od výstavní premiéry.

Pod kapotami bychom našli nejdříve dvojici motorů: benzinový V6 objemu 3,0 l s výkonem 155 kW (211 k) a turbodiesel HDi obdobné konfigurace s objemem 2,7 l a 150 kW (204 k). Druhý jmenovaný byl v červnu 2009 nahrazen agregátem 3,0 HDi se 177 kW. To už zážehový šestiválec nebyl v nabídce. Počínaje únorem 2007 se krátce nabízel i menší čtyřválec 2,2 HDi/125 kW, pro rok 2010 už ale zbyl jen výše zmíněný třílitrový šestiválcový turbodiesel.

C6 určitě neměla být prodejním trhákem, na to je přece jen příliš extravagantní. Ale ani zdaleka nedokázala konkurovat ve vyšší střední třídě německým soupeřům a Volvu. Výsledkem byl komerční neúspěch, vždyť v továrně v Rennes vzniklo jen zhruba 20 tisíc kusů. Produkce nakonec nebude zastavena v prosinci, jak bylo původně plánováno, ale již na konci září. Nezaměnitelné tvary nebyly každému po chuti a staly se asi největší překážkou masovějšího rozšíření. Nebo jí byla cena, která se pohybovala v rozmezí od 1,25 do 1,6 milionu, přičemž poslední modely stály 1,5 milionu?

Český dovozce model C6 dokonce v dubnu 2009 na delší dobu vyřadil z nabídky (ale šlo jej objednávat), aby jej po čase vrátil zpět. I tak jsou tyto automobily na našich silnicích velmi vzácným úkazem, vždyť se jich tu během celého období výroby prodalo jen 65 ks. Nejúspěšnějším byl rok 2007, kdy své majitele našlo 25 velkých Citroënů. V domovské Francii byl sice úspěšnější, ale například předloni si vůz vybralo jen 764 zákazníků, v loňském roce pak pouhých 619. S největší pravděpodobností se proto v budoucnu stane sběratelskou raritou.

V blízké budoucnosti bude Citroën C6 nahrazena modelem, který vzejde ze studie Numéro 9. Ta navazuje na dřívější Metropolis a byla vystavena letos v Pekingu. Nejpravděpodobnějším jménem pro produkční verzi je DS9.

Mezitím je vrcholem francouzské produkce sedan nebo kombi C5 3,0 HDi a nekonvenční model DS5, který v hybridní verzi stojí zhruba milion korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (116)
Avatar - Norge
7. 10. 2012 11:47
Re: Dobrého pomálu...
..C6 bol velmi krasny ukaz, ..nehral sa so slovickom SPORT, ale miloval slovicko KOMFORT, ..nechcel a nesiel Germanskou cestou, ale Galskou ...

Porovnanie z nemeckou premiou, podla nemeckych kriterii je teda irelevantne ... ;-)
Avatar - Norge
7. 10. 2012 11:09
Re: C6
..pocuvaj ma HmPB, nutis ma rozpravat sa s tebou, na tvojej urovni, tak skusim presny opak ... :-O

Moje financie z toho laskavo vynechaj, to ad.1. ..ad.2. ..nauc sa, ze diskusia je ..vyjadrenie nazoru, prip.postoja k clanku, resp.teme samotneho clanku. (docvakava ??!)

To samozrejme neplati, ked sa stretne skupinka tvojmu konaniu a zmyslaniu podobnych.., ktory maju pocit, ze jejich pohlad je spravny a iny nie, lebo ich pohlad je postaveny na nejakom konstatovany, prip.skutocnosti ..ze tema je taka, ci onaka, bez zamyslenia, ze tema, konstatovanie, fakt, moze mat viacej uhlov pohladu a viacej rovin faktov, ktore su pravdou, ale zaroven su v zajomnom protiklade ... a teda, ..hoci ja vyjadrujem uznanie za design C6, i ako auto samotne ..ty oponujes : ..ze, ked sa mi paci, mam si ho ist kupit, ..som horsi ako iny diskutujuci ..atd. Chapes, co tym dokazujes ?! ..ano, presne tak !Opak, aky si sa snazil navodit ...

P.S.: ..pisat ti, ze v case ked som kupoval svoju E-klasse, C6 sa v krajine kde zijem, nepredavala, prip. ..ze pracujem v oblasti automotive skoro desatrocie, nema vyznam, ..tvoju mysleniu staci, ze : C6 sa tebe nepaci a v realnom case predaja, nenasla pochopenie..., cize to bolo neuspesne a zasluzi si zanik ! Ake jednofarbne, hlupe a priemerne ...
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2012 23:53
Re: Shrnu to velmi stručně...
..á další kdo s vozem NEjel a (zřejmě) NIC o Citroën C6 neví.. ;-)
Avatar - HitmanPB
6. 10. 2012 21:04
Re: C6
Človek!!!

To, že dám za pravdu GTI-mu, myslím nie je nič zlé, pokiaľ napísal niečo normálne a na jeho obranu v jeho vlákne sa postavili viacerí. Ja totiž neodsudzujem človeka ako celok a pokiaľ má pravdu, viem mu to uznať.

To aký GTI je, to nekomentujem, mám naň svoj dosť vyhranený názor - asi taký ako aj Ty. Párkrát som sa tu s ním dosť ostro pochytil.
To čo tu GTI popísal mám v paži, lebo ma jeho žvásty nezaujímajú, tak ako ma nezaujímajú tvoje žvásty.

V diskusii k článku si sa zmohol akurát na "Tak tak" , " :yes: " - čiže si dokonale vyjadril vlastný názor - a potom si sa tu ako šašo obul do mňa.

Ak máš s GTIm problémy, tak si to vybav láskavo s ním, a ak si potrebuješ niečo dokázať, s tým ti bohužiaľ nepomôžem.

Dám ti logickú otázku: To, že súhlasíš, resp. nesúhlasíš s niekym alebo s niečim znamená, že nemáš vlastný názor ? :-)
Avatar - Sonny Crockett
6. 10. 2012 20:52
Já...
Já osobně bych do toho teda nešel. Sedí mi trochu jiný typ aut, navíc za ty peníze. Předek je ale podle mě designově nádhernej, impozantní. Celou boční linii ale trochu kazí ta divně napojená záď. Ten zadek se mi sám o sobě líbí, zadní okno pecka, ale prostě mi to nějak celé nepasuje. No a interier mi teda nesedí bohužel ani trochu, vypadá to jak kuchyňská linka :-(
Ale co mi fakt leze krkem, je to srovnání s němčourama. Zatímco německejch tuctovejch Audin jsou silnice nacpané, tak ačkoliv bych si osobně C6 nekoupil, tak bych ho strašně rád na silnici potkával, na rozdíl od všech těch Audi a Passatů, protože šeď průměrnosti a usedlosti mě přímo děsí.
Takže přeju mnoho tisíc ujetých kiláků všem majitelům těchto originálních vozů, protože si umíte jít za svým, máte svůj styl a nebojíte se ho ukázat
:yes: